Paard echt hélemaal wassen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Re: Paard echt hélemaal wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:40

Ik heb een bonte, niet met heel veel wit, maar wel met een identiteitsprobleem.... Hij is namelijk de enige bonte in de groep en is ook graag effen Haha!
Die wordt dus regelmatig helemaal gewassen, compleet in het sop. We hebben op stal alleen koud water, dus echt uitgebreid wassen doe ik alleen 's zomers. 's Winters was ik alleen met een spons de vieze plekken, maar dan staat hij ook onder deken dus is minder smerig (poep schijnt wel een heel fijn hoofdkussen te zijn...). De plekken die ik dan gewassen heb fohn ik droog Haha!

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:42

wat jij hebt had ik vroeger ook met me witte pony!
altijd net voor een wedstijd zo ongeveer vrijdag avond, dacht ze ik denk dat ik maar is in de poep ga liggen Verward
kon ik dus zaterdag ochtend gaan wassen!

nu hebben wij een wasplaats, en als ze na het rijden erg zweten de spoel ik ze af,
en ik heb ook regelmatig wedstijd dan was ik ze ook helemaal.
alleen dan niet altijd champoo (alleen als ze echt helemaal onders de poep zitten)

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:51

Mijn vriendin heeft een lease pony en daar rijd ze wedstrijden mee, en het is een witte pony. Dus die moet steeds voor een wedstrijd gewassen worden. Wij wassen haar dan helemaal.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:53

Ik kan bij Warina alles wassen, behalve haar hoofd Clown Daan gaat ze helemaal over de zeik... ook met een sponsje, aan haar neus en bij haar ogen mag het, maar o wee als je richting voorpluk gaat Nagelbijten / Gniffelen
Eerst was ze ook hysterisch bij haar nek en buik, maar dat is na veel oefenen helemaal weg en ze geniet nu echt van een wasbeurtje, ze gaat helemaal staan te slapen... maarja haar hoofd blijft een apparte kwestie Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:55

Cassidy schreef:
Mijn paard gaat regelmatig compleet onder de douche, al is het maar alleen met water, om de restanten van zweet, zand en stof uit te spoelen. En eens in de zoveel tijd helemaal in het sop.

Wij hebben dan ook warm water op stal. Daarna zweetmes erover en met zweetdeken op vastzetten en op laten drogen.

Ja hier idem dito..
Met warm weer en veel zweten gaat er altijd de slang erover.. (helemaal..)
Wel met lauw water!

En voor de wedstrijden in de zomer was ik hem wel eens helemaal met een sopje!
Baby shampoo heeft een laag PH gehalte dus kan weinig kwaad.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 00:48

Mijn twee Ierse Hunter schimmels staan op warme dagen gewoon te wachten bij het waterpunt in de wei om met de tuinslang geheel afgespoten te worden Haha!
Ik spuit ze dan een keer of 3 per dag, geheel, dus ook het hoofd, af. O ja....ze staan dan geheel los en zodra ze kletsnat zijn duiken ze het meteen het veenstof in Clown Ik krijg geen kans met het zweetmes...

http://www.imagestation.com/picture/sraid225/pc853b6e489b29db4839bcd297e6857aa/e9842a8d.jpg
http://www.imagestation.com/picture/sraid225/p5a32f4c5df470bc087799bccd21f3531/e98428a9.jpg

en zó zien ze er uit na de duik in het veenstof
http://www.imagestation.com/picture/sraid225/p666f6eac4d391a88f0751df45ad4700b/e9842589.jpg

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 00:59

Haha! geweldige foto's

JeeDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:24

als het warm genoeg is in de zomer was ik mijn paard ook helemaal, hij vindt het altijd wel lekker Tong uitsteken

Buterblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:45

Ik doe het een paar keer per jaar, even lekker schoonmaken, ze zweet daardoor gelijk minder. En ik spoel haar bijna dagelijks af met lauw water.

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:46

Tuurlijk kan dat! Ben je alleen wel lang mee bezig Tong uitsteken En dan maar hopen dat die niet meteen gaat rollen (in de modder Tong uitsteken)

Tessa Haha!

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:48

ik doe het heel vaak Haha!
wit paard :'( Tong uitsteken

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:50

als het heel warm is spuit ik die helemaal af, en voor concours was ik hem met paardenshampoo
(als het niet te koud is) anders alleen de staart en zijn sokken!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:52

Ik was m'n verzorgpony ook wel regelmatig, meestal alleen met water om zweetresten enzovoorts weg te spoelen, en soms met zeep. Dan het water met een zweetmes weghalen en een zweetdekentje erop Lachen Behalve als het echt heel warm weer is, dan ga ik een stukje met haar stappen in de wei ofzo, lekker in het zonnetje laten opdrogen Lachen

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:52

Gister was het erg benauwd en heb les gehad.. pony heel erg zweten heb m helemaal afgespoeld en zélf zn hoofd wel met spons dan..

Maar ik kon m los laten en dan stond ie op 3 benen te slapen..
Pezen koelen zweetmes erover en voetjes droog maken en lekker op stal eten!

Voor concour in de zomer helemaal! en in de winter alleen beentjes en staart Zwart wit Zwart

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:00

Mijn paard wordt regelmatig helemaal afgespoten, net wat Cassidy zegt: restanten zweet etc eraf spoelen.
Voor een wedstrijd was ik em weleens met wat sop, maar probeer dat eigenlijk altijd te voorkomen..
Heb een bruine ruin, dus dat scheelt wel en hij glanst zelf door een dikke laag stof nog Lachen

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:04

Onze draver is zondag nog maar eens helemaal gewassen.
Dat paard is echt een stofwolk op zich Haha!
Wij hebben geen warm water dus doen het enkel als het lekker warm is.
Wij gebruiken gewone babyshampoo, die is niet irriterend.

Heb ooit wel eens de tip gehad paard met dreft te wassen?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:10

Met shampoo wassen doe ik eigelijk nooit, alleen de benen soms met betadine shampoo als ze weer eens een wondje hebben. (worden ze overigens heeel mooi wit van!)
Ik spoel m'n paard na het rijden altijd helemaal af (met koud water, we hebben niet anders) en daarna zweetmes dr overheen.
als ik hem daarna in de wei ga zetten, laat ik hem tegenwoordig eerst even rollen in de bak (bak ligt naast weiland). want dat witte zand word hij veel minder vies van, dan dat wanneer hij in de wei gaat liggen rollen. scheelt weer een hoop poets werk en het zand helpt ook lekker tegen de vliegen

EzriJo1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:15

alle mensen met witte en bonte paarden roepen nu volmondig ja....daar sluit ik mij dan ook graag bij aan...ook die van mij gaat wel eens lekker onder de douche, en niet alleen omdat ie vies is ofzo....na het rijden als hij doordrenkt is van het zweet, spoel ik m lekker even af met handwarm water (is ie ook meteen weer schoon, en al het zweet is weg).

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:19

Ik spuit Cin vaak helemaal af, maar doe alleen manen, staart en voetjes met shampoo. Verder wordt ze gewoon schoon door t water dus bij haar is t niet echt nodig Lachen

Mo_I_RanaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:25

Ik was hem vooral in de zomer, wanneer het echt warm is. Dan doet zo'n koude douche wel eens deugd.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:23

Ik heb een donkerbruine.... zie je niks op maar ik was hem met dit weer en na het rijden altijd!
Hij is dan zeiknat van het zweet geweest en heel vies opgedroogd of nog nat onder het zadel etc...
Dat vind ik erg smerig en ik poets me gek erna. Daarbij heeft hij dan erg last van jeuk en vliegen.
Dus in de zomer gaat hij elke dag na het rijden onder de douche, helemaal!!! ook hoofd etc. Hij vindt het heerlijk.
Daarna in de paddock een stofbad en lekker naar stal.

En we hebben alleen koud water, maar hij is altijd goed uitgestapt, afgekoeld en op adem dus nergens last van...

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:29

ja natuurlijk kan dat! Huilen van het lachen
maar een tip: niet vaker wassen als 1x in de 2 weken, anders heeft je paard/pony geen huidvet meer en krijgt hij/zij het koud en wordt hij/zij dus ziek;)

chareno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:35

zeker als het mooi weer is is het goed te doen dan koelt het paard nog lekker af ook en kan dan heerlijk in het zonnetje opdrogen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:42

Ik heb volgens velen van jullie vast een heel vies paard, want ik was hem nooit. Tong uitsteken Haha!
Hij staat het hele jaar door buiten en buiten het feit dat ik zijn huidvet niet aan wil tasten, zie ik er echt het nut niet van in. Clown
Hij gaat daarna net zo hard weer rollen in het zand of de modder daarna en je kunt weer opnieuw beginnen. Vork
Nee hoor, hij is een echt buitenpaard en ik ga echt niet rommelen met shampoos. Een keertje afspoelen, a la (ik heb het nog nooit gedaan, alleen zijn benen), maar zeep vind ik dus echt onzin. Haha!

En mijn paard ziet er prachtig uit, hoor. Ja

Flowerpower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 05:54

Ik was mijn paard ook vaak helemaal, vind ie heerlijk Knipoog