geen binnenbak wat te doen met regen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AndreaB

Re: geen binnenbak wat te doen met regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:36

Kan je als het regent niet gewoon een regendek op doen tijdens het rijden?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:41

Natuurlijk kan dat maar waarom zou je? Net als jezelf gaat ook je paard extra zweten onder het dek. Een paard is ook niet van suiker en als je hem goed na verzorgt gaat het prima.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:44

Maar goed, niet iedereen wil zn paard doorweekt op stal zetten, dus dan kan je prima met een regendek op rijden en als je uitstapt blijft hij ook gewoon droog.
(Doe ik zelf overigens niet hor, maar ik snap best dat mensen dat fijn vinden)

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:48

Ik zou na het rijden je paard uitstappen totdat hij niet meer pompt. En hem dan gewoon lekker in de wei (of stal) zetten, hij is dan misschien wel nat aan de buitenkant maar als je diep in zijn vacht voelt, voel je dat het daar droog en warm is.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:46

ik probeer tussen de buien door en ben ik aan het rijden en het gaat regenen dan is dat jammer.

MiilouuLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:35

Ik heb ook geen binnenbak,dus ik rijd ook altijd in de buitenbak.Na het rijden doe ik dan altijd een zweetdekentje op.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:28

friesiszwart schreef:
ik probeer tussen de buien door en ben ik aan het rijden en het gaat regenen dan is dat jammer.

Ik ook, ik luister goed naar het weer, ik kijk op www.buienradar.nl en schat in wanneer het op de dag droog is. En anders rijd ik gewoon niet, paard wordt er ook niet vrolijker van om in de gietende regen te rijden.

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:41

Als ik ga rijden dan doe ik na het rijden als het geregent heeft een fleece deken op totdat ze droog is en dan hasal ik die eraf en breng der weeer lekker naar de wei. Ik denk dat je bij joun haflinger ook gewoon als hij erg nat is even een zweetdeken/fleecedeken op moet leggen.
Groetjes

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:17

Ik rijd gewoon in de regen, als het dan stopt met regenen als ik aan het uitstappen ben stap ik gewoon lekker lang uit. En als het nog regent en koud is wat korter. Dan kan hij daarna op stal goed opdrogen, uit de wind e.d.
Verder staan ze overdag ook gewoon in de regen buiten hoor, als ze dan op stal komen zijn ze ook nat en krijgen ze ook geen deken op. Paarden die dag en nacht buiten staan hebben dat ook.

RodeFox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:55

Ik heb niet het hele topic door gelezen,
maar kun je niet in een gangpad (binnen) uitstappen?
Zowieso ff zweetdekentje op doen denk ik

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:20

Gelukkig heb ik nu een hele luxe binnenbak om in te rijden, maar op de vorige stalling (zonder binnenbak) reed ik af en toe ook wel in de regen buiten, als ik klaar was met rijden deed ik dan ook wel een zweetdeken om. Volgens mij krijgt je paard er niks van hoor om eens in de regen te rijden, die van mij staat ook rustig in de regen buiten.

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:09

Ik heb ook geen binnenbak en ik overleef het ook ieder jaar weer Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik zelf doen gewoon een lekkere fleecedeken op na het rijden.
Succes ermee!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:16

Binnenbak? Echt onzin! Je hebt tegenwoordig nog steeds paarden die bij een buitje niet verkleuren! En verder is er vanalles in de handel: regenuitrijdekens, zweetdekens, gevoerde regendekens, allerlei dingen om je paard droog te houden en geen kou te laten vatten!

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:36

Jetta schreef:
Binnenbak? Echt onzin!

Dat dacht ik ook altijd Bloos , maar het is nu toch wel erg fijn!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:17

Ik hoef echt geen binnenbak en ik ervaar een binnenbak zeker niet als luxe. Ik vind het heerlijk om na een dag op kantoor te hebben gezeten lekker buiten te kunnen rijden. Of het nou waait, regent of de zon schijnt. Gewoon lekker rijden. Tuurlijk baal ik weleens als het 3 weken achter elkaar rotweer is maar ach.. Ik en mijn paard worden er echt niet slechter van.

Dat ze nat worden van een bui, daar overkomt ze niets van. Bezweet op stal zetten zonder goed uitstappen is schadelijker. Als je niet in de regen kunt rijden kan je ze dus ook nooit wassen of in de regen in de wei zetten.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:30

branco schreef:
Jetta schreef:
Binnenbak? Echt onzin!

Dat dacht ik ook altijd Bloos , maar het is nu toch wel erg fijn!

Ik ben er nooit dol op geweest. ik hou gewoon van in de buitenlucht zijn. Ik vind binnenbakken vaak ook stoffig......dat ligt natuurlijk ook aan het onderhoud!
Ik vind het voor een paard gezonder om in een buitenbak te lopen. Niet alleen voor de frisse lucht, maar ook voor een frisse geest!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:33

ingvdh schreef:
ik heb nog nooit op een stal gestaan met binnenbak. In de praktijk blijkt het met de regen reuze mee te vallen, meestal schipper ik een beetje om de buien heen, of als het echt bar en boos is krijgt hij een dagje vrij.

Waar je wel op moet letten is dat je eerder een uitrijdeken nodig hebt, na het rijden even een zweetdeken op en klaar is kees.

That's all you need to know!

Verder heb je (weet niet of het al gezegd is Clown ) ook van die Rainlegs (te koop bij Boerenbond & Welkoop en ruitersportzaken), ideaal, want zo houd jij lekkere droge benen!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:37

Jetta schreef:
Binnenbak? Echt onzin! Je hebt tegenwoordig nog steeds paarden die bij een buitje niet verkleuren! En verder is er vanalles in de handel: regenuitrijdekens, zweetdekens, gevoerde regendekens, allerlei dingen om je paard droog te houden en geen kou te laten vatten!

nou die binnenbak is toch wel erg fijn hoor, en bang dat mijn paardje verkleurd ben ik niet. eerder dat ik zelf dan verkleur.
het is gewoon lekker trainen binnen als je het buiten hoord donderen en regenen.
heeft niets met kou te maken. binnen is het vooral zomers lekker koel.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:39

Jetta schreef:
[[quote="Jetta"]
Binnenbak? Echt onzin!

Dat dacht ik ook altijd Bloos , maar het is nu toch wel erg fijn![/quote]

Ik ben er nooit dol op geweest. ik hou gewoon van in de buitenlucht zijn. Ik vind binnenbakken vaak ook stoffig......dat ligt natuurlijk ook aan het onderhoud!
Ik vind het voor een paard gezonder om in een buitenbak te lopen. Niet alleen voor de frisse lucht, maar ook voor een frisse geest![/quote]

daarom maken we ook vaak een bosrit.
de binnenbakbodem is niet aan het weer onderhevig, dus altijd een goede stabiele bodem.
we hebben ook een hele mooie buitenbak hoor, daar rijden we ook vaak in.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:43

gewoon even tien minuten uitstappen en op stal gooien met deken op. ene paard is niet zomaar ziek hoor Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:21

Zoals de meesten hier al aangeven: gwoon uitstappen en evt. een zweetdeken op op stal, maardat is niet eens perse nodig.

Verder kwam ik nog deze opmerking tegen:
Citaat:
(uitstappen tot je merkt dat jíj het koud krijgt, dan krijgt je paard het namelijk ook koud)

Dat gaat niet op, sowieso is je paard nog in beweging als je aan het uitstappen bent, terwijl jij zelf relatief stil zit. Jij krijgt het dan ook veel sneller koud dan je paard.
In de winter loop ik om die reden vaak naast mijn paard uit te stappen, zodat ik het langer volhoud zonder koud te krijgen Haha!

Maxy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:24

Ik heb niet alles gelezen maar je paard is idd niet van suiker hoor..

In de natuur komt het ook wel eens voor dat een paard in de regen heel hard moet rennen en dan weer stil staat.. Zelf geef ik voorkeur aan buiten rijden.. ik ben tegenwoordig heel erg verwent met een binnenbak maar toch ga ik het liefst naar buiten..

Als het regent gewoon lekker buiten rijden, en als je gaat uitstappen doe je uitrijdeken of fleece deken er op zodat hij of zij niet te snel afkoelt.. maar je moet gewoon buiten gaan rijden hoor.. ik vind het buiten vaak veel frisse dan binnen in een benauwde bak..

SMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:36

ik zou ook gewoon gaan rijden, of wachten tot het droog word Clown

vester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:10

Marijkjuh schreef:
Ik heb nog nooit een binnebak gehad Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik zou gewoon gaan rijden in de regen en na het rijden gelijk een zweetdekentje opdoen, zodat je paard kan opdrogen en daarna als je al een winter/tussendeken op heb die op doen.

Ik sluit me hier helemaal bij aan!!!!!!!!!!
Niks op te zeggen!!!!!!!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:11

In de regen rijden..!!