ben je nou minder als je..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:06

mijn merrie is een kleine 1.60 en word regelmatig pony genoemd
zal mij een zorg wezen..ik heb zoveel plezier met haar enwil haar nooit meer kwijt!
Ik probeer wel een iets groter veulen uit haar te fokken.

iloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:36

ik krijg ook vaag genoeg naar me hoofd geslingerd of ik niet eens een grotere pony zou kopen.
maar zolang ik lekker buitenritjes kan maken en af en toe door de bak kan crossen vind ik het best ,en pony's vind ik gewoon een heel stuk leuker dan paarden.
ik heb al genoeg mensen gehad die gabber willen kopen en of ik hem in wil ruilen voor een grotere pony van hun maar hoeveel ze me ook bieden ik zou hem voor geen goud weg doen.en dan ben ik er maar lekker minder om ik heb lol en wat andere zeggen maakt me niet uit.
ook zoiets .dan rijden we met een aantal mensen van stal door het centrum hun allemaal op grote paarden en dan hobbel ik erachteraan op me pony-tje dan merk ik ook dat mensen lachen en opmerkingen maken en dat het zielig is om op een veulen te rijden nou dan lach ik zelf nog het hardst want die mensen weten niet eens waar ze het over hebben

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 14:27

Hallo!

Ik rijd zelf ook met een -pony bij de paarden. In het begin keken ze me bij de rijverening (waar allemaal grote kwpn'ers rijden) heel raar aan. Ze snapte er niks van. Bij hen is het normaal dat je met een paard komt, word allemaal gesponsord door paps en mams. Nu rijd ik inmiddels M1 en hebben ze respect voor wat ik doe. De clubinstructeur had in het begin ook moeite om me als vol te zien, maar inmiddels vind ie het ook leuk!
Alleen op wedstrijden word je raar aangekeken, maar het went wel. Laatst was ik een keer eerste en hoorde ik mensen fluisteren: Ooooo das DIE met DIE pony! Dan heb ik toch wel zoiets van JIPPIE ! Het word nu al meer geaccepteerd als een paar jaar geleden dus wie weet is er nog hoop! HAHAHAHHA! We zullen met onze kleintjes eens wat laten zien!

Groetjes!

Debbiedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:12

ik roep ook altijd: Pony's zijn gewoon beter Haha!
laat ons maar lol hebben met onze pony en als iemand daardoor op je neer denkt te kijken komt het door zijn/haar onzekerheid, ik kijk toch ook niet neer op mensen met een paard Tong uitsteken

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:24

hoevaak ik geen rare reacties krijg... als ze horen dat ik een paardje heb, dan is het öoo wat leuk, wat voor iets?" en dan horen ze datv het een haflinger is, kijken ze me vreemd aan...
krijg vaak te horen:"rij je dressuur met je haflinger?"
"Spring je?" (en dan echt zo op een toon, va HOE VERZIN JE HET!)

Hoe verzinnen hun, dat het beter of slechter zou zijn...

Als ik over 2 jaar 18 ben, ga ik Tos echt niet verkopen omdat ik een paard wil...
Ik ben dolgelukkig met Tos, en zal me weinig boeien wat andere er van vinden!
Ik zou het je niet zoveel aantrekken, laat ze lekker! *je weet toch wel beter!*

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:46

hihi je moet ze horen als ik op mijn welsh a van 112cm rij. zal me een worst weze.
Ga endurace rijden daar kijkt niemand raar op of western. waarom bij die domme dressuur wel. omdat je daar last hebt van dressuur mutsen die zich beter voelen dan wie dan ook. Dat ze vaak de drolle verstand hebben van paarden tja daar hoor je ze niet over, want zij zijn het hoor.
Nou 'k zou er niet eens bij willen horen voor een ton.
Als jij doet wat je wilt en je niet mee laat slepen heb ik meer respect voor je dan voor een of andere dressuur muts met een geweldig dier van 1.70m. met superbloed lijn en hier dekentje daar dekentje, hier poedertje daar poedertje en deurtje dicht anders zou het paard frise lucht krijgen en ook niet lekker spelen in de paddock want dan krijgt ie blessures. nee hoor daar heb ik iets heel erg fels optegen. zie ik liever iemand op een pony'tje genieten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:53

ik doe een paardenhouderij opleiding en als ik dan zeg dat ik een haflinger heb wordt ik door de praktijkleraresen echt raar aangekeken ze zien me niet voor vol aan. Ik heb nu gewoon geen tijd om wedstrijden tre rijden met "gewoon" paard. Maar hun vinden haflingers maar slome beesten maar ze oordelen te snel over haar!!! Ze is niet makkelijk en zeker heel erg rijtypisch het gaat goed op keuringen en ik ben serieus met haar bezig. Ik heb veel van haar geleerd en daar gaat het ook om wij zijn een eenheid en dat heb ik liever dan dat ik iemand op een paard ziewat geen eenheid is. Ik wil sonja niet weer kwijt ik weet wel dat zodra ik met mijn opleiding klaar ben dat er dan meer paarden bij gaan komen en dat zullen niet allemaal haflingers zijn.

Maar jij moet lekker doen wat je leuk vind en je niet gek laten maken door anderen

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 20:11

Phoenix: Ik heb niks tegen dressuurmiepjes met grote paarden, ik heb respect voor ieder zijn mening, ik heb er alleen een hekel aan als die miepjes zich beter voelen dan ik met mijn kleine pony!

Mijn pony is namelijk net zo geweldig als een superdressuurpaard met superbloedlijnen.

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:50

flair schreef:
Ze zouden eigenlijk gewoon junioren en senioren moeten doen ipv paarden en pony`s. Dus kinderen onder de 18 met een paard of pony gewoon bij elkaar en mensen boven de 18 met een paard of pony bij elkaar. Toch belachelijk eigenlijk om op hoogte beoordeelt te worden...

Dat doen ze hier dus. Zo zie je hier kinderen van 12 op Hanoveranen van 1.70 m. en volwassenen op arabieren en Welsh cobs van D-maat in de Prix St. George. De grens ligt bij 21, alles daaronder is junior, alles daarboven senior. Maakt niet uit wat je rijdt, al ben je 100 en rij je op een shet.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:50

Passend spreekwoord in de paardensport: doe wat je wil, gekletst wordt er toch!!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:37

Die is echt passend Marieke!

Ik wilde ook nog even melden dat ook ik een pony tussen de paarden start (half bokt doet dat als je dit topic zo leest).
Mijn kleine merrie is 1.57,5 maar gemeten op 1.56 door de ponymeter (om haar er nog in te houden toen ik nog wel bij de pony's reed).
Ik start haar Z1. Ik krijg erg wisselende beoordelingen maar gek genoeg maakt me dat niet meer zoveel uit (ik was altijd nogal een strebertje).
Ik rijd nu voor mezelf, als ik vooruit blijf gaan is het mij goed, maakt me niks uit wat een jury daar van vindt. Zo had ik eens op een wedstrijd 162 en 192 punten....technisch onmogelijk denk ik.

Maar de Z2 is toch nog ver weg, we zien wel of ik ooit zo ver kom. Ik wil haar gewoon niet kwijt, elke dag als ik naar dat beest kijk vind ik haar prachtig, lief, nouja, je kent het.

Ik doe nog eerder m'n vuelen weer weg dan de kleine merrie, zeg ik altijd.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:14

flair schreef:
Phoenix: Ik heb niks tegen dressuurmiepjes met grote paarden, ik heb respect voor ieder zijn mening, ik heb er alleen een hekel aan als die miepjes zich beter voelen dan ik met mijn kleine pony!

Mijn pony is namelijk net zo geweldig als een superdressuurpaard met superbloedlijnen.

met dressuur mutsen bedoel ik dus die mensen die zich beter voelen dan wie dan ook en die een pony minder wardig vinden.

minkieboy

Re: ben je nou minder als je..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:20

Citaat:
Maar wat vinden jullie nou zelf? Is iemand met een pony (18+) minder dan iemand met een groot paard?

Echt niet,wat maakt het nu uit als je nou op een pony of op een paard rijdt Knipoog
Maar ik snap wat je bedoelt dit soort opmerkingen heb ik ook vaak genoeg te horen gekregen
Waarom?Omdat ik 31 jaar ben en op een haflinger rij.
Het kan mij dus echt niks meer schelen wat een ander daar van vindt,ik heb hartstikke veel plezier met mijn haf en ben helemaal weg van em Lovers
Ik zou er ook absoluut geen ander paard voor in de plaats willen hebben.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:30

Pony's zijn GAAF!!! Ik heb tot mijn 20e op (onder andere) een pony tussen de paarden Z2 gereden en regelmatig gewonnen. Krijg je van die opmerkingen als: "heb je hem te heet gewassen ofzo" en "pony's waren vorige week"... BOEIEND!! Laat ze lekker jammeren, als jij maar lol hebt. Ik vind het wel jammer eigenlijk dat ik nu een paard heb... hihi.
Bij ons op stal rijdt een meisje van 23 en 1.85 lang op een Haflinger Z dressuur. En lol dat ze heeft!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:03

marieketencate schreef:
Passend spreekwoord in de paardensport: doe wat je wil, gekletst wordt er toch!!

Yep, als het niet is omdat je op een pony rijdt is het wel omdat je een apart paard rijdt... het is nooit goed en veelal kift, maar ik heb bij ons op stal nog nooit iemand horen zeggen dat jij te groot voor je pony zou zijn Flair? en dat ben je toch ook niet?

Sidney_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:15

phoenix was ook nog pony zou er ook wedstrijden op zijn gaan rijden.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 13:04

cloris"]
[quote="marieketencate schreef:

Yep, als het niet is omdat je op een pony rijdt is het wel omdat je een apart paard rijdt... het is nooit goed en veelal kift, maar ik heb bij ons op stal nog nooit iemand horen zeggen dat jij te groot voor je pony zou zijn Flair? en dat ben je toch ook niet?
[/quote]

Nou ja, ik heb weleens mensen gehad die vroegen of ik haar niet wilde verkopen... ik ben toch 18? Dan hoor je je pony toch te verkopen, en ik werd een beetje erg vreemd aangekeken toen ik zei dat ze nooit wegging Verward is dat vreemd dan? Ik vind van niet Haha!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:13

ik vind dat zo'n onzin!
je doet toch zeker wel wat je zelf wil, en je rijd toch lekker op het paard dat jij wilt.
ik ga over 2 jaar ook echt niet op zoek naar een paard hoor, ik blijf gewoon lekker op Arie rijden. Vaak word je dan ook nog eens raar aangekeken omdat je een haflinger hebt. Maar ik weet zeker dat zolang Arie het toelaat ik op hem blijf rijden Lovers . Als jij toch plezier hebt met het paardje wat je hebt!

Arie's baasje is 33 en die rijd ook gewoon op een fjord. (Hij zegt dat het enige verschil is dat voor hem niemand de poortjes in het bos openmaakt en voor mij wel Haha! maar dat zou ook kunnen omdat ik een meisje ben Haha! )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:19

Idd, het schijnt erbij te horen dat op je 18e je pony wordt 'ingeruild' voor een paard. De enige reden waarom Ret ooit verkocht zou worden, was dat het eerlijker zou zijn tegenover hem. Hij is gek op springen en hij wordt sjacherijnig als hij niet regelmatig op wedstrijd gaat. Als hij het met Lau niet zou redden bij de paarden, dan had hij een nieuwe kans gekregen bij een jongere ruiter. Maar nu blijkt hij in de endurance ook zijn energie voldoende kwijt te kunnen, hij voelt zich happy en hoeft dus niet weg!

En dan toch nog die opmerkingen dat Lau nu toch maar eens over moet op een 'echt paard', haar zus rijdt Ret nu toch, dus wat is dan het probleem? Zucht. Nou ja, kwestie van erboven staan. Lachen