Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pinky_girl"]
[quote="Lielle"][quote="Boogiegirl schreef:helaas ga ik niet met een zweep wandelen en loop ik niet constant bij hem met de zweep
alleen soms met de spaanse pas doen, maar dan steigerd hij eigenlijk nooit.
XoNo"]
[quote="Lielle schreef:Het is niet de vraag opf het kan, maar of het verstandig is. Ik sluit me voor de verandering maar weer aan bij Runningkawa.
Laura schreef:stef van de zweep gaang ze heus niet dood hoorBovendien heb je bij een shet misschien idd nog wat te vertellen als je met de hand slaat, bij mijn KWPNer heb je, als ie super dwars is, toch echt wel een zweep nodig, liefst een lange.
Laura schreef:Wbt spaanse pas, even de leeftijd terzijde... Ik denk dat je dat soort vrijetijdsdressuurdingen het ebste pas kan gaan doen als de basis (als dus is het naast je lopen, respect voor je hebben etc) in orde is. Wanneer je paard nog steigert wat je hem niet af kan leren zou ik oppassen met dingen als spaanse pas leren want eer je het weet gebruikt ie dat als truukje!
Steef schreef:hahaha, ik moet toch wel lachen om die reactie van stef hoor, dat een zweep gewoon zielig is, ik denk dat paarden ons gewoon aan het uitlachen zijn als ze zulke dingen als dit flikken, het is nog levensgevaarlijk ook, en zet maar eens een paard achteruit als hij het omhoogkomtrucje aan de hand kent, als je pech hebt gaat ie weer stijl omhoog en heb je een hoef voor je bek. Nou, dan pak ik toch liever een zweep of desnoods een stuk hout en sla em in elkaar. En ik denk niet dat je een shet/haflinger kunt vergelijken met een normaal paard....
XoNo"]
[quote="Lielle schreef:Het is niet de vraag opf het kan, maar of het verstandig is. Ik sluit me voor de verandering maar weer aan bij Runningkawa.