Wie heeft zijn paard 24/7/365 buitenstaan met schuilstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: Wie heeft zijn paard 24/7/365 buitenstaan met schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:02

rare reactie van de da dan. Wanneer ze de mogelijkheid hebben om droger of droog te gaan staan dan heeft hij daar geen reden toe. Ik had ook zo'n dierenarts die vond het allemaal niets. Hij moest het paard buiten behandelen en er was geen licht maar wel genoeg zaklantaarns, er was wel een schuilstal maar daar was het nog donkerder. Een tijdje later paste ik bij iemand thuis op de paarden en een paard kreeg koliek. een andere da behandelde het paard buiten voor zijn autolampen terwijl er wel gewoon stroom in de stal was. Denk dat jou da en de mijne gewoon niet van slecht weer houden Haha!

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:21

jemig, uit dit topic blijkt dat paarden liever buiten zijn als binnen.
mijn paarden zijn ook liever buiten! ik haal ze nu nog steeds naar binnen savonds, maar denk er sterk over om ze buiten te laten omdat ze daar toch het liefste zijn!
ik heb niet echt de mogelijkheid om ze naar de stal heen en weer te laten lopen. ik heb een shet en een forse tuiger. de grote heeft een waterdichte light deken op.(alleen buiten met wind en regen)
wat zouden jullie doen? ik heb een wei van 2 ha, met glooiing, een laag stuk dat oploopt naar hoog. met een bomen singel eromheen. deze is niet echt dicht. en het waait hier altijd lekker door.
hmmmpf, twijfel twijfel.

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:26

mijn 2 verzorgpaardjes staan ook lekker buiten (in de tuin) en hebben beschikking over een grote stal, maar ik zie ze meer buiten dan binnen staan Pling .

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:45

@ietepiet heb je niet de mogelijkheid van een schuilmogelijkheid neer te zetten. Dan zou ik ze gewoon buiten laten staan. Je kan ze altijd bij heel slecht weer nog binnen zetten.

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:37

Onze pony staat altijd buiten, hij heeft een schuilstal...
Hij gaat er zelf instaan als het regent, na het eten en 's nachts...
Hij is heel zelfstandig Ja

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:04

Mijn haffie en shet, staan ook 24/7/365 buiten, aangezien de haf zonder deze beweging er niet meer zou zijn, In de winter lopen ze op een wei van 800 m2 en in de zomer heb ik nog eens 800 gras erbij en 2 losse weien verderop liggen waar ze heen kunnen (van mijn ouders dan deze 2). Ze hebben een stal met 4 wanden (alleen deuropening open) ter beschikking en ik moet zeggen dat vooral de shet daar vaak staat, maar voor de stal is het ook wel een modderpoel en daar moet hij eerst doorheen wil hij iets droger staan. In de stal ligt vlas en ik voer ze onbeperkt hooi en tweemaal daags meusli in de stal. Mijn Haffie was altijd voedernijdig, maar deze uk mag haar eten afpakken, dan gaat ze gewoon aan zijn voer verder. Ik heb het gevoel dat de paarden in de wei gewoon vrolijker zijn dan paarden die altijd op stal staan, en ik heb het idee dat ze minder snel ziek worden, meer weerstand misschien??

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:27

Mijn hengstveulen van 8 maanden en verzorg ruin van 10 jaar staan 24/7 buiten. Ja In een weiland zonder schuilstal, met wat hoge bomen aan de zijkant waar ze onder kunnen. Ze hebben een gigantische vacht, en staan er prima. Alleen let ik bijv. wel op Mok, door al die blubber.

Maar de oudste wil niet eens naar binnen . Met de storm van laatst op donderdag, stond hij ook gewoon buiten. Ervoor gezorgt dat hij genoeg hooi had voor de dag/nacht, en hij heeft nergens last van. Mijn veulen had ik binnen staan snachts, maar voor de rest staat hij lekker buiten.