Paardenrusthuizen; ervaringen en advies gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Re: Paardenrusthuizen; ervaringen en advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:10

vikki schreef:
De TS was even niet zoveel op bokt en heeft niet in de gaten gehad dat er zoveel berichten bij waren gekomen... Nagelbijten / Gniffelen

heb je ook me Pm gelezen is echt een super plekje
en ik ben een muts hoor als het om me paarden gaat .>! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:12

Ik weet wel een heel goed adres in omgeving Nijmegen, mocht je meer willen weten, PB maar.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 13:16

Ik heb trouwens ook een heel mooi plekje aangeboden gekregen tussen allemaal arabjes... daar ga ik in maart iig kijken. Maar ik kan wel vertellen dat het idee steeds moeilijker wordt naarmate ik er meer over nadenk… Het zal nl. wel heel gek zijn om mijn lieve dametje niet dagelijks of zelfs maar wekelijks (of misschien zelfs maandelijks) te kunnen zien…

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:26

Ik ken nog een heel goed rusthuis helaas wel ver weg in Limburg die mensen hebben ook pleegkinderen en die verzorgen alle dieren.
Alles wat daar staat blijft en mag niet meer weg het kost 45 euro per maand.

Zelf zou ik het niet doen omdat ik beschikking en zeggenschap wil hebben over mijn eigen beesten

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:28

hoe verder ik las, hoe meer ik dacht dat jij bijna zeker weet dat je haar toch naar een rusthuis wil brengen.

een vriendin van mij heeft haar pony in rockanje staan. is denk ik veel te te ver weg voor jouw ( ben niet zo topografisch)
zij betaald voor een pony €144 en voor een paard €154.
Zomer's staan ze dag en nacht op het land. oudjes die te dun zijn worden bijgevoerd, is het gras te kort dan krijgen ze extra hooi in het land.
s'winters staan ze 2 dagen op stal (ruime boxen, zonder hekken aan de bovenkant, dus altijd contact met buurpaarden) en dan 1 gehele dag buiten. dit wordt zo gedaan omdat ze alle paarden mesten over 3 dagen verdelen.
in de prijs zit hooi, stro, ontworming, enten en pulp/slobber)
hoefsmid en krachtvoer moet je zelf betalen.

elk paardje wordt individueel bekeken, en vande 4 paarden die ik ken die daar naartoe zijn gegaan, zijn er allemaal veel en veel beter op geworden

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:30

Ik vind dat allemaal erg veel geld hoor bij Utrecht heb je rusthuizen van 100 euro.

Als ik 144 euro moet betalen dan laat ik hem wel ergens staan waar ik dagelijks kan komen om mijn paard nou 300 km verderop te zetten voor zo'n bedrag

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:55

Tja ik vindt 150 euro ook niet weinig, maar hier in de buurt heb je voor dat bedrag helemaal niets dus het dichtsbijzijnde voor mij is Den Bommel op Goeree Overflakkee. Dus als iemand nog iets weet in Zuid Holland waar het goedkoper is, hou ik me aanbevolen.....
Heb er ook aan gedacht om hem verder weg te zetten waar het vaak goedkoper is, maar ik wil graag zelf minimaal 1x per week langs om te kijken en als ik dan naar de andere kant van nederland moet, zet ik hem liever wat dichterbij dat ik kan gaan wanneer ik wil

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:15

Bedenk wel dat het hier in het westen van het land veel drassiger is dan op bijvoorbeeld de veluwe. Op de stal in zeeland gaan ze ook niet iedere dag naar buiten wat ik begreep, anders lopen ze het land kapot.

Ik heb mijn paard ook naar de Veluwe gebracht, omdat ik daar zekerheid heb dat ze IEDERE DAG naar buiten gaan!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:25

xxJacqyxx schreef:
Bedenk wel dat het hier in het westen van het land veel drassiger is dan op bijvoorbeeld de veluwe. Op de stal in zeeland gaan ze ook niet iedere dag naar buiten wat ik begreep, anders lopen ze het land kapot.

Ik heb mijn paard ook naar de Veluwe gebracht, omdat ik daar zekerheid heb dat ze IEDERE DAG naar buiten gaan!

Daarom heb ik ook gekozen voor Leende. Er is daar veel grasland waardoor de paarden ook iedere dag buiten komen. Het gaat er uiteindelijk om dat hij het daar goed heeft, hij staat ten slotte 24 uur per dag.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:26

Is het geen idee om iemand (absoluut iemand waar je op kan vertrouwen) jouw paard als gezelschapspaard te laten gebruiken? Dan kan je misschien kosten als voer, dierenarts en stalling samen delen of zou er niemand toe bereid zijn?

lindaranea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:19

ik ben bezig met dezelfde afweging: paard naar rusthuis, en ook ik woon in Noord Holland. Ik vroeg me precies hetzelfde af: ik zoek iets redelijk dichtbij, ik wil eigenaar blijven van mn paard, ik wil het liefst dat hij in de winter s nachts naar binnen kan, (en 's zomers als het slecht weer is ook) en dat iemand hem in de gaten houdt ivm zn gezondheid..... dus als iemand adresjes heeft???

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:55

Zoeken op het net dan bereik je het meest.

Ik heb de TS 2 adressen gestuurd een in Utrecht en eentje in de buurt van Breda alle 2 gevonden op het net