Wie heeft er al een deken op???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Welke deken heeft jouwn pony/paard nu al op??

Geen
37 (30%)
Zomer deken
31 (25%)
Canvas dunne gevoerde deken
17 (13%)
Dunne winterdeken 200 grams
30 (24%)
Dikkere deken dan 200 gram
7 (5%)

Totaal aantal stemmen: 122

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:32

Greg is de enige met deken, in augustus hebben we hem geschoren omdat hij niet uit zijn dikke pels raakte (en bij 30° met zo een vacht rond lopen lijkt me ook nix..)
Aangezien het nu 's nachts toch wel koud is heeft hij z'n dunne winterdeken al op.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:50

Eerdat we het dek weer af kunnen halen zijn we alweer in mei. En dan hebben ze meer dan de helft van het jaar een dek op. Dat vind ik te veel. daarom heb ik het er nog niet op gelegd en probeer ik het zolang mogelijk uit te stellen. Ik zie ze ook eigenlijk het liefst zonder dek, want dan zie ik het meeste van ze.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:55

Ik vind het totaal onbelangrijk of ik ze zie of niet met of zonder deken. Het gaat mij erom dat ze kort in de vacht blijven en zo niet drijf nat blijven na training. Ik ga in de winter minimaal 2 keer met de trailer op pad en heb niet graag een paard met lange vacht nat op de trailer staan. Dit ivm sneller risico op verkouden of andere ellende (stijve spieren e.d.). Daarbij komt staat hij snel met zijn haren overeind.
Een deken heeft zelfs een bijkomend voordeel. Scheelt in poetsen als ze graag rollen of het liefst in de stront in stal liggen.

Ik heb goede kwaliteit dekens waar hij geen last van heeft. Dus hij staat nu lekker met zijn 150 grams op met daarover een waterdichte. Hij staat zo lekker comfortabel en zo vinden we het beide het beste.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:39

kheb ook al de deken op.
heb geen dunne winterdeken(viva het budget) dus hij heeft zijn gewone winterdeken al op.
heb geen idee hoeveel gram die is.
tis een groene van harry horse. lekker waterdicht.
en overdag heeft ie hem ook om want ik kan er niet eheen sóchtens om hem af te doen en de eigenaren van de stal doen het ook niet.
tis wat.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:12

MIjn haflinger wil ik ook graagkort in het haar houden omdat ik toch wel wil beginnen eht lessen (op min achtste dag van de week denk ik Haha! )
En als ik dan ergens anders heen moet met de trailer bijv en ze zijn nat van eht zweet dan krijgen ze het ook echt wel koud. Ze is nu al een wintervacht aan het krijgen maar er komt een nieuwe deken aan( toch Alane Knipoog ) en dan krijgt ze die op voor de 300 grams die ik ook heb liggen vind ik et nog te warm.
Toch vind ik dat als je fanatiek rijd dat je dan eht beste een dekenop kan leggen.
Maar ja dat is ieders keus

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 19:57

ik ben vandaag begonnen met een zomerdekentje, duco heeft een buitenstal maar ik wacht nog wel eve met een winterdeken, dat doe ik pas als het echt heel koud wordt.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 18:30

ik heb appie alleen maar een regendeken opgedaan, want ze staat bij het misnte of geringste druppeltje al te bibberen!

koetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 18:54

ik heb de dekens al were op, mijn paard krijgt haast geen dikke wintervacht dus die heeft maar een dunnen winterdeken op, en mijn pony die wel redelijk wat vacht erop krijgt(heeft nu al dons!)die heeft al zijn dikke deken op. ze hebben al 2 weken een dek op. dag en nacht. geen problemen mee.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 22:26

Jerai is bij ons op stal de enige met al een deken op. Ze blijft altijd heel dun in de vacht zitten en heeft het snel koud, ze heeft zowel overdag als 's nachts een ongevoerde, maar wel wind- en watervaste deken op, zo vat ze geen kou op de wei en heeft ze 's nachts in haar buitenbox ook al wat om haar warm te houden. Van de winter doe ik er een BR-deken op, gevoerd ook weer wind- en watervast en als het ècht koud wordt, ook nog eens een onderdeken.

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 22:38

ik heb s'nachts al de dikke winterdeken op overdag in de wei een dunnere. aangezien ik niet nag scheren van de eigenaar doe ik dus maar zo om hen dun in het vacht te houden heb geen zin in een teddybeertje dadelijk. als het echt heel koud gaat worden gooi ike r nog een dikke winterdeken onder

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 22:44

Zijn er mensen die hun Tinker ook bekleden met onze herfst/winter weertypes? ik heb géén idee of het verstandig is, ik zou het meer voor mijn eigen gemiep gaan doen denk ik.

daniel79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 22:49

De tinkers bij ons op stal staan allemaal nog zonder dek, zowel buiten als in de stal. No problem.

Mijn eigen paard trouwens ook nog niet, begin er pas aan als het echt koud begint te worden en dat is naar mijn mening nu nog niet...(moet er wel bij zeggen dat het op stal relatief warm is).