heb geen cap! weet het heel slecht, maar ja ik rij alleen maar betrouwbare paarden (ahum). nee zo'n cap vindt ik dus helemaal niks! maar ja vanaf 15 oktober is het bij ons op stal verplicht, dus snel ff een casco halen, jullie zeggen dat die dingen lekker zitten!!!
mc
Geplaatst: 21-09-02 14:18
kieffer safty helmet..... combi tussen een casco en een ouderwetse, wel goedgekeurd en luchtgaten enzo, maar geen draaiknop of glimmigheden erop . Ik draag hem altijd en hij zit prima
Rivendell
Geplaatst: 21-09-02 17:35
Ik rijd eigenlijk zelden met cap. Heel af en toe als ik op een moeilijk paard zit. Gelukkig val ik er zelden af, maar ik weet dat je er eigenlijk toch één op moet. Maar ook op de brommer rijd ik vaak zonder helm en in de auto heb ik vaak ook geen gordel om. Best dom eigenlijk, maar het zit allemaal zo vervelend op je hoofd. Ik heb wel een pet op als ik ga mennen, maar dan omdat het netter staat dan zonder.
Gandalver
Geplaatst: 26-10-13 12:32
Alle eierkoppies opgelet! Zonder afbreuk te doen aan de stevigheid of veiligheid van je cap, kun je elke cap met wat warmte en druk blijvend vervormen. Je neemt een lijmtang en twee stukjes leder of werkhandschoenen en zet de klem over de helm op de plaats waar je nu het meeste ruimte hebt tussen hoofd en helm. De stukjes leer gebruik je om geen afdruk van de lijmtang op de buitenkant van je helm te krijgen. Draai de lijmtang aan totdat je ongeveer de helft van de benodigde versmalling hebt bereikt. Dan neem je een föhn of (voorzichtig!) een verfstripper en blaas de binnenkant van de helm goed warm. (Pas op dat je niet het te heet maakt, want de padding is vaak van schuim-polyether en dat brandt of smelt snel weg). De binnenhelm, meestal van bitumineus materiaal, zal zich gaan zetten en de lijmtang gaat losser zitten. Nu draai je de lijmtang verder aan, tot je de juiste breedte hebt en verwarmt nogmaals tot de lijmtang weer wat losser zit. Dan de (afgekoelde) helm een uurtje op je hoofd (voelt even wat smal aan, maar dat gaat snel over) en voilà! een maathelm!
Harry`s Horse pro plus, Als meisje van 13 ooit 2 maten te groot gekocht, want ik vond hem zoo mooi. Toen nooit bij nagedacht of die goed was (is ie wel ) En doormiddel van het piepschuim wat er in zit vormd de binnenkant zich naar je hoofd (wat mij verteld is) want als ik deze maat cap in de winkel op zet, past dat niet meer
Ik draag een Samshield, en daar ben ik zeer tevreden mee. En hij zit geweldig, drukt niet of het voorhoofd en je krijgt er ook niet zo een zweethoofd van.
Kirsha
Geplaatst: 26-10-13 12:39
Eh mensen, dit topic is 11 jaar oud... Volgens mij zijn er intussen recentere topics
prugelpiet
Geplaatst: 26-10-13 13:19
Kirsha schreef:
Eh mensen, dit topic is 11 jaar oud... Volgens mij zijn er intussen recentere topics
Whoops dat heb ik helemaal niet gezien, hij stond tussen recente berichten
kevje06
Geplaatst: 26-10-13 16:23
Heb een casco en een ander merk, lichte caps met veel ventilatie, rijd endurance dus vind wel belangrijk dat ze lekker zitten
ik heb een verstelbare omdat ik t 'standaard' model niet pas aangezien ik een enorm vreemd gevormd hoofd schijn te hebben daardoor duwen alle caps zich weer omhoog zijn er meer mensen met dat probleem? de vrouw uit de winkel vond me ook een geval apart
ThePast03
Geplaatst: 27-10-13 22:08
Omdat dit topic 11 jaar oud is en er inmiddels genoeg topics over caps te vinden zijn hier een slotje.