Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
r0xxertt schreef:nu is het tevroeg voor de wei en natuurlyk ook veel telang
1: ze lopen de weiden kapot
2: er zitten nu stoffen in het gras wat niet goed is voor een paard om heel veel van teeten en als je ze zoo lang in de wei hebt dan is dat niet goed
S.V.P sport paarden horen niet in de wei kans op blesuures zyn heel erg groot

Ylana schreef:r0xxertt schreef:S.V.P sport paarden horen niet in de wei kans op blesuures zyn heel erg groot
Álle paarden horen in de weide! Sportpaard of niet!

r0xxertt schreef:nu is het tevroeg voor de wei en natuurlyk ook veel telang
2: er zitten nu stoffen in het gras wat niet goed is voor een paard om heel veel van teeten en als je ze zoo lang in de wei hebt dan is dat niet goed
Inge_ schreef:r0xxertt schreef:nu is het tevroeg voor de wei en natuurlyk ook veel telang
Ik vind het echt dikke onzin wat je allemaal zegt. Paarden horen dag en nacht in de wei, dat is het állerbeste voor hun. In de winter is het wat moeilijker omdat veel pensionhouders de paarden niet de wei in willen, maar ga dan op zoek naar een plek waar het wel kan, vind ik!
Een paard maar 1 uur in de wei doen per dag vind ik als het ware paardenmishandeling. En dat sportpaarden niet in de wei horen vind ik nog veel zieliger.
Salinero van Anky komt per dag een kwartier aan de hand in de wei. Laatst zei iemand tegen me; Hij mag een uur in de stapmolen, wordt 1.5 uur per dag gereden, een kwartier aan de hand in de wei, een box van 3.5 bij 3.5, hij heeft een super leven!
Nou niet dus![]()
Mijn pony loopt 24/7 buiten en daar wordt hij gelukkiger van dan 24/7 op stal!
samen eens door de wei rennen

linkalover schreef:Je paard gaat niet dood als je het niet doet.
Maar ik denk dat de meeste paarden het liefst elke dag buiten staan.
Mijn paard staat 24/7 buiten met een schuilstal, als ik die op stal zet word ze wild

Nadya schreef:Is dat echt waar? Mag Salinero van Anky maar 1 kwartiertje aan de hand grazen? Dat meen je niet....
Nou, dan is Anky nog meer in mijn achting gedaald en ik had al niks met haar.![]()
Wat afschuwelijk, zeg.......
Naast beweging hebben paarden ook van nature behoefte aan veel sociaal contact (het is een kuddedier) en het opbouwen van vriendschappen. Pfff, wat ben ik blij dat mijn lieverd gewoon lekker het hele jaar door buiten loopt bij zijn vriendjes. Het is misschien geen supersportpaard, maar wel eentje die mentaal en fysiek kerngezond en gelukkig is. En dat gaat mij voor alles!
Inge_ schreef:Nadya schreef:Is dat echt waar? Mag Salinero van Anky maar 1 kwartiertje aan de hand grazen? Dat meen je niet....
Nou, dan is Anky nog meer in mijn achting gedaald en ik had al niks met haar.![]()
Wat afschuwelijk, zeg.......
Naast beweging hebben paarden ook van nature behoefte aan veel sociaal contact (het is een kuddedier) en het opbouwen van vriendschappen. Pfff, wat ben ik blij dat mijn lieverd gewoon lekker het hele jaar door buiten loopt bij zijn vriendjes. Het is misschien geen supersportpaard, maar wel eentje die mentaal en fysiek kerngezond en gelukkig is. En dat gaat mij voor alles!
Dat las ik in de paardensport van januari of februari. Een interview met Anky over Salinero. Hij komt een uur per dag in de stapmolen, 1.5 uur (ongeveer) gereden per dag en 15-20 min in de wei aan de hand, om te voorkomen dat hij zou gaan rennen en geblesseerd zou raken.
Ben het met je eens hoor, Anky is ook in mijn achting gedaald, dat is geen goed paardenleven