mensen met eigen weide..........

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: mensen met eigen weide..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:55

Alytuiere schreef:
Ik durf ze alleen niet tegelijk met de paarden erop te zetten gezien mijn jongste paardje ze als speelgoed ziet Clown

mijn paard ziet mijn geiten ook als speelgoed Bloos 1 voordeel ze leren er wel hard van rennen Clown

maar logeerschaapjes is denk nog wel het makkelijkste Haha! hoef je je verder niet druk te maken over hun onderhoud en ze eten het gras alleen op als jij wil...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:57

op het vorige adres hadden de geiten een eigen ingang het land in, ze konden dus het land in wanneer ze maar wilden maar hadden ook hun eigen ren

als de paarden achter ze aan schoten konden ze of een ander stuk land in vluchten of hun eigen ren in, alle binnenste draden van het land bestond alleen uit een boven draad

het werkte prima

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:11

Nee, vroeger lieten we er wel schapen winterdag op lopen zodat ze het gras kort konden houden. Tegenwoordig gebeurd alles door machines Bloos

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:17

Carolinef schreef:
LovingTweety schreef:
Ik heb 3 pony's, pakweg 5-6 schaapjes, en momenteel 19 geitjes (13 beebjes Knipoog ) en kippen op 1 land staan. Gaat prima en de geiten en schapen zijn nog nooit ontsnapt.

Wij hebben wel een gaashek, en dat gaat ook prima met de paarden. Ik zal eens kijken of er foto's van in mijn profiel staan en anders zal ik die hier even plaatsen.

heb zelf al even in je profiel gekeken, ben beetje vliefd op je witte pony, leuuuuuuk (alle 4 trouwens hoor)

Hihi, dankjewel Haha! het is een knappe maar regelmatig een etterbakje Knipoog

Het zijn er 3 trouwens, dat fjordenmonster is verhuisd naar Vende @ bokt Knipoog

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:24

hier op het land is het een beetje een veredeld hertenkampje. Naast de twee paarden en twee shetten lopen er nog twee geiten en een koppel kippen met haan. het grote voordeel hiervan is dat de geiten het gras eten wat de paarden laten staan en de kippen de mest lekker uit elkaar krabben.
De bedrading is wel dusdanig dat zowel de kippen als de geiten kunnen vluchten als mijn puber weer eens een ik ga je vangen bui heeft. verder is de allerbuitenste omheining voorzien van kippengaas aangezien het niet de bedoeling is dat de dames en heer bij de buren gaan buurten

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:27

Wij hebben alleen de paarden erop.
Als er koeien op komen is dat maar heel even.
Het gras blijft toch wel kort omdat mn paard en de pony's zo lang mogelijk buiten blijven en zo snel mogelijk weer naar buiten gaan.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 19:38

ok tot zo ver alle antwoorden duidelijk 9bedankt iedereen) maar wat voor soort gras hebebn jullie dan? wij hebebn het nu ingezaaid met pavo paardengras met kruiden speciaal voor paarden, ik mag er dan toch zeker wel vanuit gaan dat de paarden dan alles opknabbelen of is dit niet gras soort afhankelijk?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:41

wij hebben gewoon gras, zonder iets extra's erop Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:42

ik heb express geen schapen op mijn wie ivm een mogelijke besmetting van leverbot.

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:03

nee wel grappig

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:09

wij hebben groen gras Tong uitsteken
Ik zou niet weten wat voor soort gras het is.
Wel strooien we er kunstmest op.
We hebben alles verdeeld in 3 groote stukken waarvan 2 stukken voor de paarden zijn en 1 stuk om te hooien.
1 stukje is voor mn shethengst.
En het laatste stukje is nu om te rijden en als het te nat is gaan ze daar een poosje op zodat de andere stukken niet kapot gelopen worden.

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:16

Ja mijn opa heeft land en dat staat achter ons huis en hij heeft schapen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:21

Wij wisselen in de zomer af tussen koeien en paarden. Soms lopen de jonge paarden met de jonge koeien samen in een weide.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:28

Wij hebben gewoon gras. Ik zou niet weten hoe het heet. Niet ingezaaid ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:41

Je ziet het in Nederland eigenlijk nooit, in het buitenland altijd. Daar lopen echt altijd koeien, schapen, paarden bij elkaar. Dus het zal, behalve dat het dus prima kan, vast goed zijn ja.

Ezels er bij zijn trouwens minder handig.
[/quote]

Omdat Verward[/quote]

Ezels dragen longwormen bijzich waar ze zelf geen last van hebben maar paarden wel.

Het kan wel maar dan moet je erg goed ontwormen.[/quote]

Onze ezel staat samen met een kudde paarden en we ontwormen normaal. En dan is DIT het resultaat
http://img181.imageshack.us/img181/1540/img1314nn1.jpg

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:54

pubelia schreef:
ik heb express geen schapen op mijn wie ivm een mogelijke besmetting van leverbot.

Volgens mij heeft dat te maken met of er leverbot in de grond zit ja of nee, dat moet ik eens navragen aan m'n vader.

Zelf heb ik bij m'n 2 paarden (1 pony, 1 paard) nog 1 schaap lopen. Eerst liepen er meerdere bij. Enkele (de rammen) zijn naar de slacht gegaan.. (geloof me dat vind ik eigenlijk ook niet leuk maar we kunnen ze gewoon niet houden ivm inteelt.) en de ander is helaas doodgegaan Huilen We krijgen binnenkort (in een week ofzo gok ik) krijgen we weer lammetjes Haha! en voorgaande jaren hebben ze (de paarden) ze verder ook niet overhoop gelopen ofzo (zo'n klein lammetje zou je denken dat ze daar makkelijk op trappen, maar dat doen ze niet) We hebben verder ook nog kippen erbij lopen en we krijgen nog geiten Haha! Gaat prima zo Knipoog

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:04

Ik rijd de pony van me buurman, daar hebben ze het land in grote stukken verdeeld. Eerst komt de hele kudde schapen aantal weken op het land zodat het "verste" en de grootste eiwitten er uit zijn, daarna mag mijn pony in gedeeltes het land op, zo wordt ze niet te dik en krijgt ook niet te veel voedingsstoffen binnne.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:05

Nee, maar mn ouders willen misschien wel een paar schapen. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:18

Carolinef schreef:
ok tot zo ver alle antwoorden duidelijk 9bedankt iedereen) maar wat voor soort gras hebebn jullie dan? wij hebebn het nu ingezaaid met pavo paardengras met kruiden speciaal voor paarden, ik mag er dan toch zeker wel vanuit gaan dat de paarden dan alles opknabbelen of is dit niet gras soort afhankelijk?

hoe bedoel je ingezaait?

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:27

We hadden eerst een paar schapen erbij, maar nu niet meer.
Als t gras te lang is gewoon met de machine eroverheen Knipoog

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 14:36

Shanna schreef:
Carolinef schreef:

hoe bedoel je ingezaait?

zoals het woord is , in gezaaid in het land, dus eerst omgespit, ge egaliseerd en dan nieuw zaad erin

Gabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:39

bij mijn verzorgpony staat een geit anders was ze ook maar zo alleen
en ruimte voor nog een pony hebben ze niet
en dat zijn dikke vriendjes Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 00:01

Weet wel dat schapen op paardenweide goed zijn, maar stom stom, nooit echt over nagedacht.

Wat is namelijk het geval:
De weide diréct naast ons (weides worden gescheiden door stroomdraad etc.) je raad het al.... daar lopen schapen met lammetjes Lachen Van onze 'buurman' (weidebuurman). Maar weet niet of hij er op zit te wachten om zijn schaapjes te verhuizen (al is het maar een paar passen), onze weide is nu namelijk nogal érg kaal, was paar maand geleden een érge blubberboel, en nu is het dus wel weer aan het groeien, maar door de droogte nu wil het niet echt vlotten, vorig jaar moesten we de weide ook al weer opnieuw inzaaien, terwijl normaal gesproken het gras gewoon weer uit zichzelf te voorschijn kwam... Dat is nu een stuk moeilijker... Boos!

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 08:24

bij ons gaan in de winter en het voorjaar de schapen op de wei deze zorgen er voor dat de wei wormenvrij is, en goed kortgegeten voordat de paarden er in gaan. dit jaar zelfs de schapen overdag en de paarden snachts (met schuilstal) zodat de paarden langzaam konden wennen aan het gras, en de schapen het overdag goed afgrazen. mijn paarden kunnen niet bij de schapen in de wei, omdat mijn fjord het geweldig leuk vind om op schapen te jagen, en zo grote happen wol uit hun vacht te plukken.
somers delen onze paarden de wei met de koeien. evenveel koeien als paarden. dit werkt heel goed omdat de koeien precies ander gras eten als de paarden. en de wei wormenvrij houden (ik ontworm mijn paarden ondanks de koeien wel volgens normaal schema)
verder mest ik aleen de paardenstront uit.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 13:53

wat zijn pinken? (of stel ik nu een hele domme vraag?)