Wat is dat toch met pensionstallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cremellogek

Re: Wat is dat toch met pensionstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:19

Ik ken dat ook hoor, het is overal wel wat anders! Ik heb dan liever wat minder luxe en lekker veel weidegang. Zolang mijn paardjes maar altijd in een schone stal staan en genoeg te eten krijgen. En vooral het voeren ruwvoer is bij veel stallen ook te matig..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:04

Ik heb liever een super nette stal, met goede bodems in zowel binnen-als buitenbak en goed verzorgde stallen en voerrantsoen, dan de voorkeur geven aan een stal met weidegang maar waar bovengenomende punten in het geding komen.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:17

Wij hebben de paarden thuis staan, dus we kunnen gewoon zelf beslissen of ze wel of niet naar buiten gaan en hoevaak
Vind het fijn, omdat je er altijd naar toe kan en er geen mensen over je praten (zoals bij de meeste stallen hier in de buurt)
Verder hebben we gewoon ruime stallen, meer als genoeg voedsel en hele goede uitrijmogelijkheden

Uno5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:42

Mijn paardje staat nu sinds 2 maanden op een super stal in Echt.
Hij komt elke dag in de wei, de stallen worden elke dag gemest, 2 goede buitenbakken, longeerring, binnenbakje, ruime en lichte stallen, 3 wasplaatsen, ruime zadelkast, goed voer en een super sfeer.
En dat alles voor maar € 200 pm

Zelf woon ik in Maastricht en is dus toch wel 42 km rijden ( alleen heen en dan nog terug).Omdat hij elke dag buiten komt ( niet al het heel slecht weer is) ga ik z'on 4 a 5 x per week naar stal.

Voor mij is het belagrijkste dat mijn paardje goed staat al moet ik er 42 km voor rijden

Het schijnt dat er in Maastricht eo niet veel te vinden is, ik ben al op veel stallen wezen kijken.
Of ik moet wel heel veel eisend zijn maar dat je paard lekker naar buiten komt is toch niet veel eisend?

limon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:05

Hier bij mij in de buurt is het ook echt niet te krijgen dat de paarden paar uur per dag naar buiten kunnen voor zover ik weet. Meesten stal eigenaren zijn hier toch zuinig op hun land en laten dat niet graag verstrappen. Bij ons gaan ze als het een beetje mee zit met het weer, eind april het land op tot eind oktober en daarna houd het toch wel op. Rest van het jaar staat die van mij toch wel 23 uur per dag op stal. ( vreselijk eigenlijk! ). Maar zoals ik, werk heel de dag en heb niet de mogelijkheid hem s'morgens voor mijn werk nog even los te gooien. Ook zou dat dan niet langer dan 20 min. zijn want langer mogen wij geen gebruik maken van de losgooibak vanwegen de drukte. Ik kom dus s'avonds op stal, gooi hem 20 min. los en rij hem om de dag dan nog ongeveer 45 min. en Thats it!!

Het zou voor mij ook een pre zijn hoor en stal waar de paarden gewoon veel buiten komen of in elk geval los!!

limon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:13

Uno5 schreef:
Hij komt elke dag in de wei, de stallen worden elke dag gemest, 2 goede buitenbakken, longeerring, binnenbakje, ruime en lichte stallen, 3 wasplaatsen, ruime zadelkast, goed voer en een super sfeer.

Zelf woon ik in Maastricht en is dus toch wel 42 km rijden ( alleen heen en dan nog terug).Omdat hij elke dag buiten komt ( niet al het heel slecht weer is) ga ik z'on 4 a 5 x per week naar stal.

Voor mij is het belagrijkste dat mijn paardje goed staat al moet ik er 42 km voor rijden

Het schijnt dat er in Maastricht eo niet veel te vinden is, ik ben al op veel stallen wezen kijken.
Of ik moet wel heel veel eisend zijn maar dat je paard lekker naar buiten komt is toch niet veel eisend?

Zo dat is wel super zeg!! en dan voor dat geld!! Ik betaal 240 pm, wel een super binnenbak 40x60, buitenbak 40x60, binnenlosgooibak (longeerbak) 15x40, 3 buiten paddocks, 3 wasplaatsen (warm water), longeerring en ook ruime zadelkast maar moet zelf mesten (wat ik niet erg vind dan) en mijn paard staat 23 uur per dag op stal de helft van het jaar...

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:21

Ik ken dit probleem maar al te goed! Toen ik ruim 1,5 jaar geleden nog op zoek was naar stalling kreeg ik iedere keer hetzelfde verhaal, alle luxe die ik maar wenste behalve weidegang Verward Nu woon ik ook nog eens in Brabant, hier is toch voldoende mogelijkheid tot weidegang zou je zeggen... Het heeft dus behoorlijk wat moeite gekost om een geschikte stal te vinden maar inmiddels sta ik prima! Mijn paard gaat iedere dag van 8.00 tot 16.00 op de wei en ik heb alle luxe die ik wens Lachen (binnenbak etc.)

Uno5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:45

Opaal schreef:
Uno5 schreef:

Zo dat is wel super zeg!! en dan voor dat geld!! Ik betaal 240 pm, wel een super binnenbak 40x60, buitenbak 40x60, binnenlosgooibak (longeerbak) 15x40, 3 buiten paddocks, 3 wasplaatsen (warm water), longeerring en ook ruime zadelkast maar moet zelf mesten (wat ik niet erg vind dan) en mijn paard staat 23 uur per dag op stal de helft van het jaar...

Ja hij staat daar echt super. Als hij maar goed staat dan vind het allang best al moet ik er zover voor rijden.
Ook als ik een paar dagen niet kan wordt hij toch gepoetst of gelongeerd.
Nou dat noem ik pas service.
Ik heb veel stallen gezien waar het alleen maar om het geld ging. Rond de € 300 vragen en dan moest ik hem ook zelf buiten en binnen zetten.
Omdat ik ook fulltime werk schiet dat niet echt op.

Dat is best veel zeg € 240 als je zelf nog moet mesten en hij bijna niet buiten komt.

Uno5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:50

MarchaL schreef:
Ik ken dit probleem maar al te goed! Toen ik ruim 1,5 jaar geleden nog op zoek was naar stalling kreeg ik iedere keer hetzelfde verhaal, alle luxe die ik maar wenste behalve weidegang Verward Nu woon ik ook nog eens in Brabant, hier is toch voldoende mogelijkheid tot weidegang zou je zeggen... Het heeft dus behoorlijk wat moeite gekost om een geschikte stal te vinden maar inmiddels sta ik prima! Mijn paard gaat iedere dag van 8.00 tot 16.00 op de wei en ik heb alle luxe die ik wens Lachen (binnenbak etc.)

Mijn paard heeft ook in Brabant gestaan maar daar vond ik het toch niet zo moeilijk om een stal met weidegang te vinden.
In limburg is het allemaal wat moeilijker ben ik wel achter gekomen.
Inderdaad allemaal luxe maar weidegang homaar, of je moet er extra voor betalen en dan moet je hem nog zelf buiten zetten.

Waar ergens in brabant woon je? Hij heeft toen in de omg van Eindhoven gestaan.
Ook een super stal met weidegang en een buiten- en binnenbak.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:53

ik zit ook met het probleem sta nu op een modderzooi en veeel te kleine stallen en gezeur met opstrooien en nog eens de hoofdprijs maar wel elke dag flink naar buiten en zomers weidegang..
ik wil ergens anders heen iets wat netter! is maar dan is het alleen dat ze s;winters de hele dag op stal staan en dat vind ik echt geen doen..
maarja ik kijk rustig verder het is een groot nadeel/voordeel dat ze naar buiten mogen/niet mogen!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:29

Uno5 schreef:
Waar ergens in brabant woon je? Hij heeft toen in de omg van Eindhoven gestaan.
Ook een super stal met weidegang en een buiten- en binnenbak.

Roosendaal. Er zijn hier inderdaad genoeg stallen in de omgeving met weidegang maar toch allemaal net niet wat ik zocht. Met weidegang bedoel ik ook echt minstens een dagdeel op de weide (dus geen paddock) en niet een uurtje. Daarnaast wil ik ook dat de paarden met slechter weer/winter buiten komen. Verder wil ik graag een nette stal en een binnenbak. Schijnbaar was dit nogal moeilijk en waren er niet veel stallen dicht in de buurt die dit konden bieden. Voor +- 300 euro p/m lukte het wel maar dat vond ik weer iets te veel van het goede Clown Gelukkig heb ik uiteindeijk wel een stal gevonden die aan mijn eisen voldeed voor een schappelijke prijs!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 22:21

MarchaL schreef:
Met weidegang bedoel ik ook echt minstens een dagdeel op de weide (dus geen paddock) en niet een uurtje. Daarnaast wil ik ook dat de paarden met slechter weer/winter buiten komen.

Dat bedoel ik, dan kom je bij zo'n stal aan je kijkt wat rond, informeert naar de faciliteiten en natuurlijk gaan alle paarden elke dag naar buiten. Maar je moet dus echt doorvragen. Want elke dag naar buiten kan ook een kwartiertje per paard zijn en dat vind ik dus echt wel veel te weinig. En dan heb ik het nog niet over pensionhouders die het een beloven en het ander doen, maar dat is een ander hoofdstuk en ik geloof dat ik een beetje doorsla naar het mopperige. sorry
Gaan ze met z'n alle of een per weitje ter grootte van postzegel. Hoe worden ze buiten gezet, allemaal een voor een aan de hand of worden ze per groep geleid. Het kan allemaal. Worden dekens op en af gedaan voor je of eenmaal op is 24 uur op tot je hem er zelf weer afhaalt. En gaat dat ook zo met vliegendekens? en ga zo maar door.

Voor het eerst vind ik paard aan huis een ideale gedachte, maar wel alleenig en dat is daar dan weer een nadeel van.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:59

Ja, het is vaak erg gesteld met weidegang/paarden buiten 's winters.
Toen ik een paar maanden geleden op zoek was naar een stal voor mijn pony omdat ikzelf naar het buitenland ging (en daar nu ben) had ik een advertentie gezet met daarin: 'veel weidegang een vereiste, b.v.k. wei met loopstal'. Ik kreeg een heleboel reacties, en als ik doorvroeg naar het aantal uren weidegang, kreeg ik vaak zoiets te horen als 'zeker wel 3 of 4 uur' en 'alleen als het weer het toelaat'. Dat vind ik dus echt véél te weinig, zeker voor stallen op zandgrond.
Omdat ik per september een baan in Utrecht heb, moet ik gaan verhuizen, en ik vrees al het ergste: richting westen betekent vaak minder weidegang en hogere prijzen. Ik denk dat ik het maar bij een boer ga proberen, want faciliteiten als een bak hoef ik niet (wel leuk natuurlijk, maar weidegang vind ik veel belangrijker).

simone_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 08:15

die doen geen pension stalling meer is puur handelstal nu

helloduco schreef:
dorothea schreef:
Helaas is meneer Smarius niet meer....en is De Distelhoeve tegenwoordig handelsstal Jordan Stables... Verdrietig

ja dat klopt en die vragen me toch veel stalgeld, niet te geloven!!
300 euro per maand per paard en de paarden komen bijna niet buiten ivm dat ze geen weidegang hebben alleen een giga mega mooie buiten bak en een binnenbak en een stapmolen maar geen weidegang.
vind ik dan heel erg duur hoor 300 euries per maand.
je kunt je paard dus alleen een uurtje in de stapmolen zetten en thats it.
jammer want het is er wel heel erg mooi Pling