Vraagje aan mensen met Schimmels! (Of witte Paarden)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Vraagje aan mensen met Schimmels! (Of witte Paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:22

Nou, ik heb al ik weet niet wat voor tips geprobeerd,maar alleen wassen zorgt ervoor dat mijn paard wit wordt Clown
bij de rest blijf ik toch altijd wel vlekken zien namelijk. wel gebruik ik babypoeder om de lichtgele vlekken lichter te maken na het wassen, dan zijn die bijna spierwit ipv geel ( ik krijg haar daar niet meer spierwit).
enige echte oplossingen zijn inderdaad wassen, of scheren en deken omdoen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:28

Echte mestvlekken haal k weg met een poetsblokje (isabelkleurig paard)... Maar echt schoon word ze idd alleen met wassen...

Hadley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:33

Aardappelmeel inborstelen en uitborstelen...klaar!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:35

Het snelst is nog altijd wassen. Ik heb een compleet paard in 10 minuten gewassen, een vieze vlek wegborstelen doe ik langer over.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:48

Tja, die lichte paarden zijn inderdaad niet helemaal ideaal om schoon te houden.

Wassen is en blijft natuurlijk de beste oplossing en dan met shampoo voor oude vrouwtjes, paarse shampoo is dat of de duurdere variant ervan speciaal voor paarden. Maar wassen duurde te lang.

Ik weet dat het vrouwtje van mijn vorige stage super fijn zaagsel gebruikte bij de sokken nadat deze nat waren en dat er dan inkneden. Werden ze vol van en wit, maar of het ook bij de rest van het haar werkt weet ik niet.

Poetsblokje helpen wel iets vind ik, maar ik krijg de beentjes van mijn paardjes er echt niet helemaal wit mee helaas.

Succes en als je het weet hoop ik dat ook op Bokt te kunnen vinden!

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:55

eigenlijk is mijn schimmeltje bijna altijd heel schoon, heeft vrijwel geen mestvlekken, alleen als het heel koud is dan gaat ze met haar hoofd in de mest liggen.

Als ze mestvlekken heeft op haar hoofd poets ik haar met een zachte borstel en met een poetsblok en dan is het zo weg.

Als haar benen/ staart echt vies zijn was ik haar gewoon met shampoo en in het laatste spoelwater even reckit blauw gooien, word ze extra wit van Lachen maar dat koste te veel tijd. Voor de rest gebruik ik ook gewoon poetsblok en krijg haar daar altijd goed schoon mee.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:15

mijn tip is gewoon altijd goed bijhouden dan heb je vieze vlekken ook sneller verwijderd en is natuurlijk goed voor paardlief, er bestaan duizenden middeltjes op de markt speciaal voor witte paarden ik gebruik alleen zomers eens de shampoo speciaal voor witte paarden en verder hou ik het gewoon goed bij.

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:20

zorgen dat ie niet zo vies wordt door de stal heel schoon te houden,houtskool op de plekken en dan afborstelen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:40

en wat als je zoals ik een paard hebt die minimaal 2x per dag/nacht vol in de stront gaat liggen?
dan blijf je anders verdomd druk bezig Knipoog

@ Judje: die truc gebruik ik ook met dat zaagsel.
als ik na het wassen schoon zaagsel in de stal gooi of in haar sokken kneed/masseer worden haar benen veel witter en de sokken superzacht en vol.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:43

Yuzu schreef:
Wie kan mij helpen? Haha!

Witte verf! Pling
Wel sneldrogende, want het moest snel toch?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:13

Lowara schreef:
@ Judje: die truc gebruik ik ook met dat zaagsel.
als ik na het wassen schoon zaagsel in de stal gooi of in haar sokken kneed/masseer worden haar benen veel witter en de sokken superzacht en vol.

en niet te vergeten goed droog

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:32

Mijn schimmel is altijd vrij schoon en nu hij op vlas staat helemaal, dus hij heeft eigenlijk niet zoveel vieze plekken.
Als hij die wel heeft, dan borstel ik het er altijd gewoon af, eerst met een roskam en dan een zachter borstel eroverheen. Dat is meestal wel voldoende.

Carina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 21:28

Hoi ik mest s`middags de stal uit en s`avonds na negen uur ook nog even dan strooi ik hem weer op omdat
ze dan bijna nergens in kan gaan liggen.

Daarnaast gebruik ik het middel EQUILUX de snelreinger voor witte schimmels en witte benen.
Dit middel is ideaal tegen urinevlekken en helpt wel bij mijn schimmel.

groetjes