Een modderbak, om wanhopig van te worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Re: Een modderbak, om wanhopig van te worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:55

Armaris schreef:
Modder kan geen kwaad aan de hoeven,don't worry Knipoog
Ik zou je eens aanraden om een pomp aan het werk te zetten hoor en je paardjes kunnen ook blijven staan

Vertel jij dan is hoe al die paarden aan rotstraal komen?
Vieze stal ligt het niet aan, hoor Lachen

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:47

Frekja schreef:
Of je gaat naar een stalling met binnenbaan, of je stopt met zeuren! Te nat ! Te stoffig. Bevroren! Johh, kom op rijdt dan op de harde weg! Maar het probleem is....een stalling met een binnenbaan is te duur. En ze willen lekker 7x24 uur in de blub staan. Uhhh Ik bedoel niet de pony's !!

Goed, en zet jij je paarden dan maar 24/7 op stal
Rolleyes

(Sorry hoor, maar als je niks zinnigs weet te zeggen, HOUD DAN JE MOND)

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:57

MissEvil schreef:
Frekja schreef:
Of je gaat naar een stalling met binnenbaan, of je stopt met zeuren! Te nat ! Te stoffig. Bevroren! Johh, kom op rijdt dan op de harde weg! Maar het probleem is....een stalling met een binnenbaan is te duur. En ze willen lekker 7x24 uur in de blub staan. Uhhh Ik bedoel niet de pony's !!

Goed, en zet jij je paarden dan maar 24/7 op stal
Rolleyes

(Sorry hoor, maar als je niks zinnigs weet te zeggen, HOUD DAN JE MOND)

Sorry hoor, het was heel zinnig, en ik hoef mijn mond niet te houden omdat jij misschien even evil bent.
Overigens hebben wij ook houtschillen geprobeerd, maar die houden het water juist (langer) vast. Als ze een beetje stuk getrapt zijn is het helemaal drama als het regent.

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:00

tJaaa je bent tenminsten niet de enigste die het probleem heeft, alleen vind ik het ook zo iritand op wedstrijden waar je buiten in moet rijden, vaarwel mooie witte voetjes !

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:08

En jij vraagt je nog af waar die kale plekken en de jeuk vandaan komen geluksvogel, om even terug te komen op een ander topic van jou? Deze natte bak is je antwoord! En ook hier hebben we er last van hoor!!! Je bent echt niet de enige die last heeft van alle narigheid van deze winter. Gelukkig scheen vandaag en gister het zonnetje volop en droogt alles weer een beetje! VOORJAAR!!!!!!! Wij hebben de tuinstoelen al tevoorschijn gehaald en hebben vanmiddag heerlijk in het zonnetje buiten gezeten! Ook heb ik voor het eerst weer de paarden languit in de paddock zien liggen!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 21:11

Waauw mensen wat een goede reacties! Ik heb hier zeker wat aan en ik hoop andere ook Ja De bak is gelukkig door dit super weer weer aardig droog, alleen het voorste deel bij de stal enz, is echt nog blubber maar ik kan teminste nu loswerken. Ik kan momenteel toch niet rijden vanwege hoesten van paard en rugpijn van mezelf, maar loswerken en logeren gaat weer! YES Haha! Go jij! Go jij!

aerdenhout1 schreef:
En jij vraagt je nog af waar die kale plekken en de jeuk vandaan komen geluksvogel, om even terug te komen op een ander topic van jou? Deze natte bak is je antwoord!

Nou ben ik wel heel benieuwd waarom dan Haha! Wat heeft dat met die jeuk enz te maken? Je maakt me nu wel heel nieuwschierig Haha!

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:13

Bij mijn verzorgpaarden precies hetzelfde probleem.
Gelukkig blijft het goed weer nu een beetje aanhouden,
zodat de bak ook weer berijdbaar wordt Vork

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:15

Bij mij op stal heb ik een binnenbak,dus dat is wel erg lekker.Maar vandaag heb ik ook lekker in de buitenbak gereden want het was een lekker weer.Vorige week was de bak echt nat maar vandaag was hij heel erg goed om te rijden.Het voordeel van mijn buitenbak is dat hij heel erg snel droog is.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:18

geluksvogel schreef:
aerdenhout1 schreef:
En jij vraagt je nog af waar die kale plekken en de jeuk vandaan komen geluksvogel, om even terug te komen op een ander topic van jou? Deze natte bak is je antwoord!

Nou ben ik wel heel benieuwd waarom dan Haha! Wat heeft dat met die jeuk enz te maken? Je maakt me nu wel heel nieuwschierig Haha!

Ik gok dat Aerdenhout op iets van regenschurft doelt?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:21

Door het natte weer en de natte bak ( ik neem aan dat ook jou paard zelfs in de natte bak het HEERLIJK vind om te rollen )worden de paarden bijna niet meer droog. Je kan poetsen wat je wil, maar je krijgt het natte zand er op een gegeven moment niet meer uit. Dat gaat, als het zoals deze winter extreem veel regent, op den duur jeuk geven. Regenschurft dus. Een geluk....met dit weer is het meestal snel weer over.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:51

Vandaag was hij bij mij op stal ook wel weer te doen Lachen
Heb een paardje van een stalgenoot gereden omdat ie vervelend was.
Bak viel me 100% mee OK dan!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:59

Citaat:
Frekja schreef:

weet niet waar jij last van hebt? maar deze bak is door de vele regen gewoon onberijdbaar, net zoals vele andere bakken en weilanden momenteel , je hebt bijvoorbeeld paarden die niet op stal kunnen en mogen staan en dan niet om het geld maar om hun eigen gezondheid.
dus deze reactie van jou vind ik erg kort door de bocht de TS geeft zelf aan dat dit een probleem is wat vele en vele andere met haar delen, en ze vraagt om een oplossing voor dit probleem , dus waar jou reactie vandaan komt ? je zal wel een maandelijkse periode hebben maar reageer dat dan even ergens anders op af ,
of laat zelf foto's zien van hoe jou bak er nu bij ligt en hoe jou paarden erbij staan mag ik raden ?
24 uur per dag 7 dagen in de week binnen in een stalletje in een donkere hal rij na rij alleen maar paarden een gewedlig mooie binnenbak waar je je paarden in kan trainen maar je betaald dan ook bijna 400 euro hiervoor maar voor je wedstrjiden kan je er prima in trainen stel een wedstrijd word verpest dan geef je natuurlijk je paard de schuld terwijl de ruiter altijd de schuldige is , maar ja over jou valt natuurlijk niet te oordelen maar wel over mensen die een normale vraag stellen over een veelvoorkomend probleem tegenwoordig , als je niks zinnigs te melden heb hou dan gewoon je mond

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:25

Frekja schreef:
Sorry hoor, het was heel zinnig, en ik hoef mijn mond niet te houden omdat jij misschien even evil bent.
Overigens hebben wij ook houtschillen geprobeerd, maar die houden het water juist (langer) vast. Als ze een beetje stuk getrapt zijn is het helemaal drama als het regent.

Ja, héél volwassen zo'n reactie Clown

En iedere bak (grond) is anders.
Maarja, volgens mij heb jij nog nooit echt iets zinnigs gepost, dus tja, dan valt hier ook weinig over te zeggen, maar denk niet dat veel mensen jouw post zinnig zullen vinden Haha!
Ga jij maar lekker over je stalling en andere stallingen zeuren, daar ben je veel beter in Knipoog

(Sorry, off topic..)

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 08:53

Vaak hebben de problemen in de bak te maken met het ontbreken van een goede onderlaag. Alleen zand gaat naar verloop van tijd toch dicht zitten. Alle in dit topic genoemde oplossingen zijn alleen maar tijdelijke oplossingen. Maar wel goedkoop en snel te realiseren.

Voor een echte oplossing moet je een zware opbouw maken met een goede onderlaag van mengranulaat. Zoiets als dit:

Afbeelding

Gegarrandeerd watervrij, zelfs met dit weer.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:56

wij hebben de bak ongeveer 5 meter diep afgegraven en het witte zand bovenop gelegd. Het is een investering eenmalig maar wij hebben altijd een droge bak zonder plassen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:18

Jullie bak staat idd wel heel erg blank, nu is er wel ongelovelijk veel regen gevallen moet ik zeggen Bloos Helpt drainage, lostrekken en nieuw zand erop niet? Het is maar een idee. Wij hebben de bak vorig jaar ook onder handen genomen omdat hij na 3jr toch wel aardig dicht geslemt was. Hij is nu hardstikke mooi te rijden en met erg veel regen maar een dag nat maar niet sompig dus goed in te rijden.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:10

Liesje89 schreef:
Armaris schreef:
Modder kan geen kwaad aan de hoeven,don't worry Knipoog
Ik zou je eens aanraden om een pomp aan het werk te zetten hoor en je paardjes kunnen ook blijven staan

Vertel jij dan is hoe al die paarden aan rotstraal komen?
Vieze stal ligt het niet aan, hoor Lachen

En toch ligt het aan mest,rotstraal ontstaat door anerobe bacteriën en die bevinden zich niet in de modder,wél in de mest Knipoog

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:26

Anaërobe bacteriën bedoel je Knipoog

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:52

MissEvil schreef:
Anaërobe bacteriën bedoel je Knipoog

Uh ja Haha!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:51

Armaris schreef:
En toch ligt het aan mest,rotstraal ontstaat door anerobe bacteriën en die bevinden zich niet in de modder,wél in de mest Knipoog

Tenzij er mest in de modder zit Knipoog
Dat is niet het geval in de bak, maar wel in 1 van de losgooibakken.
Dus dan zal dat de oorzak wel zijn. Dan gaan we de grote losgooibak mar proberen te omzijlen.
Wat een gedoe he Nagelbijten / Gniffelen

Geef mij maar zomer Rolleyes

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:15

aerdenhout1 schreef:
En jij vraagt je nog af waar die kale plekken en de jeuk vandaan komen geluksvogel, om even terug te komen op een ander topic van jou? Deze natte bak is je antwoord! En ook hier hebben we er last van hoor!!! Je bent echt niet de enige die last heeft van alle narigheid van deze winter. Gelukkig scheen vandaag en gister het zonnetje volop en droogt alles weer een beetje! VOORJAAR!!!!!!! Wij hebben de tuinstoelen al tevoorschijn gehaald en hebben vanmiddag heerlijk in het zonnetje buiten gezeten! Ook heb ik voor het eerst weer de paarden languit in de paddock zien liggen!

Geniet er nog maar even van, komend weekend verwacht men weer veel regen en komt de temp, niet boven de 10 graden Verdrietig

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:21

Huilen NEE!! Hij was net droog Huilen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:21

RUBYWHITE schreef:
Geniet er nog maar even van, komend weekend verwacht men weer veel regen en komt de temp, niet boven de 10 graden Verdrietig

Nou, da's lekker dan Boos!
Met een beetje geluk is vrijdag al het water weggetrokken en dan begint zaterdag de ellende weer van voren af aan...zucht Boos!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 18:32

De bak is nu echt super, zaterdag weer regen, verdikkie! Morgen wordt de bak een half uur lang gladgemaakt en omgetrokken dus dan is hij teminste goed als het gaat regenen. Lachen

WonderLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:22

Nou wij hebben het zelfde probleem met de bak Boos! je kunt er eigelijk niks aan doen Lachen jha 1 opsie is om hem op een manege of pensioen stal te plaatsen dat je daar binnen kan rijden en dat ie lekker droog staa t:)