paard alleen stallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvanda

Re: paard alleen stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:25

als je je paard alleen zet. neem je zijn socialen gedrag af!!! een paard is niks voor niks een kudde dier! de leide merrie loopt voor op die zegt nu gaan we eten nu gaan we drinken helemaal achteraan daar loopt de hengst die houd gevaar op afstand!! een paard kun je dus eigelijk niet alleen zetten.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:28

yvanda schreef:
als je je paard alleen zet. neem je zijn socialen gedrag af!!! een paard is niks voor niks een kudde dier! de leide merrie loopt voor op die zegt nu gaan we eten nu gaan we drinken helemaal achteraan daar loopt de hengst die houd gevaar op afstand!! een paard kun je dus eigelijk niet alleen zetten.

Denk je wel om je Nederlandse taalgebruik. Hoofdletters, stam+t, sociale gedrag, kuddedier, leidmerrie, eigenlijk etc.

Maar weer even on topic: ik zie dat bij mij op de weide niet zo van een leidmerrie die bepaalt wat er gaat gebeuren. En een hengst die er achteraan loopt om de kudde te beschermen zie je bijna nergens meer. Misschien nog bij de paar "wilde" kuddes die in Nederland lopen, zoals de Konics. Wat ik vooral bij de wedstrijdpaarden zie is , dat ze allemaal op een klein stukje wei lopen, apart van elkaar maar wel naast elkaar. De stalhouders of eigenaren zijn bang dat ze geblesseerd raken als ze samen op een wei lopen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 08:21

Gelukkig zijn er ook nog heeeel veel plaatsen war ze wel samen staan. Lachen

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 11:32

het gaat hier om een stalletje aan huis waar 2 paarden passen maar ik kan er maar 1 betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:34

Persoonlijk zou ik het dan niet doen.
Toen mijn paard aan huis kwam te staan heb ik er direct 1 bijgekocht.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:42

babli schreef:
het gaat hier om een stalletje aan huis waar 2 paarden passen maar ik kan er maar 1 betalen

dan probeer je er iemand bij te vinden die ook een paardje heeft en een stalling zoekt dan heb je er geen kosten aan maar word er zelfs aan verdient en je probleem is opgelost want je pont staat ook niet meer alleen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:44

ik zal een paard nooit alleen stallen. het zijn immers kuddedieren. Desnoods neem je er een Shetlander bij ofzo (zijn ook niet zo duur)

of je zoekt er iemand met een paard/pony bij

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 12:47

shetlanders zijn in het kopen neit duur maar in het onderhoud is enten etc. net zo duur.
even ter verduidelijking. het zijn niet mijn stallen maar bij mensen aan huis er zit ook een stukje wei bij

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:49

babli schreef:
shetlanders zijn in het kopen neit duur maar in het onderhoud is enten etc. net zo duur.
even ter verduidelijking. het zijn niet mijn stallen maar bij mensen aan huis er zit ook een stukje wei bij

probeer dan in overleg met die mensne of ze er eventueel nog een andere huurder bij willen nemen ?