Sparky10 schreef:stapmolen is een nutteloos ding zo zie ik het je hebt toch geen paard om hem in de molen zijn rondjes te laten lopen en zelf de kantine in te duiken of lekker kletsen met mensen van stal ?
ga lekker wandelen aan de hand , juist als ze dat niet normaal kunnen ga dan met zijn tweeen zijn de meeste vaak rustig,
heeft die een blessure kan je ook gewoon over het erf stappen nog goed voor je eigen conditie ook en je ziet je paard dan ook eens ,
stapmolens mogen van mij allemaal in de brand vliegeen (uiteraard zonder paarden erin )
Jij VINDT het een nutteloos ding, maar dat wil nog niet zeggen dat het het ook IS...
Ik vind de molen een uitkomst... Mijn merrie heeft nl. helaas een heel naar ongeluk gehad 2 jaar geleden en zij mocht op een gegeven moment verspreid over de dag 5 x 20 a 30 minuten stappen... en helaas helaas, om mijn 2 paarden te onderhouden zal ik toch moeten werken, dus het was voor mij fysiek onmogelijk om 5 x per dag verspreid een half uur aan de hand te gaan stappen. Het was echter wel mogelijk om mensen te vinden die haar op verschillende tijdstippen even voor mij in de molen wilden zetten voor 20 minuten. Ik geholpen, paard geholpen... Tijdens haar revalidatie periode ging ze 2 x per dag kort in de molen en 2 x per dag aan de hand wandelen. dat laatste vind ik zelf ook veel gezelliger, maar als het pist van de regen, dan staat mijn merrie echt liever in die overdekte molen dan in de stortregen
. En in de bak wandelen was toen te zwaar voor haar. Ik sta op dezelfde stal als Sabje en maak op dezelfde manier gebruik van de molen... dan is het imo echt een aanvulling. Het is zeker geen vervanging voor de andere mogelijkheden, maar puur iets extra's om mijn paardjes zoveel mogelijk uit hun stal te halen in de winter. Nu staan ze lekker op de wei en maak ik totaal geen gebruik van de molen.