kaj schreef:Tja ik moet zeggen ik ben ook wel benieuwd hoe het er dan uitziet hoor.
Ik heb zelf mijn pony en gezelschapshet ook 24/7 buiten staan met een schuilstal. Ze staan altijd buiten maar met de modder valt het toch echt heel erg mee dit jaar.
De voorste strook op het smalste gedeelte van de wei is wel vertrapt en modderig maar dat komt omdat ik ze daar voer. Ik heb elke keer het kuilvoer een stukje verder gegooid zodat ze op een droog stuk stonden en zo hebben ze langzamerhand een strook van zo'n 2 meter een beetje vertrapt. De rest van de wei is gewoon groen. Uiteraard zie je wel een paar paardenhoeven of soms zelfs een slipspoormaar het is zeker geen modderzooi.
Ik heb ook nog nooit klachten gehoord en er komen hier toch regelmatig fietsers en voetgangers langs. Ook veel pennymeisjes
Ik weet natuurlijk niets over de situatie van TS maar het lijkt me toch vreemd dat de DB vaker telefoontjes krijgt als het allemaal wel meevalt. Dat er af en toe een keer iemand is zonder enig verstand van paarden die ook nog de moeite neemt om te gaan bellen kan natuurlijk, maar zoveel mensen zullen dat toch niet doen?
Als de paardjes er verder goed doorvoed uitzien en het is een normale wei met onvermijdelijk ook wat modderige plekken dan gaat een normaal denkend mens toch niet naar de DB bellen?
En sinds wanneer komt de DB ook op zomaar een melding. Ik dacht altijd dat het dier op z'n minst halfdood moest zijn gezien de gevallen waarbij de DB niet eens komt.
Maar goed zoals ik al zei: ik weet natuurlijk niet hoe het er bij de TS uitziet maar het is absoluut niet zo dat het onmogelijk is om paarden op de wei te hebben zonder dat ze constant in de modder staan. Ik heb helaas op het moment geen foto's van mijn wei maar geloof me het valt heel erg mee. 90% van de wei is gewoon droog. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot het weiland is.
Laat me raden, jullie hebben zandgrond?
Het kan best zijn dat de TS op (rivier)klei staat, en geloof me, dat hou je niet droog. Zelfs zomers na een buitje kan het aardig glad en nat zijn...