zeurende mensen op stal???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xNicolx

Re: zeurende mensen op stal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:10

Ja! Sommige kunnen echt zeuren om niets

IkbenLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:17

Hai! Ik ben (soms Haha! ) zo´n zeur (en dat vind ik zelf ook niet leuk Huilen ) maarre ik ben verd.m het om opruimmiep voor de jongeren op de stal te worden. Wil je gaan rijden, zijn ze "vergeten" om 6 balken, 4 staanders en pionnen (o.i.d) uit de bak te halen!
En de 1e x: ok! maar na 3 x word ik dus een "zeur" want ook ik kom voor m´n plezier en ontspanning en niet om andermans zooi op te ruimen Bloos ! Dus ja, af en toe ben ik een zeur en irri ik me! Gelukkig ben ik verder op mezelf, heb geen hulp van iemand nodig en ben ik tevreden (ik kom er tenslotte voor m´n paard en niet om vrienden te maken Knipoog )! Ach, het is overal wat!!!!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:08

In principe moet je blij zijn dat je om kleine dingen commentaar krijgt, na een eindje zul je alles echt wel gaan leren. kun je geen commentaar meer krijgen, en kun je alles perfect Knipoog

ZIPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:31

een dag niet gezeurd..... je heb er mensen bij daar is niks goed voor. Die heb je ook. Maar als er echt iets niet goed is mag je dat best vertellen...op een redelijke manier.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:54

Ik denk dat je dit 'probleem' altijd houd op de wat grootschalige stallen. Vooral op manege's krijg je naar mijn idee heel veel soorten kliekjes.

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:58

Die mensen zijn er, óveral welke sport dan ook.
Op een manege waar ik proeflessen reed zeiden ze steeds:
"Hé, jij bent véél te groot voor je ponyTJE."
Ik rijd een welsh pony van 1.15 en ik ben zelf 1.53 en weeg 43 kg Bloos . Ik negeerde het eerst, maar later zei ik, maar myn pony kan me makkelijk dragen en ik ben niet te zwaar. Ik ben trouwens toch niet te groot vind ik zelf. toch?
Mischien voor het springen te groot? Dat kan toch bijna niet, op de bovenste foto links springt mijn paardje 80 cm.. dat deed ie niet omdat ik het wilde..

Afbeelding

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:21

op mijn oude stal was het altijd gezanik. ik leaste Flap toen nog, dus ik kon ook weining inbrenegn. ik stond maar met twee anderen, maar het ging altijd fout.
daarom heb ik haar ook gekocht en sta ik nu bijna een half jaar ergens anders. daar is het echt gezellig! nooit ruzie, nooit scheldpartijen (want zo erg was het) en ik heb ook nog nauwelijks geroddel meegemaakt. houden zo!
we gaan binnenkort lekker gourmetten met z'n allen. supergezellig!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:50

Praten gebeurd altijd en ik heb over sommige dingen ook wel een mening die ik met anderen deel...
Kliekjes valt hier wel mee, staan zo'n 15 paarden op stal dus kleinschalig en iedereen doet zn ding.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 14:06

oud topic ik heb getemt :P Sta nu op een leuke stal zonder zeurders of roddelaar :P
Laatst bijgewerkt door shilady op 03-02-12 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:08

Ach ja.. ik verhuis morgen met mn paard en ben er enigsinds bang voor, maar denk dat ik het meeste ook zelf in de hand heb.. Ik ben een RMMM (ruiter met nogal een maatje meer) en krijg dus vaak commentaar op mijn gewicht.. nouja.. achter mijn rug om dan... Ik hou erg veel rekening met mijn paard en de manier waarop ik doe/handel/rijd etc en krijg daar dan ook wel eens commentaar op.. Als mensen vervolgens horen dat ik een ziekte heb (vertel het openlijk hoor) dan is er ineens veel meer begrip en ben vaak 'die gezellige meid van stal' ipv dat er nare dingen gezegd worden..
Hopelijk wordt het op mijn nieuwe stal erg gezellig.. ken er inmiddels buiten de eigenaren om 3 meiden, en die zijn alle erg gezellig :j

Edit: haha oops.. oud topic.. zie het nu ook :=

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:10

hier 105 paarden op stal (incl 20 manege paarden) en totaal géén zeurende/bemoeiende mensen
heerlijk :))

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:10

just_kiki schreef:
hier 105 paarden op stal (incl 20 manege paarden) en totaal géén zeurende/bemoeiende mensen

Ik zou bijna willen zeggen: hoe is het mogelijk :wow: :+ :Y)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:12

RGBrink schreef:
just_kiki schreef:

Ik zou bijna willen zeggen: hoe is het mogelijk :wow: :+ :Y)

ja he! dacht ik ook voordat ik er ging staan. maar er is zo'n gezellige sfeer. iedereen is voorzich zelf, en als je hulp nodig hebt staan ze naast je!
ideaal :j *\o/*

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:19

kuda schreef:
Moet zeggen dat het bij ons opstal gezellig is. Tuurlijk wordt er wel geroddeld, maar dat komt denk ik toch omdat het vrouwen onderling zijn... :o

haha dit dus

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:21

Bij ons staan enkel volwassen en ik moet eerlijk zeggen gaat geweldig absoluut geen haat/nijd of jaloerzie.

Allemaal mensen die dol zijn op hun paarden en er goed voor zorgen

Heerlijke stal

Vroeger was het anders maar kwam door aantal GP-ruiters en hun lessers die namen heel veel arrogantie meer naar stal :D

Gewoon over boven staan, je komt voor je paarden niet voor je stalgenoten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:28

Ik heb dit ook op vele stallen gezien / meegemaakt!

gelukkig sta ik nu heerlijk waar echt iedereen elkaar gewoon laat gaan!
echt super gezellige stal en geen gelul!
HEEEEEEEERLIJK

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:52

Juist daarom sta ik op een hele kleine pensionstalling!
Geen gezeur of kinderachtig gedoe, maar rust en gezelligheid! Ieder gaat z'n eigen gang.
SUPER FIJN!!!!!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:57

idd ik sta ook kleinschalig met een zeer begane eigenaar. ALS er al probleempjes zijn, speelt zij er meteen op in en wordt het uit de wereld geholpen.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:58

Ik begin er langzamerhand bij ons op stal ook echt geeek van te worden.
Het was altijd hartstikke leuk en gezellig met iedereen op stal, maar een paar mensen hun ego is een beetje te ver gestegen, waardoor ze nu maar iedereen gaan afkraken, en geen rekening meer met mensen houden of respect voor spullen etc hebben. Ook word er de laatste tijd voer bij ons gejat uit onze eigen voerton, erg jammer dat het zo moet gaan allemaal.

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:07

love_shyboy schreef:
Ik begin er langzamerhand bij ons op stal ook echt geeek van te worden.
Het was altijd hartstikke leuk en gezellig met iedereen op stal, maar een paar mensen hun ego is een beetje te ver gestegen, waardoor ze nu maar iedereen gaan afkraken, en geen rekening meer met mensen houden of respect voor spullen etc hebben. Ook word er de laatste tijd voer bij ons gejat uit onze eigen voerton, erg jammer dat het zo moet gaan allemaal.

Wat erg!
Moet je toch al bijna je voerton gaan afsluiten..
Moet er niet aan denken! ;(

Ik hoor zoveel verhalen van mensen om mij heen..
Laatst zei iemand dat ze bij haar uit nijd haar paard extra pure haver gegeven hadden en dan net genoeg dat dat paard veranderde in een bom, zodra zij erop stapte!
Niet normaal meer..

Als ik dat soort dingen altijd hoor ben ik maar wat blij dat ik sta waar ik sta! ;)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:13

owja. ik hoor zelfs over vergiftigingen als de concurrentie te hoog wordt onder stalgenoten!
kunnen ze niet van elkaar winnen, pakken ze de dieren! echt walgelijk! als iemand mijn paard ooit zo iets aandoet, krijgt die echt met mij aan de stok!
dier kan er toch niks aan doen!

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:14

Precies! Inderdaad echt walgelijk!!! :(

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:27

Belachelijk.. je kan het niet eens zijn met iemand, of misschien zelfs jaloers, maar dat dier of spullen de dupe zijn.. belachelijk.. Mijn voerton zit standaard een slot op, zo kocht ik em, en vind het wel handig :) op mijn vorige stal hadden ze een camera in de zadelkamer hangen.. Dat als er problemen zijn m.b.t. het ongevraagd lenen van spullen er bewijs is.. Al was dat niet nodig want de stalsfeer was prima :D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:32

Ik hoor vaak van andere meiden (achter mn rug om) dingen zoals.. hoe kan ze die trui nou dragen..? Etc. Dan denk ik: je gaat paardrijden tuthola's, niet naar een gala. Wat kan mij het nou schelen hoe ik eruit zie bij paarden!? Vies word ik toch..

Zulke mensen die liever lopen te paraderen met of zonder hun paard, letten alleen maar op hoe het plaatje eruit ziet.. zie vaak miscommunicaties tussen hen en hun paarden

Suena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:38

Er zeuren altijd wel mensen op stal. Vooral over elkaar. De een is voelt zich toch beter dan de ander.