Stal op mijn weiland.. Hoe O Hoe mag ik dat ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Stal op mijn weiland.. Hoe O Hoe mag ik dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:10

ikke schreef:
Lynn_Nikita schreef:
ja, klinkt zo simpel , maar toch mag dat ook niet!!!

En waarom dan niet?? Het is verplaatsbaar EN je hebt als eigenaar de middelen om het ding te verplaatsen. Knappe kop die mij de wetgeving kan aanreiken waarin staat dat dit niet mag.

bij mijn gemeente mocht dit dus ook absoluut niet

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:47

Lynn_Nikita schreef:
ikke schreef:
En waarom dan niet?? Het is verplaatsbaar EN je hebt als eigenaar de middelen om het ding te verplaatsen. Knappe kop die mij de wetgeving kan aanreiken waarin staat dat dit niet mag.

bij mijn gemeente mocht dit dus ook absoluut niet

Ja, maarre, had jij ook de vrachtwagen in eigendom om de container te verplaatsen??
Die container laten plaatsen mag niet, maar 'm d'r met je eigen vrachtwagen neerzetten is een ander ding hoor!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:32

Ik denk dat je het beste gewoon even de gemeente kan bellen. Het is van zoveel factoren afhankelijk als je buren het wel mogen op een stuk land wil nog niet zeggen at jij het ook mag.

Wij mogen niks plaatsen ook geen verplaatsbaar iets, wij hebben dus precies op de grens van het landbouw stuk (daar mag dus niet gebouwd worden) een stuk staan

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:27

Op www.paardnatuurlijk.nl las ik dat als je een schuilstal op wieltjes zet je er geen vergunning voor nodig hebt Clown

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 15:54

Allereerst ligt dat geheel aan de eigenaar van de grond. Die zal eerst schriftelijke toestemming moeten geven dat er opstallen op zijn weiedegrond geplaatst mogen worden door de huurder.

Daarnaast zijn er de landelijke, provinciale en gemeentelijke wetgevingen waarmee je te maken hebt. Nu heb ik niet alle post heel erg aandachtig doorgelezen (wel vluchtig), maar er staan een hoop waarheden in. In principe moet er voor een vaste opstal op een stuk grond (dus inclusief fundering) een reguliere bouwvergunning aangevraagd worden. Wanneer een vaste opstalling, welke verplaatsbaar is, kan men in principe af met een lichte bouwvergunning.

Echter las ik in één post dat het daar ging om bouwgrond. In het bestemmingsplan staat deze grond te boek om te laten bebouwen voor een bepaald doel. Wanneer dit doel geen agrarisch doel betreft zal je nooit een vergunning krijgen.

Vraag het bestemmingsplan eens op voor het grondgebied waar het over gaat. Wellicht ben je dan al een heel stuk wijzer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 23:10

Mies19 schreef:
Op http://www.paardnatuurlijk.nl las ik dat als je een schuilstal op wieltjes zet je er geen vergunning voor nodig hebt Clown

Het probleem bij paardnatuurlijk is alleen dat datgene wat zij bij hun paarden en omgeving zien, klakkeloos naar de hele paardenwereld wordt vertaald. Helaas zit de realiteit iets gecompliceerder in elkaar............

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 23:40

containers, verrijdbaar, al zweeft het in de lucht, het mag gewoon niet meer! Wettelijk moet je een perceel bezitten waar een lichte bouwvergunning op rust, en dan nog moet je heel lief kijken, en hopen dat die man of vrouw een fijne avond ervoor gehad heeft...
Ligt ook nog eens aan het gebied waar je in zit, buitengebied etc. Daar zijn nog meer regels aan verbonden. Maar om uit de droom te helpen... GEEN PAAL IN DE GROND, ZONDER EEN LICHTE BOUWVERGUNNING, ook geen pipo wagen of what ever... Ik heb 5 stallen en ben heel stil geweest, en dat gaat al een tijd goed, wat je wel kan doen is een hekje neerzetten, los dan wel, met een zeiltje erover, maar dat mag dan nog niet permanent... niks aan de gemeente vragen want die hebben maar 1 woord NEE... Voor die duffe stallen van hout wat mooi in de omgeving past met alles zo netjes dat de buurt het geweldig vind, daar ben ik nu al mee bezig met advokaten etc, voor als het mis mocht gaan.... veel succes, gewoon doen, en als het weg moet, gewoon je rekje met een tentzeil zetten of zo! Knipoog

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:33

Pling nog een tip: Heb je geen bevriende agrarische ondernemer op een redelijke afstand? Want een agrarische ondernemer kan dan als argument hebben dat het elke dag transporteren te veel tijd en of te gevaarlijk is.

Daarnaast mag iedereen een bouwvergunning aanvragen op elk stuk land, ook als is ie niet van jouw (zoals bij de TS het geval is of een extreem voorbeeld: op de Dam van Amsterdam ). De toestemming hebben van de eigenaar van de betreffende grond om te mogen plaatsen is dan wel een ander verhaal.
(Voor mijn extreem voorbeeld heb ik het geld er niet voor over....)

Bij het verlenen van een bouwvergunning mag het ontbreken van een eigendomstitel niet de grond van afwijzing zijn (mag niet op getoetst worden).

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:02

vind het altijd zo lekker consequent. Wij hebben 2 stallen, die er al erg lang staan, en waar nooit iets over aangevraagd is. probleem is, dat wij er graag nog meer stallen bij willen hebben. aangezien dat wel op zou vallen, hebben we die bij de gemeente aangevraagd. Over die stallen die er al staan, deden ze niet moeilijk, maar we moesten vooral niet denken, dat we er andere naast mogen zetten. We mogen er misschien wel bijbouwen (wordt over nagedacht), maar dan moeten we ze allemaal verplaatsen. Alsof dat zo makkelijk is. De oplossingen lijken van onze kant vaak zo simpel, maar wij zijn dan de enige, die er zo over denken. De stallen zijn bij ons in de verlenging van het huis, en het zou het mooiste zijn voor iedereen, als die andere er naast kwamen. Ze hebben wel gezegd, dat we verplaatsbare stallen neer mochten zetten, en dat je die waarschijnlijk toch nooit zou hoeven verplaatsen,het gaat om het idee Frusty .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:44

getup schreef:
vind het altijd zo lekker consequent. Wij hebben 2 stallen, die er al erg lang staan, en waar nooit iets over aangevraagd is. probleem is, dat wij er graag nog meer stallen bij willen hebben. aangezien dat wel op zou vallen, hebben we die bij de gemeente aangevraagd. Over die stallen die er al staan, deden ze niet moeilijk, maar we moesten vooral niet denken, dat we er andere naast mogen zetten. We mogen er misschien wel bijbouwen (wordt over nagedacht), maar dan moeten we ze allemaal verplaatsen. Alsof dat zo makkelijk is. De oplossingen lijken van onze kant vaak zo simpel, maar wij zijn dan de enige, die er zo over denken. De stallen zijn bij ons in de verlenging van het huis, en het zou het mooiste zijn voor iedereen, als die andere er naast kwamen. Ze hebben wel gezegd, dat we verplaatsbare stallen neer mochten zetten, en dat je die waarschijnlijk toch nooit zou hoeven verplaatsen,het gaat om het idee Frusty .

Gewoonterecht is na 15 jaar, dus ze mogen niet eens klagen over die stallen, die ongetwijfelt ouder zijn....
@smarty: het ligt er volledig aan waar je het wilt. Hier in de buurt kun je op sommige stukken nog geen houten paal recht overeind zetten; ga je 100m verder mag je probleemloos een tijdelijke stal zetten (andere gemeente).