pmarena schreef:En die zet je dan op het zand met een pluk oud hooi in de hoop dat ze dan goed blijven lopen. Zorg je ervoor dat je flink ermee aan het werk blijft dan helpt dat ook goed , blijkbaar gaan die foute sgtofjes dan sneller uit het systeem ofzo. Dus als je gewoon je paard goed aan het werk houdt kan zo'b dier over het algemeen best nog een paar uur per week grazen.
@je hoeft mij niet te vertellen hoe ik met een spierbevangen endurancepaard om moet gaan hoor, die loopt genoeg doordeweeks, staat op evenwichtig maar streng dieet (en streng is niet weinig maar kwalitatief hoogwaardig voer wat op gezette tijden gegeven wordt naast onbeperkt hooi). Hoeveel een paard kan grazen (als er al een mogelijkheid in de buurt is) dan verschilt dat nog steeds per paard en per situatie.
Citaat:
Wil je die paar uurtjes per week niet geven dan komt als excuus daarvoor dat dat moeilijk te regelen is enzo. Kom je dus weer uit bij je eigen gemak zwaarder laten wegen dan de behoeftes van het paard.
@Hoho.... moeten we dan iedere dag met de trailer naar een wei 20km verderop rijden. nee dat is pas fijn voor een paard.... en naast het paard heb ik zelf ook nog een leven, valt prima te combineren als we allebij wat water bij de wijn doen. Zo werkt dat nu eenmaal als je een dier in huis (in dit geval stal) neemt. Anders moet je er ook niet op gaan zitten.
Citaat:
En dat is alles dat ik zeg , dat is dat egoïsme dat ik bedoel. Ik vind het gewoon zo flauw dat mensen altijd maar meteen roepen : ja maar ik kan niet anders want het is zo moeilijk / gaat niet met m'n werk / gezin / qua afstand of wat dan ook.
Ook dat komt weer neer op : het kost mij teveel moeite , en dat is het welzijn van m'n paard me niet waard.
@Nee het komt erop neer dat er mensen zijn die maar 24 uur in een dag hebben, jij hebt er blijbaar meer
. Het hebben van een paard is al een enorme aanslag op je priveleven, budget en dagelijkse ritme. dat weet je daar kies je voor, maar ik hoef niet 24u per dag op stal rond te hangen om in de behoeften van mn paard te voorzien, dat bedoel ik met dat er meer is dan mn paard.
Mensen vind ik pas egoistisch als ze een dag niet naar hun paard gaan want hij wordt toch door iemand anders binnengehaald, DAT vind ik pas egoistisch.
Citaat:
Wees dan gewoon zo eerlijk om dat te zeggen dat je dat niet voor je paard over hebt , en verschuil je niet achter zo'n flauwe redenering dat je geen keus hebt.
@Mee eens maar het verschilt wel in welke context je dit nu plaatst. In de zin van op de wei zetten ben ik het er niet mee eens, zeker in deze regio niet. In de zin van de algehele verzorging van je paard ben ik het er wel mee eens.
Citaat:
Ik probeer een ander niet zozeer mijn mening op te dringen , ik zeg alleen even hoe het eigenlijk is voor het paard.
Het zijn juist die eigenaren die jaarrond hun paarden op zand willen houden , die hun paarden iets opdringen

@Dus dring je in dit geval je mening weer op
. Door het nemen van een paard dring je hem zowizo iets op hoe je het ook wend of keert. Want hij kiest niet voor jou, jij kiest voor hem/haar.
Het paard kiest er zowizo niet voor om geboren te worden, ook dat is de keuze van de mens tegenwoordig. Paard moet ne*ken of gene*kt worden zonder zelf inspraak te hebben want meneer of mevrouw de eigenaar wil zo'n schattig huppelend veulentje in de wei wat binnen notime te koop staat omdat een veulen verhoudingsgewijs toch wel duur is, of de lol is er vanaf.. ga zo maar door...
Dus wat dat betreft kunnen we deze discussie tot in het oneindige doortrekken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-04-07 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Eigen reacties uit quote gehaald voor leesbaarheid.