Zielig? Of toch niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mucchio

Re: Zielig? Of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:08

Ik vind de rand te hoog, ik denk dat ze last van haar nek krijgt maar weet niet zeker hoor Bloos

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:28

Olita schreef:
Het is niet voor iedereen mogelijk om een stal te hebben dat ieder paard contact met een ander paard kan hebben. meer zeg ik er niet over!

En dat is compleet tegen de natuur van zo'n dier in, hoe maak ik mijn paard ongelukkig. Maar goed, ken't schelen he, je moet en zal er een hebben en het dier moet zich maar aanpassen, het is maar een paard...

Dan moet je harder je best doen een andere stal te vinden en daarvoor maar dieper in de buidel tasten. Of geen paard nemen. Je neemt toch ook geen vissen als je alleen maar een glas hebt om ze in te doen? Je neemt toch ook geen kat als je die alleen maar plaats hebt voor een draagmand en het dier niet rond kan lopen? Meer zeg ik er niet over.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 00:13

Dankjulliewel voor jullie reacties, we gaan er zeker iets mee doen. Lachen

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:42

Ik snap het gemiep over het gaas niet zo, veel paarden hebben helemaal geen zin in een buurman die met zn kop in elkaars stal kan hangen. Ze kunnen elkaar zien en aan elkaar snuffelen, dat lijkt mij genoeg.

Of de rand te hoog is, tsja... Mijn pony had ooit ook een hoge rand (naja, hoog, ze heeft gewoon een korte nek). Zij legde dan gewoon haar hoofd op de rand en dat ging prima.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 01:02

Dankje, ik (en mijn nichtje trouwens ook) vind de rand toch net iets te hoog voor haar. Lachen

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:27

de rand is idd wel hoog, maar ik denk dat het niet zo zielig is hoor.. die van mij staan ook dag&nacht op stal, nu hebben ze een buitenluik, maar de meeste paarden staan gewoon in een dichte stal dus het zal wel meevallen hoor Knipoog

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 07:20

GamblersCup schreef:
Olita schreef:
Het is niet voor iedereen mogelijk om een stal te hebben dat ieder paard contact met een ander paard kan hebben. meer zeg ik er niet over!

En dat is compleet tegen de natuur van zo'n dier in, hoe maak ik mijn paard ongelukkig. Maar goed, ken't schelen he, je moet en zal er een hebben en het dier moet zich maar aanpassen, het is maar een paard...

Dan moet je harder je best doen een andere stal te vinden en daarvoor maar dieper in de buidel tasten. Of geen paard nemen. Je neemt toch ook geen vissen als je alleen maar een glas hebt om ze in te doen? Je neemt toch ook geen kat als je die alleen maar plaats hebt voor een draagmand en het dier niet rond kan lopen? Meer zeg ik er niet over.

Afgod helemaal mee eens!! (maar ik geloof niet dat je dat hier mag zeggen hoor Knipoog )

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 11:46

Van mij mag je alles zeggen, maar ik ga daar vanaf nu niet meer op reageren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:59

Die van mij was dan ook niet tegen jou gericht. Knipoog

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:21

Weet ik. Haha!
Dat was ook voor blosbokker bedoeld. Lachen

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:24

Die was dan dus tegen mij Gamblerscup? Ik kan niet anders dan diep zuchten, mijn hoofd schudden, en je verwijzen naar t naturals hoekje hier op bokt, meer woorden, maak ik er niet aan vuil.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:12

Nope, ik citeerde toch duidelijk Olita. Knipoog

Ik vind het gewoon een beetje hypocriet van mensen die een paard houden, koste wat het kost, ook al heeft het helemaal niets meer te maken met het hebben van een dier, maar met een gebruiksvoorwerp. Het dier moet zich maar aanpassen aan de mens.

Nou is dat over het algemeen wel zo, ook bij naturals e.d., die ongelofelijk hun best doen het dier zo natuurlijk mogelijk te houden. Maar open steppes hebben we niet meer, dus dat is onmogelijk. Maar probeer dan een paard een zo paardwaardig bestaan als mogelijk te geven, het inperken van het "natuurlijke" kan ook de spuigaten uitlopen. En als je een bepaalde grens overschrijdt, vind ik die personen persoonlijk geen paard waard.
En als je het hebt over dat je je paard geen sociaal contact met andere paarden kunt geven (en dat is wel een basisbehoefte van het dier!) dan vind ik dat je over die grens bent gegaan. Neem dan geen paard.

Ik ben in ieder geval blij dat ze gaan kijken of er een mogelijkheid is de pony in een lagere stal te zetten!

Oeps, toch nog wat over de vraag gezegd...

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:19

TasjaIsLief schreef:
Weet ik. Haha!
Dat was ook voor blosbokker bedoeld. Lachen

Maar ook die van mij was niet voor jou bedoeld!! Maar voor degene waar gamblerscup weer op reageerde Lachen
Maar elke reactie die ik geef is toch niet goed, ik heb vanaf het begin de toon verkeerd gezet toch?
Maar geeft niet, ik overleef het wel hoor Tong uitsteken

En ik dacht ook in het belang van het paard hoor, niet om mensen tegen me in het harnas te jagen, en om dan meteen naar naturals verwezen te worden? Ik vind gewoon dat een paard wel een uurtje of 12 per etmaal naar buiten mag. Dat heeft niks met naturals te maken, alhoewel ik vind dat die mensen erg goed aan het belang van hun paard denken.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:33

De rand zou misschien iets lager mogen zijn, en het plafond iets hoger........... Maar om nu te zeggen dat iemand dan maar harder op zoek moet gaan naar iets anders of dieper in de buidel moet tasten vind ik wel heel erg ver gaan.........

De pony staat warm en droog, kan door het gaas heen de buurman/vrouw zien, komt elke dag uit de stal........ Nou, ik denk dat er heel wat pony's zijn die er niet zo lekker bij staan.

Ik begrijp dat jullie proberen een andere box te krijgen, maar tot die tijd moet je nou eenmaal roeien met de riemen die je hebt..... En soms betekent dat een stal die niet helemaal ideaal is, of minder weidegang dan je zou willen.

Ik vind het in ieder geval top dat jullie om het welzijn van de pony denken en proberen te doen wat jullie kunnen Ja

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:48

ik vind de rand ook te hoog dat lijkt me niet fijn voor de pony
misschien is het een idee om de deur open te laten en er 2 touwen voor te hangen
er is ook speciale soort matje hiervoor in de handel (divozagids)
zodat ie er niet uit kan maar wel gezellig over de deur kan kijken

en ja nu ga ik ook even zeuren Tong uitsteken
paarden horen niet 24 per dag binnen te staan
je zou toch gek worden als paard....denk je zelf eens in
en de pensionhouder krijg dan altijd de schuld
maar het is toch de eigenaar zelf ,die het paard daar neerzet! Knipoog
er zijn ook pensionstallen genoeg waar paarden wel elke dag naar buiten kunnen
misschien zonder luxe rijhal helaas , maar met veel meer ruimte voor de paarden
het is maar net wat je kiest

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 00:17

BitchyWitchy, Dankjewel voor je reactie, we doen inderdaad wat we kunnen.

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:23

Sorry, maar jij bedankt alleen de mensen die een positieve reactie geven, ik neem jouw vraag ook serieus en unamie hierboven heeft ook een lange reactie gegeven, waarom bedank je haar dan eigenlijk niet? is niet aanvallend bedoelt hoor voordat je me weer aanvliegt maar ik denk als je een topic start dat je ook tegen minder positieve kritiek moet kunnen en dan die mensen ook moet bedanken als ze reageren, en niet alleen de positieve reacties.

JelskeFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:31

hooJJ Tong uitsteken
Ik heb er niet veel verstand van, maar gevoelsmatig vind ik hem te hoog. Goed dat je er zorgen om maakt Ja

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:58

blosbokker schreef:
Sorry, maar jij bedankt alleen de mensen die een positieve reactie geven, ik neem jouw vraag ook serieus en unamie hierboven heeft ook een lange reactie gegeven, waarom bedank je haar dan eigenlijk niet? is niet aanvallend bedoelt hoor voordat je me weer aanvliegt maar ik denk als je een topic start dat je ook tegen minder positieve kritiek moet kunnen en dan die mensen ook moet bedanken als ze reageren, en niet alleen de positieve reacties.

Tuurlijk moet een mens ook tegen kritiek kunnen, ben ik met je eens. Maar soms wil je zooooooo graag anders, en gaat dat gewoon niet. Om wat voor reden dan ook.

En dan, pony maar verkopen?????? Ik mag hopen van niet zeg.... Maar je zou ze de kost geven die dat wel doen. TS probeert in ieder geval het beste van de situatie te maken. En dat vind ik ook wat waard.!!! Ze legt zich niet klakkeloos bij de situatie neer. Dus vandaar toch even mijn kleine steuntje in de rug.

Want als je graag anders wilt, maar niet kunt, kan dat behoorlijk frustrerend zijn. En dan kunnen sommige reacties net even verkeerd vallen. Plus dat geschreven tekst soms ook net iets anders kan overkomen dan bedoeld.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 17:45

Zoals ik al zei, reageer ik niet meer op mensen die mijn vraag niet beantwoorden, maar iets anders te zeggen hebben.
Meer zeg ik hier niet over.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:06

Iedereen heeft het over een hoge rand, dat vind ik opzich nog niet eens zo`n probleem, maar dat lage plafond??? En ja, elke dag eruit is geen overbodige luxe...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:37

TasjaIsLief schreef:
Zoals ik al zei, reageer ik niet meer op mensen die mijn vraag niet beantwoorden, maar iets anders te zeggen hebben.
Meer zeg ik hier niet over.

dan zou ik toch maar eens de 1e 4 regels van mijn bericht beter gaan lezen
mensen zeggen zo snel, het kan niet
maar kanniet ligt op het kerkhof en wilniet ligt ernaast Vork

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:18

Ik wilde net zeggen dat Unamie toch echt ook op je vraag gereageerd heeft. Maar omdat het minder positief is dan de vorige is het niet belangrijk. Ik reageer nu ook niet meer, ik hoop dat op een dag alle paardjes elke dag erg lang naar buiten mogen, en dat mensen gaan inzien dat dit zeker geen overbodige luxe is, ik heb mijn paard van de slager gered en omdat ik nog geen geschikte plek voor haar had gevonden had ik haar in Den Helder geplaatst (180 km van mij vandaan)bij een vriendin met een paar paardjes en een heel groot weiland waar ze zo lang mocht blijven als nodig was, tot dat ik een geschikte plek voor haar had gevonden. Ik heb haar ook pas opgehaald toen ik een plek had gevonden waar ze 24 uur naar buiten kan, dus het is maar net wat je belangrijk vind. Ik heb haar in dat jaar vreselijk gemist maar ik wist wel dat ze een heerlijk leventje had, en dat heeft ze nu trouwens ook en ik reageer alleen maar zo omdat ik dat elk paard gun.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:22

blosbokker schreef:
Ik wilde net zeggen dat Unamie toch echt ook op je vraag gereageerd heeft. Maar omdat het minder positief is dan de vorige is het niet belangrijk. Ik reageer nu ook niet meer, ik hoop dat op een dag alle paardjes elke dag erg lang naar buiten mogen, en dat mensen gaan inzien dat dit zeker geen overbodige luxe is, ik heb mijn paard van de slager gered en omdat ik nog geen geschikte plek voor haar had gevonden had ik haar in Den Helder geplaatst (180 km van mij vandaan)bij een vriendin met een paar paardjes en een heel groot weiland waar ze zo lang mocht blijven als nodig was, tot dat ik een geschikte plek voor haar had gevonden. Ik heb haar ook pas opgehaald toen ik een plek had gevonden waar ze 24 uur naar buiten kan, dus het is maar net wat je belangrijk vind. Ik heb haar in dat jaar vreselijk gemist maar ik wist wel dat ze een heerlijk leventje had, en dat heeft ze nu trouwens ook en ik reageer alleen maar zo omdat ik dat elk paard gun.

Heel fijn dat dat voor jou zo kon, maar niet iedreen verkeert in jouw positie....

Mijn paarden staan ook elke dag buiten en ik kom elke dag bij ze, maar ik ga andere mensen niet veroordelen omdat ze het anders doen als ik........ Daar komt bij dat niemand van ons de TS kent, en precies weet hoe haar situatie is, dus wie zijn wij om zo hard te oordelen dan?????

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:26

Oordeel ik dan hard? En in welke positie verkeer ik dan?
En goed dat jou paardjes lekker naar buiten kunnen Lachen