Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

mariska12 schreef:krijgt mijne genoeg dan ?? ( ik zei net hierboven hoeveel die kreeg)

horsewisper schreef:Ik vind het niet alleen, maar jongen ponys hebben gewoon bepaalde stoffen nodig om te groeien.
hoe jij verder voert moet je helemaal zelf weten, het zijn de mijne niet.
Paulusjuh schreef:Mariska12: IK VIND dat je hem/haar redelijk voert. In de zomer is het erg netjes. In de winter vind ik dat je hem nog wel iets bij kunt voeren waar hij zn energie uit kan halen (misschien handje of 2 bix?).
Ik denk dat jouwe vergelijkbaar werk doet als de mijne...

KindnessM schreef:t is denk ik ook maar net welk beeld je bij een dier hebt...
Ik zie shets liever vol en robust...
Dan Slank en luxe
horsewisper schreef:nee in het geheel.

horsewisper schreef:in de natuur hoeven ze ook niet te werken.
en lopen ze los komen ze andere dingen tegen.
staan ze niet op stal etc. totaal anders dus.

merrieveulen schreef:overigens is er een verschil tussen een robuust paard en een vetzak. een shet is robuust, maar je kunt een slank gebouwde pony niet 'robuust' krijgen met meer voer, hooguit dikker.

KindnessM schreef:omdat tegenwoordig te veel dingen op mensen wordt betrokken...

Boghy schreef:Als ik dit zo lees denk ik dat sommige vinden dat mijn pony helemaal slecht gevoerd wordt.In de winter krijgt hij s`morgens alleen een grote pluk kuilgras.Waar hij een tijd mee doet.En sàvonds 1/4 biks en nog een dot kuilgras.
Zomers worden ze helemaal niet bij gevoerd en leven ze alleen van het gras in de wei.Na het rijden krijgt hij een handje muslie met wat wortels en appels als beloning maar voor de rest krijgt hij niets.En hij ziet er netjes uit niet te dik en niet te dun
merrieveulen schreef:wat ik me afvraag: wáár komt toch het fabeltje vandaan dat een paard geen of onvoldoende energie krijgt uit hooi, gras en granen? in de natuur hebben paarden een zwaar leven, en anders dan dat eten ze amper (OK er komt boomschors en diverse planten bij). de haf van mijn zusje staat op een dieet, zij krijgt alleen oud hooi en wortels, en heeft een mineralenblok. hard afvallen doet ze niet (het gaat gestaag, maar te snel afvallen na zo lang vet te zijn geweest is niet gezond, zeker niet in deze tijd van het jaar), en heeft energie voor tien.

). Mijn merrie heeft me geen een keer het idee gegeven dat ze te kort kwam en viel ook absoluut niet in. 
flettie schreef:Geen idee
Mijn Tinkermerrie (slank type) deed het afgelopen zomer uitstekend op 24/7 weidegang en een halve kilo sobere brok per dag ondanks een zogend en hard groeiend veulen. Mijn merrie was zelfs wat aan de te dikke kant (singelwondjes krijgen door 'los vel' ter plaatse). Mijn merrie heeft me geen een keer het idee gegeven dat ze te kort kwam en viel ook absoluut niet in.
KindnessM schreef:is dat een vraag aan mij?