Goede manier van paarden houden???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judithM

Re: Goede manier van paarden houden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:08

Je vraagt om een eerlijke mening?......sorry maar ik vind dat jouw paard in de winter veel te veel op stal staat!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:10

CB, zoals ik al zei, JIJ doet wat je kan en dat doe je goed maar IK vind dat je paard te weinig buiten komt, neemt niet weg dat ik vind dat je erg je best doet om het hem zo aangenaam mogelijk te maken. Het feit dat ik de zomer niet meeneem in mijn verhaal is simpel, daar is mijn ogen niets op aan te merken...

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:32

Ik heb wat dat betreft geluk gehad vind ik zelf, ik huur een stukje grond met 2 stallen, ik heb mijn stallen altijd open staan zodat ze er zelf voor kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan. Ondanks dat het een blubberpoel is op het moment staan ze erg veel buiten en vinden het dan ook acceptabel om na een poetsbeurt van mij heerlijk te gaan liggen rollenbollen voor mijn neus in de modder.. Sommige mensen die langs komen zeggen dan ahhh wat zielig die beesten worden niet verzorgd omdat ze onder de modder zitten en in de blub staan, maar ik denk dat ze het prima naar hun zin hebben daar. Ze staan meer buiten als binnen dat zegt genoeg. Voor mensen die niet de mogelijkheid hebben hun paard veel buiten te laten lopen is het inderdaad goed afspraken te maken met stalgenoten, als ik er ben laat ik jou paard los en als jij er bent die van mij. Wat dat betreft vind ik het goed dat je het zo weet af te stemmen, meer als je best kan je niet doen!!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 09:40

Ik had het ook fijner gevonden als hij er in de winter meer uit zou komen. In dat geval met ik het met 'sees' en een aantal andere reacties eens. Maar zoals ik al eerder zei. In de winter heeft mijn paard het niet optimaal, maar het kan heel veel erger.

Mede geinspireerd op jullie reacties ben ik toch op zoek naar een andere stal. Aankomende zaterdag ga ik bij een stal kijken.
http://www.hofstedeoostrijk.nl
Ik ben erg benieuwd!
Als dit het niet is, dan vind ik vast iets anders naar mn zin waar mijn paardje ook in de winter meer naar buiten kan! Lachen

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 09:43

Is er trouwens misschien iemand die deze stal kent??
Hofstede Oostrijk te Delfgauw.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:44

Voor de randstad heb je denk ik de best haalbare oplossing voor je paard.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:14

Wij, ook in de randstad, wisselen elkaar af. ( vriendin met paard op dezelfde stal) Omdat ik onregelmatig werk is dit best te doen. Zo komen ze vaak 1 keer door mij buiten en 1 keer door haar.
Verder probeer ik elke dag 2 dagdelen te komen, de ene keer lang en de andere keer een half uur wandelen ofzo.
Wij hebben alleen in de zomer weidegang en in de winter 2 paddocks op stal.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:08

Cb, ziet er goed uit joh!! Ik ben benieuwd, laat je ons weten of het wat was?

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:09

De beste manier om een paard te houden is met liefde.
Maak tijd vrij voor je paard.
Kom vaak en doe genoeg.
Laat hem niet teveel en niet te weinig lopen.
Vind je paard het enorm leuk op het weiland, laatje hem vaker op het weiland, vind hij het op stal niet erg, wissel je het af

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:17

Ik vind dat mijn paard op een hele goede manier gehouden wordt. Hij zou eigenlijk alleen nog een weidemaatje moeten hebben, maar dat krijgt hij waarschijnlijk ook binnenkort.

Hij staat hier in een uitloopstal, waarvan hij een deel ter beschikking heeft van ongeveer 4 x 3,5 m. Met een schuifdeur zou er nog een tweede stal bij betrokken kunnen worden, van dezelfde grote. Hij heeft een eigen uitgang, waardoor hij meteen in zijn grote weide staat, waar hij altijd in kan. Hij staat van de weg af, tegen een bosrand. Heeft een ander paard heel dichtbij. Van de buren, hun weiden grenzen aan elkaar. Er is altijd gras. In de zomer blijft de grote weide, grenzend aan de weg onaangetast en is voor het hooi. Dan nog heeft Duncan teveel gras. Dus vollop eten (natuurlijk wordt het afgezet als het teveel is en dan gemaaid). Hij kan doen en laten wat hij wil. Staat hier naast huis.

Hij heeft een eigen rijbak, staat nooit water in.

Hij verdient het. En is ongelooflijk verwend!
Gun hem nu alleen nog een weidemaatje, waar hij mee kan spelen!