Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Voor de winter maak ik de bak toch waarschijnlijk leeg en schoon, dus dan gaan ze naar de vissenvijver in
( ik ben blond
)
in mijn aquarium zit ook alg en ik heb er wel geteld een visje of 20 wel inzitten hoor
silvana schreef:Ik snap het ook niet vissen eten algen??? dan mogen ze mij toch komen uitleggen hoe het komt dat het in onze vijver niet werkt.
De vijver is 1.20 diep 2 meter breed en 4 meter lang.Wij hebben er toch echt filters op moeten zetten om de vijver wat schoon te houden.
Notabene had ik er twee algeneters in gedaan.verder zaten er 3 shubunkins in en twee goudwindes.Dus de vijver was zeker niet over bevolkt.
Het probleem van een waterbak is gewoon dat hij opwarmt daardoor krijg je algenvorm en dit is zeker niet goed voor je vissen.
En al die vissen poep,doe verdwijnt toch ook niet zomaar.
Persoonlijk zou ik het doen zonder vissen in de waterbak.
silvana schreef:Ik snap het ook niet vissen eten algen??? dan mogen ze mij toch komen uitleggen hoe het komt dat het in onze vijver niet werkt.
De vijver is 1.20 diep 2 meter breed en 4 meter lang.Wij hebben er toch echt filters op moeten zetten om de vijver wat schoon te houden.
Notabene had ik er twee algeneters in gedaan.verder zaten er 3 shubunkins in en twee goudwindes.Dus de vijver was zeker niet over bevolkt.
Het probleem van een waterbak is gewoon dat hij opwarmt daardoor krijg je algenvorm en dit is zeker niet goed voor je vissen.
Wat voor algeneters? Over het algemeen zijn die tropisch 
katiavl schreef:cyntje zie bovenste post

Cyntje schreef:katiavl schreef:cyntje zie bovenste post
Jij hebt het over koudwatervissen
Tropische algeneters zijn oa. Gibbiceps,...
@Ponyzotje: Waarom moet ik goede tips over iets geven waar ik niet achter kan staan?
Ik kraak niks af,... ik vind het gewoon geen goed idee als een vis het in een mooi goed ingericht aquarium veel beter kan hebben!
Margreet schreef:Iemand aan reigers gedacht? Onze vijver in de tuin hadden ze in ieder geval geen enkele moeite mee....
Margreet schreef:Margreet schreef:Iemand aan reigers gedacht? Onze vijver in de tuin hadden ze in ieder geval geen enkele moeite mee....
De waterbak ligt zo'n 400 meter van de huizen af, en dus ook van de waterleidingen. Ze hebben ook vers water bij hun stal, aan de andere kant van de wei.