wat moet ik in godsnaam hiermee aan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Re: wat moet ik in godsnaam hiermee aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:07

jeutje dus het is ook nog niet de makkelijkste en tja als ze er zo mee omgaan word ie er ook niet makkelijker op
ik zal er toch wat van zeggen hoe banketstaaf het ook is maar ja wat moet je anders ? jij zit ermee in je maag

Joyvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:19

Welke hoeveelheid voer geef je het paard, als dat teveel is kan het daar ook onrustig van zijn.
Ik zou als ik jou was toch een aangetekend schrijven sturen en haar opzeggen, als je zo doorgaat ga je er zelf kapot aan en verlies je het plezier in het werken met paarden.
Echt je kunt niet de zorg van de hele wereld op je schouders nemen, wees sterk en wijs en kies voor je zelf!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:26

Dreigen dat jij haar paard vekoopt lijkt mij nog et enige dit mag natuurlijk niet maar toch...
Als ze je niet betalen een Deurwaarder er heen sturen mss denken ze dan we kunnen het niet betalen of we willen het niet meer en dan verkopen ze het paard misschien.. Succes ermee.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:32

Miss_m schreef:
Dreigen dat jij haar paard vekoopt lijkt mij nog et enige dit mag natuurlijk niet maar toch...
Als ze je niet betalen een Deurwaarder er heen sturen mss denken ze dan we kunnen het niet betalen of we willen het niet meer en dan verkopen ze het paard misschien.. Succes ermee.

dit gaat dus niet op gezien ze geen papieren van het dier heeft
zonder papieren kun je zo'n dier niet verkopen (hoogstens aan de slacht)

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:35

Valt wel mee hoor...
Een van mijn paarden is ook zonder papieren...
Dat is dus echt onzin...
Laatst bijgewerkt door Miss_m op 31-01-07 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Birgit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:35

Ik zou ze de deur wijzen. Maar als je echt zo over het welzijn van het paard inzit, kun je hem misschien overkopen en als jij tijd hebt (Of anders een bijrijder) het paard aandacht geven enz. Je zei dat als het paard aandacht kreeg het veel vooruit ging dus misschien zou je hem dan na een tijd als hij rustiger is zelf weer kunnen verkopen aan leuke mensen die wel om paarden geven, of hem zelf houden als je dat dan wilt. Lachen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:39

Joyvita schreef:
Echt je kunt niet de zorg van de hele wereld op je schouders nemen, wees sterk en wijs en kies voor je zelf!

Geheel mijn gedachte. Je kunt mensen niet veranderen als ze niet willen, en dus zul je van dat soort mensen afstand MOETEN nemen.
Tuurlijk je denkt aan het paard, maar die is met de zoveelste waarschuwing aan de eigenaar ook niet geholpen. Wat wil je dan doen als ze geen bijrijder wil, niet voor dr paard zorgt, en haar ouders niets doen. Je hebt geen andere opties meer. Daarbij misschien dat ze op een andere stal (als ze het paard niet verkoopt) een veel hardere schop onder dr kont krijgt van de eigenaar, als dr paard er niet uitkomt. Dat is het enigste waar je op kan hopen.

@Bienotje Haha! Clown

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:40

Miss_m schreef:
Valt wel mee hoor...
Een van mijn paarden is ook zonder papieren...
Dat is dus echt onzin...

een gechipt dier zonder papieren ???
zou ik niet aan willen beginnen

maar goed dan is de vraag of het dier gechipt is of niet

dus ga niet direct verkondigen dat ik hier onzin loop te verkondigen
en zomaar een paard van een ander verkopen is diefstal en kun je wel een x aantal nachtjes voor zitten en een strafblad voor krijgen ed
dus ik zou eerder het dier zomaar verkopen als onzin bestempelen

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:50

ik denk dat ze bedoelen dat de eigenarese de papieren van het betreffende paardje niet in handen heeft ?
ze kan er uiteraard mee dreigen

deprimuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 18:52

Joyvita schreef:
Welke hoeveelheid voer geef je het paard, als dat teveel is kan het daar ook onrustig van zijn.
Ik zou als ik jou was toch een aangetekend schrijven sturen en haar opzeggen, als je zo doorgaat ga je er zelf kapot aan en verlies je het plezier in het werken met paarden.

Ik heb het dier al terug gebracht in voer. Vanmiddag even staan kijken, ik had ze net kuil gegeven. Het dier neemt niet eens de tijd om te gaan eten.
Staat de gehele tijd tegen de wanden te slaan en vliegt tegen de wanden van de buurpaarden op..
In een minuut (heb het even bijgehouden) sloeg ze 5 keer met haar hoef en 18 keer met haar hak tegen de muur..

En ze was rustig omdat ze weet dat ik dit gedrag niet tollereer Bloos

De papieren heeft ze zelf, die heb ik niet.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:01

je zit in een lastig paket dat wel
en ik snap je fustraties maar helaas kun je alleen haar en haar ouders er op aan spreken verder kun je weinig

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:02

je zal er vast zelf al bij stil hebben gestaan, maar ja ik noem het voor de zekerheid even:
heeft ze niet gewoon een hekel aan het paard naast zich?

deprimuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 19:06

ik heb haar inderdaad ook al in een box gehad zonder paarden naast zich, maar werd het niet beter van.

Maakt niet uit, het dier blijft doorrammen

Djaikha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:07

deprimuis schreef:
kynshiri schreef:
maar moesten de woorden 'of je kan een andere stal zoeken' als eens vallen dan zou ze mss beseffen dat het menens is!
en als er dan nog nx verandert vrees ik dat dit buiten jou bereik is... erg maar waar.
Ok ze kan inderdaad net hetzelfde doen op een andere stal, maar binnen een tijdje gaat ze daar met hetzelfde probleem zitten hoor! of in het beste geval vind ze en stal waar de paarden elke dag in de loopmolen gezet worden ofzo en dan is ie er toch al iets beter aan toe...

Heb ik al gedaan, meerdere keren. Zelfs advertenties op marktplaats doorgestuurd en nagevraagd of ze er zijn wezen kijken. Bloos

We hebben een molen, maar dat dier krijg ik er niet in (moet je met meer zijn) (opvoedprobleem Tong uitsteken )

Is het dan niet juist verstandig om door te zetten? Anders zal ze je nooit meer geloven. Als je steeds blijft zeggen: "zoek maar een andere stal als je niet zus doet" en ze doet dat niet, dan moet je haar ook de deur wijzen. Als je dat niet doet, dan denkt ze: "Die kan zoveel zeggen, ze doet het toch niet."

Ik begrijp dat het een moeilijke situatie is voor je, maar ik denk dat je niet op deze manier door moet gaan. Ik denk dat je het beste een ultimatum kunt stellen en dat dan ook echt nakomen. "Als jij niet min. 3x in de week komt om voor je paard te zorgen, dan moet je vertrekken."

Maar wij kunnen alleen tips geven, jij moet het uiteidelijk doen. De oplossing moet dus wel iets zijn waar je achter kunt staan. Dat is ook meteen wat het moeilijk maakt, als ik je verhaal goed begrijp...

Ik hoop dat je tot een goede oplossing komt. Succes!

mizzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:12

Hee,,Sterkte ermee.. Ik ben het helemaal met de vorige reacties eens!
je bent al lieff genoeg geweeest!!

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:17

mizzet schreef:
Hee,,Sterkte ermee.. Ik ben het helemaal met de vorige reacties eens!
je bent al lieff genoeg geweeest!!

Mijn idee, de botte bijl erin. Nog 1 maand de tijd om het te veranderen (gaat niet gebeuren) en dan is het einde oefening, toedeledokie. Aangetekende brief dat je per weet ik veel wanneer de stal niet meer aan haar verhuurt wegens het zich niet houden aan afspraken en betalingen. Jouw stal, jouw regels en je hebt het al lang genoeg toegelaten, toch? Veel succes met dit drama op stal.

deprimuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 07:30

voor mijn gevoel heeft ze die kans al te vaak gehad. Ik ben blij dat jullie het met me eens zijn Ach gut

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 07:44

ik zou een contract met haar opstellen waarin je haar verplicht dat er minimaal 5 dagen in de week wat met het paard gebeurd hetzij door haarzelf hetzij door een bijrijder.. Wanneer ze in gebreke blijft de sanctie van verwijdering van het paard van stal..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 07:51

Sneu voor zo een dier.............

Ach jij kan in de spiegel kijken als je in de ochtend je tanden poetst.

Ik zou gewoon dat dier elke dag eruit doen en dan aan de einde van de maand een rekening voor je diensten naar de ouders sturen........ en dan mag je best goed geld kosten, wellict valt dan het kwartje. Zo niet dan heb je een mooi zakcentje Lachen

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:38

Het is wel duidelijk om wie dit gaat, wat frustrerend dat het zo erg is! No Cheer
Volgens mij is deze bokster niet van kwade wil, maar verantwoordelijkheidsgevoel? Lips are sealed
Ik moet zeggen dat ik al nattigheid voelde toen ik een tijd geleden rijfoto`s zag van dit toen 2,5-jarige en duidelijk nog onderontwikkelde paard...

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:15

Misschien kan je idd wat meerderen zeggen regels opstellen van minstens (bijv.)3/4 keer in de week komen. Kijk dat een tijdje(wat volgens jou het beste is) aan en anders kunnen ze vertrekken.
Heb je zelf geen tijd over om het dier beweging te geven?
Je kan het ze wel voor stellen natuurlijk tegen een vergoeding.
veel succ6!

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:44

Ik heb t idee dat je helemaal niets kan doen tegen dit geval. Je maakt alleen maar moeilijkheden voor jezelf wanneer je probeert het paard te helpen.. het is hartstikke sneu enzo, dat is gewoon zo, maar je hebt het nu een paar keer gezegd, maar ze willen niet luisteren..
Ga anders zelf naar een andere stal, want zo sta je er zelf ook niet voor je plezier. Je hebt voor je plezier een paard, wat ook genoeg kost, dan mag je ook wel wat meer genieten ervan.
Zo doe je dat niet Lachen

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:49

sammie_44 schreef:
Ga anders zelf naar een andere stal, want zo sta je er zelf ook niet voor je plezier. Je hebt voor je plezier een paard, wat ook genoeg kost, dan mag je ook wel wat meer genieten ervan.
Zo doe je dat niet Lachen

Het is haar eigen pensionstalling hè.

Wij hebben zo`n type bij de manege gehad. Haar oude paard met cushing werd zwaar verwaarloosd en de miep betaalde nooit. Toen de club na tig sancties en waarschuwingen weigerde het paard (met veel te dikke vacht en stalbenen) binnen te zetten in een warme septembermaand, brak de hel los. Media erbij, de massa boos op de vereniging, etc. Echt heel naar. Ik wens deprimuis dan ook veel sterkte in deze zaak, ze heeft het al druk genoeg met haar eigen leven lijkt me.

Fleurr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:58

Tsjaa.. ik zou haar ouders toch eens uitnodigen voor een gesprek, en zeggen dat dit zo niet langer kan! Kan je geen andere maatregelen nemen, haar bijvoorbeeld wegsturen als dit zo langer doorgaat! Of de dierenbescherming bellen (of zeg ik nu wat raars Clown ). Dat paard is uiteindelijk haar verantwoordelijkheid en ik snap dan ook niks van die ouders!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:29

ik vind de tip van KiWiKo echt heel goed, ik denk dat dat echt heel goed kan werken!