wat voor prijs voor lease pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marritulkje

Re: wat voor prijs voor lease pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:34

hallo
ik vind € 50,00 een goeie prijs voor een pony waar je buitenritten mee mag doen wandelen komen waneerje maan wilt en in de bak rijden mee naar wedstrijden naar de manege enzo en je hoeft de dieren arts hoefsmid brokken niet zelf t betalen. en asl je een ander zadel ofzo iets wilt hebben dan moet je dat zelf kopen.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:39

Ik vind dat de prijs voor een lease pony tot 150 euro mag gaan, als je gewoon netjes met alles om gaat. Je doet de mensen er ook een deugd mee. Ik vind eigenlijk niet dat je echt heel veel voor iets moet gaan betalen, terwijl je alleen maar de eigenaar helpt omdat hij het zelf niet kan. Je helpt de eigenaar er alleen maar mee.

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 16:43

jah okè dankje ik vond waar ik rij vragen ze er namelijk 200 per maand voor dat ook erg duur Tong uitsteken en dan niet eens elke dag

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:08

hierbij qoute ik mezelf dus ff.. er zijn meerdere manieren van leasen.. wat jullie allemaal leasen noemen.. noem ik dus eigenlijk verzorgen...

jolentinus schreef:
oke voordat we ruzie krijgen

ik denk dat we een heel duidelijk verschil moeten maken tussen:

+ iemand met een eigen paard die er geen tijd voor heeft.
+ een bedrijf wat paarden verleasd om hiervan te leven.

in het eerste geval vindt ik 60 euro wel een goed bedrag. voor de eigenaresse van het paard is het een hobby en was anders dat geld ook kwijt geweest. ze heeft een band met het paard en wil het daarom niet weg doen. het grote nadeel hieraan vindt ik altijd dat de eigenaresse zich er toch altijd mee bemoeit of als ze wel tijd heeft jij je paard kwijt bent

in het tweede geval koopt een stal speciaal paarden voor het verleasen. de voorwaarden komen op een contract. eventueel kun je het paard overkopen etc etc. hier is een hogere prijs voor nodig want ze moeten er wel op verdienen. hier moet de prijs wel hoger zijn dan de stallingsprijs, want anders kunnen ze beter een pensionstalling beginnen.

graag hoor ik jullie reacties zonder "boos" te worden

lhttp://www.leasepaard.nl/00000096720e1 ... index.html dit is de leaseprijs zonder stalling. dit is ook nog best populair.

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:15

hier in de randstad op de manege 390 euro per maand!

inbegrepen
onbeperkt lessen
zadel+hoofdstel (rest zelf kopen)
voer
uitmesten
dierenarts

wel zelf de hoefsmid betalen en de wormenkuren

belachelijk veel dus maar deze manege wil alleen maar verdienen

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:16

Dus 390 euro plus nog is de hoefsmid, wormenkuur ??

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:59

Ja, dat is inderdaad prijzig, maar denk eraan dat er een deel rechtstreeks naar de belansting gaat, omdat het een manegebedrijf is, bovendien is paardrijden in de Randstad erg duur en ben je gauw het dubbele kwijt aan enkel pensionstalling.

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:38

Mijn ex lease pony was honderd euro in de maand en dan mocht ik er alles mee doen 7 dagen in de week en reed er niemand anders op. De kosten van de dierenarts ect. waren allemaal voor zijn echte eigenaar en het zadeltje ect. had hij ook, maar ik heb zelf natuurlijk nog wel wat spullen gekocht .. Ik vond/vind 100 euro een redelijke prijs (er vanuit gaand dat niemand op de pony wilde rijden aangezien hij nogal heftig was, behalve ik), maar op een manege vind ik dat denk ik te duur zeker als hij nog in de manegelessen rijdt ..

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:40

ik leasde mijn haflinger ook eerst en dat koste 285 euro per maand. ik heb der nu gekocht en de stalling kost nu 240 per maand

Olettaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:50

heej ik heb 2 jaar een lease pony gehad en ik moest volgens mij ongeveer €200,- betalen.. en dan kon ik 6 dagen in de week in de les rijden, brok, stro en hooi zat er bij en hoefde de stal zelf niet uit temesten...

ligt er ook aan waar je een pony gaat leasen overal zijn de prijzen anders.!

groetjes kelsey