Ik zou ze nooit weghalen. Die dingen zitten er niet voor niks en volgens mij gebruiken paarden ze wel degelijk.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Urielle schreef:Waratje schreef:Waarmee duidelijk is hoeveel respect jij (en nog wat anderen) voor je paard hebt.
Respect voor je paard is af te leiden aan de lengte van de tastharen?
Dit is eerlijk waar de meest komische opmerking die ik ooit op Bokt gelezen heb

Citaat:tastharen hebben zeker een functie, maar paarden kunnen ook functioneren zonder die haren, het is alleen even wennen
.
Smystique schreef:Hahaha, en jezelf opnaaien is ongezond, dus neem een borreltje ofzo
Waratje schreef:Ze heten niet voor niets "tastharen", het is een zintuig voor paarden en daarom een heel kwalijke zaak om ze helemaal te verwijderen. Persoonlijk vind ik het een vorm van mishandeling als dat gedaan wordt.
Vind
? 
Ik laat ze staan, en vind het nog errug schattig ook. Snorremans.
maar niet helemaal eraf oarrr.. mn paard is al zo'n lomperik
Waratje schreef:als je de tastharen volledig weghaalt, ontneem je het paard een zintuig.
Urielle schreef:Waratje schreef:als je de tastharen volledig weghaalt, ontneem je het paard een zintuig.
Nee hoor, net als bij de mens, gaat het tastzintuig ook gewoon via de huid.
Het paard heeft nog zenuwen en het tastzintuig bestaat dan ook nog gewoon. Het is niet dat hij ineens niet meer kan voelen

Citaat:Nee hoor, net als bij de mens, gaat het tastzintuig ook gewoon via de huid.
Het paard heeft nog zenuwen en het tastzintuig bestaat dan ook nog gewoon. Het is niet dat hij ineens niet meer kan voelen

Citaat:zonder dat je het paard "iets" ergs aan doet

superwoman schreef:Haha.
M'n okselhaar heeft ook nut, toch mis ik het niet "nu" het kaal is
RobinCera schreef:superwoman schreef:Haha.
M'n okselhaar heeft ook nut, toch mis ik het niet "nu" het kaal is
gebruik jij je okselhaar normaal als tastharen dan ?
superwoman schreef:Een paard die wedstrijden loopt, moet er netjes uit zen.
Waratje schreef:superwoman schreef:Een paard die wedstrijden loopt, moet er netjes uit zen.
Ben ik helemaal met je eens. Maar zeg eens eerlijk, de meeste juryleden komen niet dicht genoeg bij het paard om te zien of er nog tastharen zitten, dus als je ze netjes op laten we zeggen 2 cm afknipt ziet het paard er toch keurig uit voor de wedstrijd en heeft toch nog die tastharen ter beschikking?