Wat is erger?? Alleen, met droge voeten of samen, in de blub

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: Wat is erger?? Alleen, met droge voeten of samen, in de blub

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:58

Haha... sorry! Dacht reageer even omdat ze blijkbaar zelf niet meer online is... haha maar zal me er niet meer bemoeien... hihi

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 23:21

Nee joh, wel doen. Meedenken mag toch wel?

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 08:17

Met alle respect voor alle uitlopende meningen, maar paarden zijn naar mijn mening geen eenheidsworsten en vallen niet allemaal over 1 kam te scheren. Je moet het per paard en per geval bekijken.
Iedereen heeft een andere ervaring en ik ga ervan uit dat dit komt omdat we ook allemaal een ander paard hebben staan.
Het ene paard zal alle dagen op stal beter verdragen dan een ander, en zo ook met de modder in de wei.
Deze shet geeft aan absoluut niet alleen te willen staan, maar houd aan de andere kant ook niet van nattigheid en is kouwelijk. Ts heeft dus duidelijk een probleem.
De regels op je stal waar je nu staat vind ik wel een beetje vreemd. Het klinkt allemaal niet echt fijn, en het klinkt alsof het maar net word getollereerd dat je shetje in de paddock moet staan. Misschien is het een idee om voor nu toch even je pony erbij te zetten (5,50 per baal, belachelijk duur trouwens, je mag zeker niet zelf voor een baal kuil zorgen) en dan zou ik toch in overleg gaan met die andere mevr. met die kleine pony's bij elkaar. Misschien kun je haar voorstellen haar komende zomer te helpen een deel te betegelen en ze wilde zelfs een stalletje voor je shetje maken, dat vind ik al heel meewerkend. Ik denk dat je met haar in overleg moet.

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 15:05

Dank je wel, voor je reactie! (eindelijk iemand die goed mijn dillema heeft gelezen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:01

nee, iemand die in jou straatje schrijft Lachen
Dat is wat anders Haha!

Ik heb zeker gelezen wat je schrijft
Maar daarom vind ik geen van 2 goed
Een paard hoort niet alleen te staan
En een paard hoort ook niet heel lang in de blub te staan.

geen van die 2 dingen zou een paard in de natuur zelf doen.
Wat jou paardje dus zelf ook duidelijk laat zien.

Dan zit er imo niks anders op dan verder zoeken
Plaats een advertentie op marktplaats
Zet er 1 in een plaatselijk krantje

Want wie weet is er particulier wel de droomplek voor je, waar je zo geen bestaan van weet Lachen

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:06

Helemaal mee eens Runningkawa. Dat wij niet zo reageren wat je graag wilt lezen, wil niet zeggen dat we je probleem niet hebben gelezen.

Daarbij heb ik je ook al gevraagd waar je woont, want misschien ken ik wel een plekje voor je.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:10

ga met Runningkawa mee.

beide plaatsen zijn verre van ideaal.
maar ik zou mijn paard toch nog liever een tijdje alleen laten staan, dan hem nu in de blub te zetten. je kunt erop wachten dat je dan problemen krijgt aan hoeven, mok o.i.d.

gewoon nog ff op deze stal blijven staan er rondkijken naar iets anders...

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 22:24

Sorry allemaal, Vriendjes zijn? dat bedoelde ik niet. Ik heb het verkeerd opgeschreven, Bloos ik bedoelde dus....
dat er eindelijk weer iemand mijn dillema goed heeft gelezen. Dit omdat de laatste antwoorden gingen over wel of niet in de stal staan, over wat ik wel of niet duur vind enz. enz.. daar ging het nu eenmaal niet om. Maarja, ik heb nu wel zo'n beetje een indruk wat jullie vinden dus bedankt allemaal. Ja

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:35

runningkawa schreef:
nee, iemand die in jou straatje schrijft Lachen
Dat is wat anders Haha!

Ik heb zeker gelezen wat je schrijft
Maar daarom vind ik geen van 2 goed
Een paard hoort niet alleen te staan
En een paard hoort ook niet heel lang in de blub te staan.

geen van die 2 dingen zou een paard in de natuur zelf doen.
Wat jou paardje dus zelf ook duidelijk laat zien.

Dan zit er imo niks anders op dan verder zoeken
Plaats een advertentie op marktplaats
Zet er 1 in een plaatselijk krantje

Want wie weet is er particulier wel de droomplek voor je, waar je zo geen bestaan van weet Lachen

Ik schrijf niet in haar straatje, want ik adviseer haar om voor nu haar pony bij haar shet te zetten en voor de volgende winter een andere oplossing te zoeken met de vrouw van de andere shetlanders. Ze geeft aan al 2 jaar op zoek te zijn naar een ander plekje(of ik moet erg slecht gelezen hebben of een slecht geheugen hebben), en om dan maar te blijven adviseren naar andere plekjes te zoeken.....die zijn er soms gewoon niet, niet op haalbare plaatsen. En dan is het naar mijn mening, gewoon even roeien met de riemen die je hebt. Het shetje houd niet van regen modder en nattigheid, dus is dat nu niet een oplossing maar misschien met enige samenwerking met deze mevrouw voor komende winter of periode wel. De lente is, mogen we toch alsjeblieft hopen, in aantocht, dus is voor nu even de beste oplossing de fjord bij het shetje te zetten. Dat was toch mijn advies of ben ik nu simpel...en ikdacht niet dat dit haar straatje was.
Ik zeg alleen verder nog, dat je niet elk paard over hetzelfde kammetje kan strijken. Zijn geen eenheidsworstjes. Ik geloof direct dat er mensen zijn die een paard hebben die heerlijk de hele winter doorbrengt in zijn stalletje, dromend over de lente met een warm dekentje op zijn rug. En ik geloof ook dat er stoere bikkels zijn die allerlei stalonhebbelijkheden zouden ontwikkelen indatzelfde stalletje, maar geen mok of andere beenproblemen in de wei met modder maar toch wel met hopenlijk een droog plekje.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:41

Natuurlijk kan ze blijven zoeken en uitkijken naar andere betere droomplekjes.... Maar die heeft ze NU nog niet. Maar ze heeft wel nu een probleem. En dan is het soms gewoon even de kiezen op elkaar. Misschien financieel, maar ook omdat er al wat moeilijk wordt gedaan omdat de shet in een paddock staat, wil ze nu nog de fjord erbij zetten, zal ze daar ook wel even wat gezeur over krijgen.