weer of geen weer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: weer of geen weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:58

Ben net bij de paardjes geweest. Alleen gepoetst en veel aandacht gegeven. Naar buiten is nu bloedlink... er liggen platen los van het dak van de schuur naast de bak en die klapperen gevaarlijk.. als die loskomen is dat echt bloedlink. Daarnaast hebben wij de rijbaan naast een nieuwbouwwijk in aanbouw en er fladdert nogal wat rommel rond nu afkosmtig uit de bouw. Afijn.. het is niet anders...

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:05

Ik hoop dat de (lint) omheining van m'n wei het houdt, paarden staan altijd buiten, het stalletje heb ik net goed dichtgemaakt zodat daar geen wind onder het dak kan komen. Zal blij zijn als het wat rustiger wordt dan ga ik meteen maar weer even polshoogte nemen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:47

Ik heb er vanochtend nog twee gereden. gewoon in de buitenbaan. maar niet lang klein kwartiertje en een half uurtje, daarna was het niet meer te harden. Zat als laatste op een zeer hete merrie die nu door het weer nog heter was en die kreeg een keer de wind onder de kont en daar ging ze hoor.. daarna twee rondjes fijn gereden nog, en toen afgestapt. Buiten kunnen ze nu niet, aangezien ons weiland aan de bosrand ligt. Das net een beetje te link.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:56

bij ons is het meegevallen, alles is heel alleen een dikke tak op de draad, maar de draad is niet stuk. ik heb wel alle paarden binnengezet, omdat er bij zowel de paddock als bij de bak (waar ze nu staan ivm nattigheid van het land) veel bomen staan. ook de veulens zijn binnengehaald. ik heb wat eerder gevoerd dan normaal, lekkere bergen hooi in de stallen, zodat ze de hele nacht zoet zijn. vanmorgen was er niks aan de hand.

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:39

Ik ga altijd heen, weer of geen weer, het scheelt natuurlijk dat ik een auto heb.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:41

ik ga ook door weer en wind, kwam net zeiknat thuis Tong uitsteken

CowBoy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:44

ik ga ook iedere dag wat voor weer het ook is.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:36

ik ook,, als je dat er niet voor over hebt,, ben je misschien niet zo'n paardenliefhebber als je eigenlijk dacht. Ik ga trouwens als het zulk poedersuiker is wel met een beetje tegenzin,, maar als ik dan mn paard zie maakt dat me niks meer uit :d

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:48

Ik ga elke dag naar stal (soms meerdere keren per dag), maakt niks uit wat voor weer. We hebben wel een binnenbak. Doordeweeks gelijk door vanuit school. En ik heb daar andere kleren liggen omdat ik niet in mijn schoolkleren rij, dus als het regent kan ik toch weer droge kleren aantrekken. En nu het zo donker is wordt ik weer opgehaald met de auto omdat mijn ouders het niet goed vinden dat ik alleen naar huis fiets. Maar met rotweer wordt ik ook naar school gebracht en gehaald, dus zet mn pa me ook af op stal. En in het weekend word ik ook wel gebracht/gehaald als het echt rotweer is. (Verwend ben ik eigenlijk he)

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:40

mijn pony staat op een stalling, ik ga er elke dag door weer en wind naartoe. Knipoog
mijn vroegere verzorg fjordjes stonden ook op een wei zonder stal en daar ging ik ook gewoon naartoe ook als ht regende.

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:23

Ik ga elke dag een paar keer naar m'n pony, maar die staat wel aan huis ...
Paard ga ik niet altijd heen. Nu met die storm bv ga ik echt niet met m'n fietsje naar daar rijden. En tijdens examens ga ik ook maar 1 x per week ofzo (haal ik dan wel in tijdens de vakantie Haha! ) Hij redt het prima zonder mij, eten, drinken, schone stal en met wat vriendjes in de bak/wei

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:51

Ik sla wel eens een dagje over, maarja dan kan ik ook echt niet!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:48

Nou ik denk dus wel eens begh koud, kon ik maar lekker binnen blijven, maar ja dan denk ik er gelijk achteraan: das een extra reden om te gaan, flinke buil hooi erbij zodat ze hun eigen kacheltje aan kunnen houden. Rijden doe ik met die weer bijna niet, maar dat vind mijn merrie echt zo erg niet Lachen

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:51

Ik ga elke dag naar mijn paard, sla nooit en dag over zelfs niet als ik dood ziek op bed lig, dan
schraap ik nog alle energie bij elkaar om naar haar toe te gaan.
Als het echt pijpestelen regent dan rijd ik niet, want dat vind zowel mijn paard als ik niet prettig.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:52

Nou als ik echt ziek ben, dan verzorgt mijn pa ze. Vind ik erg fijn en ik weet dat ik hem kan vertrouwen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:51

als ik echt niet kan, vraag ik een stalgenoot te hulp, maar dat is hier nog niet voorgekomen. ik ben er elke dag twee keer zowiezo, voor het voeren. ook de paarden van de anderen voer ik.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:34

Het maakt mij niet zoveel uit, als ik heb afgesproken ga ik gewoon. Heb 1 keer wel een paard gelongeerd in de regen en toen kwam alles uit de hemel stortten, ik was zeik en zeiknat, maar dat mag de pret niet drukken.

Als ik op de manege ben en er moet een paard gelongeerd worden ga ik dat ook net zo makkelijk doen als het een beetje miezert.. Ik zit daar eerlijk gezegd niet zo mee.. Beessie moet er toch uit...

jumpsiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:14

ik ga altijd ookal regent het enorm.. gewoon regenpak aan op de fiets en doortrappen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:03

Als mijn paarden in de zomer dag en nacht buiten in de wei staan, dan sla ik wel eens een dagje over. Maar normaal gesproken kom ik toch wel elke dag, al is het alleen maar om te kijken of ze geen wondjes of rare plekken hebben.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:19

ik ga niet elke dag naar mijn verzorgpaard, maar dat is dan alleen als ik geen tijd heb, anders kom ik er wel
soms op zondag niet want ja heb ook een vriend en we zijn dan allebei vrij. tenzij ik een wedstrijd heb natuurlijk

gunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:10

Voor mij altijd paardrij weer hoor Ja Ik heb een shire dus die kan er wel tegen.. en kan dan lekker in mn auto terug naar huis naar de warme kachel!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:03

naar de paarden toegaan, geen probleem, maar rijden doe ik echt niet als het echt regent. beetje miezer of een bui vind ik niet erg, maar mijn paard haat flinke regen ook, dus dat draagt niet echt bij aan zijn training.

mistral2203

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:22

Al lopen de paarden buiten, dan hebben ze nog wel aandacht nodig en vinden ze het lekker om gepoetst te worden!
Wel gaan dus als ze buiten lopen
Je hoeft er geen uren te zijn, als heb je maar ff wat lekker gebracht

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:35

Nou ik hoef Hester er echt niet uit te halen als ik alleen even wil poetsen hoor, dan heb ik een week een beledigd paard Clown.
Als ik geen tijd heb, of zoals nu de bak bevroren is, ga ik echt niet elke dag erheen om even te knuffelen. Ze vermaken zich prima in de wei..