betaal ik te veel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: betaal ik te veel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:56

Een vriendin van me woont in Hellevoetsluis, en die staat op een pensionstal met een binnenbak en alle luxe voor 210 pm. Zelf mesten, voeren wordt gedaan, zelf buitenzetten.

Ikzelf sta in Noord Brabant voor 120 pm zonder luxe maar wel met buitenbak, incl. stro en hooi onbeperkt, zelf voer kopen. Ochtend wordt gevoerd avond moeten we zelf doen. 24/7 wei zelf regelen, alles is daar overigens te regelen Haha! in overleg.

Wel sta je zeg je op 5 min. van strand en duin, dat is uiteraard ook een toplocatie, en daar is ook de prijs naar. Wél vind ik die prijs veel te hoog nav hetgeen geboden wordt.

Maak eens een rondje in de buurt, vergelijk prijzen, neem dat lijstje mee naar je stalhouder en kijk hoever je komt. Mocht je er dan niet uitkomen kan je op een nette manier weggaan zonder lelijke gezichten.

Succes!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:05

Ik vind dat ook wel erg veel geld hoor... Ik betaal 300 voor een normale stal, 5x per dag voeren (3x biks / 2x kuil), een binnen- en buitenbak van 20x60, spuitplaats, solarium etc. Ik heb ook goede uitrijmogelijkheden. Bij mij is het 300 omdat ik extra moet betalen omdat mijn paard op biobed staat en ik een extra kastje heb, maar normaal is het 250 per maand voor een paard.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:15

Ik vind dat je wel erg veel betaald.

Ik heb in de winter een paddock van 25x35 meter met een zeecontainer als schuilstal. Een gedeelte van de paddock is verhard en we hebben een opslagje. In de zomer staan ze dag en nacht op het land (dat is kwalitatief niet geweldig). We hebben geen kraan, drinkwater wordt met een pomp uit de sloot gepompt. We hadden afgelopen winter ook geen licht. Onderhoud wordt gedaan door de stalhouder, we moeten alleen zelf de paddock netjes en mestvrij houden. We moeten zelf stro en kuilgras naar onze opslag brengen (nemen we af van de stalhouder). Verder hebben we een zeer grote losgooi springbak en longeerbak achter. Deze zijn niet zo heel geweldig, worden snel te nat, maar we hebben voor bij het huis nog een dressuurbak en longeerbak die gedraineerd zijn.
Uitrijmogelijkheden zijn wel zeer beperkt.
We staan er met z'n 2en in en betalen elk 125 euro kale huur voor de paddock met stallen. Ik kom dan met kuilgras en stro in de winter uit op ongeveer 180 a 190 euro per paard en dit is in Haarlem waar de stallen meestal ook vrij duur zijn.
Zomers als ze op het land staan betaal ik 140 euro.

Voor wat jij betaalt kun je hier ook op een stal gaan staan met binnebak en volledige verzorging.

Groetjes
Nienke

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:22

Echt veel te veel. Mijn ouders betalen voor Jive € 285 per maand op de manege. En dan heb je 2 binnenbakken (20x40 en 20x60) er wordt voor je gemest en 3 keer per dag gevoert en 2 keer per dag kuil.

Daarnaast rijd je zo het bos in.

Andere faciliteiten zijn:

stapmolen
buitenbak
2 spuitplaatsen 1 buiten met alleen koud water, 1 binnen met koud en warm water
Solarium
Springwijde
Overdekte longeerbak
Paddock
Kantine

Als ik jou was zou ik een andere stal zoeken. Je hebt vast wel meer stallen in de buurt voor veel minder en met meer faciliteiten dan dat je nu hebt.

Succes!!! OK dan!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:25

Ik vindt het wel heel veel geld. Maar mss is alles daar wel een stuk duurder als hier.

Ik betaal 190 p.m. daarvoor staat.

Weidegang (ze worden buiten en binnen gezet)
Box met bodembedekking
Mesten
Voer (sportbrok en voordroog/hooi)
Binnen en buiten bak

Het is geen luxe stal, maar de paarden zijn super verzorgd !!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:26

Ik sta ook op eeen manege .
En betaal 166 euro per mnd voor mijn paard .

Heb en stal die elke dag uitgemest word (behalve zondag )
binnenbak
buitenbak
paddocks
kantine
hooi kuil stro en brok inbegrepen .

Dus vind zelf dat je veel ste veel betaald.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:29

hier in hilversum betaalt men ongeveer
125 euro voor oude stallen incl stro en hooi/kuil
met gebruik van: 20x40 bak, longeercirkel en zomer 24uur weide en winters overdag wei.
er word verder niks gedaan, dus stal mesten, voeren etc moet allemaal zelf gedaan worden.

paolasunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:36

Dat is inderdaad errug veel!
Hier in Noordwijkerhout heb je voor 300 euro ; Buitenbak, 2 binnebakken, 2 afspuitplaatsen, longeerring, stapmolen, Voer (Kuil/Hooi-Biks) , Mooie stal incl. uitmesten.
Dus ik vind dat je inderdaag te veel betaald!
En weet niet of je bij jou in de buurt goedkoper kan staan , Sorry..
x.

19suus25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:40

Ik denk ook dat je wel wat veel betaald!

Ik was laatste aan het surfen over marktplaats en daar zag ik een pensionstal naar Amsterdam dat ze daar EUR 325,- kwijt waren...

En dit was incl. alles, de meeste uiteenlopende luxe etc...

Dussss, dat was amsterdam, en jij woont in Soest... hmmm tja ik denk wel dat je te veel betaald...

MAARRRR als er weinig pensionstalling voor komt in jouw buurt, dan kunnen ze de prijzen omhoog gooien...

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:08

ik zou hoogstens 80 euro geven

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 14:09

ja ik ook

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:05

Ik las toevallig je topic... Ik sta ook in Soest, bij Laseur (boshoeve) misschien ken je het wel...
daar betalen we ook al 300 euro in de maand en dat is zonder stapmolen en weidegang... je hebt dan warm water een solarium, 2overdekte spuitplaatsen bodem, voer en noem maar op... nou wordt 2 paarden daar stallen wel erg duur denk ik, maar ik vind dat je nu wel erg veel geld kwijt bent... misschien dat je eens met de eigenaar van deze plek kunt gaan praten over beter licht en een goede spuitplaats en eventueel een klein bakje?? dan is het al heel wat redelijker naar mijn mening... Knipoog

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:07

Soest is natuurlijk wel een toplocatie voor paardenliefhebbers... dat zou je ook wel in je achterhoofd kunnen houden... sta je toevallig op de Jachthuislaan??

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:12

Dat is wel echt héél veel. Bij ons betaald men 100 euro in de zomer en 125 in de winter, omdat er zomer's wat minder werk is. Er zit dan hooi en houtkrullen bij in, dagelijkse weidegang, er wordt gevoerd en gemest en er is een verlichte buitenpiste en spuitplaats. Onderhoud van de stallen en omheining is volledig onze zaak en niet dat van de pensionklanten/huurders. Voor het bedrag dat jij betaald kan je elders al op een stal staan waar je echt alle luxe hebt. Lachen

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:25

Ik vindt het ook erg veel geld.Bij ons betaal je tussen de 120 en 150 euro inc voer stro gebruik van de bak en stal.Dus alles zit er op en er aan.Misschien kun je eens bij anderen in de buurt vragen wat hun er voor vragen.Bij manege ofzo

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:27

voor dat bedrag heb je meestal wel een goede stal, voer erbij en soms wel eens een binnebak er ook bij.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:33

Wat ik me nu nog afvroeg, is dat bedrag voor één paard of voor de 2?

Jante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:50

Ja wat jij betaalt is teveel , voor de omgeving betaal je wel erg veel.80 euro lijkt aardig.Dat is zo jammer van de euro. 80 klinkt weinig.(maar het is toch 175 gulden) laat staan 145 euro.
Sterkte ermee

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 08:28

Dito schreef:

het is voor 1 paard jammergenoeg!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:32

Je kunt voor wat voor bedrag je daar staat , wel 3paarden stallen joh! 145,- echt te veel . Ga een andere stalling zoeken. Voor die 145,- per maand kun jij een super stalling vinden. Hier in de buurt (20min van mijn huis) kun je voor 150,- per maand buiten en binnenbak mooie bos mooie stallen voeren incl (hooi brok muesli) mesten moet je zelf doen, en je moet onderling met de andere pensionmensen het buiten/binnenzetten regelen. Meid, zoek een andere stalling Lachen .

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:45

Maar10e schreef:
Dito schreef:

het is voor 1 paard jammergenoeg!

Dan vind ik het echt te duur, ben je maandelijks echt een te gek bedrag kwijt voor wat je allemaal "hebt".

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:27

Hmm, ik dacht eerst dat het voor allebei was, al sjij namelijk 50 Euro, perp paard per maand aan hooi kwijt bent zou ik ook een andere hooi leverancier gaan zoeken, idem dito met de bodembedekking!

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:02

Ik vind het ook te duur, maar begrijp dat je je paard graag dag en nacht buiten wil hebben, dat kan bijna niet op luxere pensionstallen althans niet in de winter. Vaak kunnen ze dan wel even een uurtje of twee in de paddock en nog ergens een kwartiertje in de stapmolen, maar dan houd het wel op. Ik sta voor 125 euro op een stal waar de paarden dag en nacht naar buiten kunnen. Ik heb zelf mijn paard met die van een stalgenoot s'nachts op een apart stuk staan met een containerstal zodat ze in de winter ook s'nacht buiten staan. Ik heb beschikking over een binnen en buitenbak en weidegang bovendien kan ik ritten van 40 kilometer maken in de buurt en dat midden in de Randstad! Ik betaal wel zelf voor hooi en bodembedeking. Je kunt vast wel in overleg toch met de gene waar je het van huurt?

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:14

Ik vind het veel te veel. Ik betaalde (tot 1 maand terug) 235 incl alles en dan had ik binnenbak en alles ter beschikking en kwam mijn paard elke dag in de wei of paddock maar dan ook echt de hele dag. Ik vind dus dat je echt veel te veel betaald!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:23

wow idd héél veel geld.
ik zou daar persoonlijk niet meer voor geven als 50,- per paard(en dat kun je hier in de regio zeeland ook gemakkelijk vinden voor zo'n prijs). jemig, 285,- hier sta je voor 220,- al op een manege in volpension..