Poepzak verplicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:05

Ze zijn hier in de gemeente gewoon lekker geflipt. De keren per jaar dat er hier in het dorp mest in de bebouwde kom te vinden is zijn ook op één hand te tellen. Ik bedoel maar, hoevaak kom je nou met je paard bijvoorbeeld bij de Reigerhof (winkelcentrum) Rolleyes

Ze zijn gewoon losgeslagen hier in de gemeente, Haha! Denk dat er hier wel veel protest tegen gaat komen. Want zou dat nu ook betekenen dat je hem moet dragen als je wél buiten de bebouwde kom netjes op de ruiterpaden of op de hitlandselaan aan het rijden bent? (Bijvoorbeeld.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:07

Paulusjuh schreef:
Het stond in de krant: Hart van Holland
Van Rijs verkoop ze voor die prijs (verder zijn ze ook nog eens nergens te koop hahaha!!)

Van Rijs is zowiezo duur Rolleyes
Ik zal eens kijken of wij die Hart van Holland ook nog hebben liggen.. Ja

kuzzie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:17

Bedoel je zo'n poepzak als deze? Scheve mond

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:18

vreemd ding!!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:18

hahahahaha zal toch niet zie mn ukkie er al mee lopen Tong uitsteken

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:19

zo'n shetje?

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:21

hahahaha zie je het al voor je dat ding is groter dan het beestje zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:24

Ik weet niet precies hoe hij eruitzag, heb het Hart van Holland niet helemaal goed bekeken. Maar je zou zo toch niet willen rijden met je paard.. lijkt me voor het paard ook niet echt een pretje.. wat als hij zijn voorbenen iets te hoog naar achteren gooit in de draf? Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:26

tja, een andere poepzak voor onder het zadel weet ik ook niet eigenlijk.. maar als zo'n ding verplicht wordt dan ga ik de gemeente aanklagen!!! dat werkt toch niet!! alles klotst eruit en is levensgevaarlijk en daarbij raakt je paard alleen al in paniek bij het zien van zo'n ding!! (tenminste die van mij wel, laat staan als het een geluidje maakt of ritselt Nagelbijten / Gniffelen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:27

Mja hou er maar rekening mee dat Nieuwerkerk ook niet zo'n hele heldere gemeente is.. af en toe zie je echt de bizarste plannen.. net als met die blauwe zones in het centrum.. wij als bewoners kunnen onze auto's nu niet meer kwijt.. Rolleyes

Maar dat was een beetje offtopic Clown

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:29

ach voor hun maakt de veiligheid niks uit als het maar schoon is.
ze kunnen ook zelf eens uit het kantoor komen en opruimen Tong uitsteken

kuzzie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:30

__Artje__ schreef:
Ik weet niet precies hoe hij eruitzag, heb het Hart van Holland niet helemaal goed bekeken. Maar je zou zo toch niet willen rijden met je paard.. lijkt me voor het paard ook niet echt een pretje.. wat als hij zijn voorbenen iets te hoog naar achteren gooit in de draf? Rolleyes

Volgens die site kan het paard niet met zijn benen verstrikt raken in de 'poepzak'
Maar goed, hoe het in de realiteit is weet ik niet.
Mijn paard krijgt zo'n poepzak in ieder geval écht niet om!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:31

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:31

Doet me denken aan wat mijn vader ooit zei toen die samen met een man uit onze straat bij de politie zat omdat die zijn honden vrij laat rondlopen zodat ze op onze oprit komen sch**ten.

Man: En die paarden van jullie maken toch ook mest op de weg! (wat trouwens niet waar is, onze paarden hebben dat nog nooit gedaan en dat is nog geen vrijgeleide om je eigen hond voor onze deur zijn behoefte te laten doen).
Pa: Dat kan best zijn. Maar jouw hond staat ingeschreven als een gezelschapsdier. Een paard op de weg is een voertuig. En dat zijn nu eenmaal de uitlaatgassen. En uitlaatgassen zijn bij wet niet verboden, deze zijn zelfs nog gezonder dan die van auto's.

De agent gaf mijn vader gelijk Haha! Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:40

Jouw vader heeft ook gelijk Haha!
Dus ik weet niet wat de gemeente hier allemaal wilt doen met die poepzakken.. Clown
Ze kunnen bij de auto's dan toch ook geen kurk in de uitlaat doen om de gassen te voorkomen? Tong uitsteken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:41

Toch een beetje eigen schuld dikke bult denk ik. De gemeente neemt zo'n beslissing niet voor niets. Als ruiters hun paarden maar op fietspaden, trottoirs etc laten poepen zonder het even op te ruimen dan kan ik me de beslissing van de gemeente voorstellen.

In Amsterdam hebben de paarden voor de koetsjes (die rondleidingen lopen) al jaren een poepzak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:43

Mja dat is het hem nou juist. Dr ligt hier vrijwel nooit wat en die drie keer per jaar dat er een paard in de bebouwde kom loopt kun je ook wel door de vingers zien neem ik aan... bovendien is het in ons dorp helemaal niet prettig om met je paard in de bebouwde kom te lopen, auto's rijden er als wezenlozen, ook wel aardig wat gebroken glas op de wegen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:44

Tja, dan zou ik toch graag de motivatie van zo'n gemeenteraad die die beslissing neemt willen weten.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:47

Ik snap wel dat ze maatregelen treffen voor de overlast van poep. Maar een poepzak? Dat gaat denk ik echt niet werken!

Bij ons heb je speciale ruiterroutes die niet dwars door woonwijken gaan maar zoveel mogelijk buitenom om bij de hei te komen. Deze routes worden door de gemeente schoongemaakt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:57

Ik vind het ook nergens op lijken hoor.... Clown

Maar ik denk dat de overlast in de bebouwde kom daar, groot geweest moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:00

Dan vraag ik me af in welke bebouwde kom ze gekeken hebben Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:07

Op de website van de gemeente Nieuwerkerk a.d. IJssel kan ik er alleen maar dit over vinden:
Citaat:
Paardrijden in Nieuwerkerk aan den IJssel
Wat kan wel, wat kan niet?

Tijdens de wijkavonden komen regelmatig klachten bij de gemeente binnen over overlast van paardenpoep en rijgedrag van (vooral jonge) ruiters. Blijkbaar is voor een aanzienlijk deel van de ruiters en menners in Nieuwerkerk aan den IJssel niet duidelijk wat wel en wat niet kan tijdens het paardrijden. In dit artikel wordt het een en ander toegelicht op het gebied van regels en richtlijnen die te maken hebben met het berijden van paarden.

Paardenpoep
Paardenpoep dient door de ruiter van het paard te worden opgeruimd. Deze regel is vastgelegd in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van de gemeente Nieuwerkerk aan den IJssel. Het bestuur van de gemeente wil graag een beroep doen op het fatsoen van de ruiters om de voor veel overlast zorgende paardenpoep, zelf op te ruimen.

Ruiters in het verkeer
Ruiters moeten gebruik maken van de openbare weg. Het is ruiters namelijk verboden om fietspaden, voetpaden en plantsoenen te gebruiken. Rij in de berm van de weg, behalve als daar een verbod geldt. Dus niet op de voetpaden en fietspaden.

Handhaving
Wanneer een ruiter van een paard of pony zich ondanks het verbod toch op een voetpad, fietspad of plantsoen begeeft en het paard of de pony zich op een weggedeelte, dat bestemd is voor fietsers en voetgangers, van uitwerpselen ontdoet, zal daar handhavend tegen worden opgetreden. Tevens geldt deze regel op andere door het college aangewezen plaatsen. De sanctie die op een overtreding van het voorschrift staat bedraagt € 75,00. Er zal zowel door de milieuagent van de gemeente Nieuwerkerk aan den IJssel als de politie op gehandhaafd worden.

Ruiterbewijs
Wanneer een ruiter de openbare weg op wil, moet deze de meest elementaire, theoretische en praktische kennis hebben om veilig te kunnen rijden.

De volgende regels zijn daarom van groot belang:

Ruiter en menners moeten zich altijd aan de verkeersregels houden.
Op de openbare weg worden ruiters en menners gezien als bestuurders.
Geef altijd richting aan door uw hand uit te steken.
Steek met een groep zoveel mogelijk in linie een weg over, dus alleen tegelijk naast elkaar.
Draag verlichting en reflecterend materiaal in het donker of bij onvoldoende zicht.
Vraag bestuurders van grote voertuigen langzamer te rijden door uw arm langzaam op en neer te bewegen, let op signalen van uw paard en van ander verkeer.
Onderschat nooit de kracht, het gewicht en de karaktereigenschappen van paard of pony.
Draag een veiligheidshelm. Uw hoofd is immers zeer kwetsbaar.

Uit veiligheidsoverwegingen voor zowel ruiter en paard als andere weggebruikers adviseren de politie en de gemeente ruiters om in het bezit te zijn van een ruiterbewijs van Stichting Recreatie Ruiter. Geïnteresseerden kunnen een gratis informatiefolder bij de receptie van het raadhuis halen en/of meer informatie krijgen bij Stichting Recreatie Ruiter. Postbus 3040, 3850 CA te Ermelo, tel. (0577) 40 83 65. Online informatie is te vinden op http://www.ruiterbewijs.nl

link: http://www.nieuwerkerk-ijssel.nl/conten ... ctid=11323

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:17

Mja nu is het wel een feit dat Nieuwerkerk-IJssel een niet erg up-to-date site is Knipoog Het bericht over de poepzak is ook op de gemeente TV te lezen geweest. Toen ik laatst op de site van de gemeente keek stonden er nog nieuwsberichten van 2004 als headlines Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:18

Ik zal wel even kijken of ik morgen die streekkrant te pakken kan krijgen om het bericht in te scannen Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:20

Nee kan wezen (en van die poepzak geloof ik ook wel hoor Haha! zoiets kún je gewoon niet verzinnen Haha! )... Alhoewel er raad en commissie agenda's van februari op staan.

Maar het feit blijft dat er dus errug veel klachten zijn van paardenpoep overlast.