Ruzie om niks met stalhouder...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

Re: Ruzie om niks met stalhouder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:12

ook al hangt de stalhouder een ander verhaal op, zou niet weten waarom ouders hun dochter niet geloven en een stalhouder wel. Je bent hun eigen kind en je bent toch veel belangrijker dan die stalhouder?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:13

Ik hoop het ja Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:14

welshfreak schreef:
Hey
Ik zit met een probleem. Ik heb een beetje ruzie met de stalhouder om een andere privepony zijn manen. Zij hebben die pony net van de stalhouder gekocht. Die pony heeft giga manen (lusitano). Ook maantop dus. Maar die is helemaal dood. Dus heb ik dat de nieuwe eigenaars dat ook verteld. Op een vriendelijke manier. Dus ook uitgelegt dat je hem met bijknippen voller kan maken. Zogezegt zo gedaan. De puntjes bijgeknipt. Hebben zij zelf gedaan. Ik heb hen gewoon de tip gegeven. Nu is de stalhouder boos dat ik hen die tip gaf.

Niet waar hoor! Haar groeit van binnen, niet van buiten Knipoog

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:14

uitpraten en ga gewoon naar je pony, je pony moet niet de dupe worden van een ruzie waa de pony niet eens wat mee te maken heeft

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:18

Nee, Nibbit, nu lijkt hij voller doordat ie iets korter is en dus meer manen op gelijke lengte.

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:22

Ik denk dat het juist beter is als jij het je ouders verteld, ik ben bang dat hoe langer jij wacht met het vertellen hoe bozer jouwn ouders zouden kunnen worden, want dan zeg je.. Een week geleden jah en toen die week geleden waren ze al boos.... mischien is dat niet handig.. Ik denk dat je je ouders het zo beter ff kunt vertellen.. Mischienkun je ze dit topic laten doorlezen als ze erg boos zijn? Als het mijn ouders waren had ik ze het drekt verteld dan zijn de mijne altijd minder boos... en om zoiets banketstaaf worden ze vast echt niet boos;) succes!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:23

Ik zeg het morgen in de auto op weg naar school.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:33

Waarom uitstellen? Niet uitstellen gewoon doen. Mischien dat je ouders alinea directa met je naar stal rijden. Ook al is het zo laat. Persoonlijk als ouder denkende zou ik mijn kind niet aan willen doen om op deze stal te blijven staan. ga gewoon praten met je ouders en met die staleigenaresse kijken of ze dan nog zon kwakerd open zet. En dan nog, als mijn ouders niet willen dat ik daar weg zou gaan, zou ik zeggen en wat denk je van mijn innerlijke stress dan? zou dat me goed doen voor mijn eindcijfers? Mijn part zou ik te voet met mijn pony naar een andere stal moeten, ik zal het geheit doen.

Sorry maar ik blijf erbij dat dit niet door de beugel kan, En geloof me meis laat niet door de staleigenaar op zon manier over je heen walsen want dan blijft het zeker niet bij een keer.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:45

Ik weet 100% zeker dat ze er eerst over zullen denken en dan iets zeggen. We gaan dan wss tegen de avond naar daar.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:22

Ik lees alleen maar : "wat", "maar"
Daar kom je alleen achter als je het je ouders gewoon vertelt...
En daar zou ik geen dag meer mee wachten maar gewoon vertellen wat er gebeurd is en hoe je behandelt bent.
Welke partij je ouders ook kiezen, welke reactie ze zullen geven.. daar kom je alleen maar achter als je met hen praat.

Zou toch mooi worden als je tegen iemand zegt dat als dat jouw paard was je hem naar de slacht zou brengen en die mensen doen dat dat jij dan verantwoordelijk bent Verward

Vwb die stalhouder... probeer een gesprek aan te gaan.. begint ze weer te tieren, breek je beleeft het gesprek af en loop je weg met de mededeling dat je wel wilt praten maar op een beschaafde manier en een normaal gespreksvolume.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:31

Allemaal speculaties. Ga nu eerst maar eens naar stal bij je pony kijken hoe dat zit met die manen. Je kunt hele verhalen bedenken, maar misschien blijkt het achteraf wel niet nodig.

En verder, misschien geleerd voor de volgende keer. Inderdaad zoveel mogelijk proberen om je met jezelf te bemoeien (helemaal als je zo´n staleigenaar hebt).

Wacht nu maar af, als je toch al plannen hebt om weg te gaan daar dan zou ik ook geen gesprek meer aanknopen enzo. Levert alleen maar meer frustratie op, zorg liever voor een geschikte alternatieve stal..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:35

waarschijnlijk is gewoon dreigenemnt van staleigenaar, uit woede. Denk niet dat ze zo dom is om daadwerkelijk aan andersmans paarden te komen.
En als je ouders je niet geloven vraag je toch gewoon de nieuwe eigenaren om je verhaal te bevestigen??
Is nu hun paard en al scheerden hun die manen af, is hun keuze. Als jij iets adviseers zullen hun er eerst wel over na denken of het idd ook nut heeft, zo dom zullen ze ook wel niet zijn.
Praat erover met je ouders en met de eigenaar. Blijft deze zo dom doen zou ik ook wat anders gaan zoeken

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:39

Bienotje schreef:
Allemaal speculaties. Ga nu eerst maar eens naar stal bij je pony kijken hoe dat zit met die manen. Je kunt hele verhalen bedenken, maar misschien blijkt het achteraf wel niet nodig.

Juistem! Ga eerst maar eens kijken voordat je misschien onterecht uit je plaat gaat.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:50

Misschien heb je al eerder een aanvaring gehad, en was dit even de druppel voor de staleigenaar.( Je weet ook zijn reden niet waarom hij precies zo boos is) Maar ik geloof persoonlijk niet dat hij aan je pony heeft gezeten. Het beste is om vrijdag gelijk even naar hem toe te gaan, en vragen of er een gesprekje mogelijk is. Dan leg je rustig uit dat advies alleen heel erg goed bedoelt was.Zeg daarbij dat je jezelf heel vervelend voelt over de situatie, dan weet hij dat je er niet je schouders voor optrekt. Wedden dat jullie eruit komen! En mocht het niet zo zijn, tja, dan zou ik toch even met je ouders gaan praten, meestal valt het allemaal best wel mee hoor.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:54

O ja. Waarom is dit iets om je ouders te verzwijgen. Leg uit dat je even een conflict hebt gehad. Ook al zou je wél iets fout gedaan hebben, dan nog hoef je niets te verzwijgen voor je ouders lijkt me Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:11

tones schreef:
Juistem! Ga eerst maar eens kijken voordat je misschien onterecht uit je plaat gaat.

Ik vind deze manier van omgaan met je pensionklanten eigenlijk al wel genoeg reden om uit je plaat te gaan, zelfs al is er helemaal niks aan die manen gedaan.
Lopen schreeuwen, dreigen, ophangen als je opbelt..? Het zou bij mij niet lang duren daar!

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:25

Misschien is het een slim idee om samen met je ouders (als je het ze verteld hebt) met je stalhouder te praten. Ik denk dat ze niet aan je pony geweest is maar dat het meer een dreigement is.

Ik wil haar gedrag niet goed praten maar misschien was er wel een andere reden waarom ze zo boos was. Bijv spijt hebben van de verkoop van de pony of een andere reden. Je kan niet altijd in iemands leven kijken en soms spelen daar meer dingen mee dan dat de buitenwereld weet. Als er dan teveel dingen tegelijk op je af komen dan is het soms moeilijk om netjes te blijven terwijl je dan wel met klanten te maken hebt. Maar zoals gezegd wil ik haar gedrag hiermee niet goed maken.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:30

Pensionhouder hoort natuurlijk nooit aan de manen te komen van de bij hem in pension staande pony's en daar ook niet mee te dreigen.

Maar ik kan wel snappen dat pensionhoudster boos is op TS.

Die mensen die de pony hebben overgekocht zijn waarschijnlijk nieuw op stal. Door tegen hen te zeggen dat de manen van de pony moeten worden bijgeknipt omdat ze dood zijn geeft ze eigenlijk aan dat de stalhouder dit al eerder had moeten doen.

Ze zegt dus eigenlijk dat de stalhouder niet goed voor zijn paarden zou zorgen.

TS geeft aan dat ze al eerder problemen met de stalhouder heeft gehad en dat zal ze ook wel op stal hebben rondverteld.

Stalhouder zit natuurlijk niet te wachten op klanten die rondbazuinen dat je het allemaal niet goed doet en zo je reputatie als goede stalhouder teniet doet. Vooral niet als dit gebeurd door een kind wat waarschijnlijk zelf ook nog niet zo ervaren is. (weet niet hoe oud ts is maar aangezien haar ouders nog over de stalling beslissen waarschijnlijk niet zo oud)

Helemaal door onzintips als dat door het knippen van de manen ze voller terug groeien. Ze kunnen dan misschien wel voller lijken maar haar groeit inderdaad van binnen uit en daar veranderd knippen niets aan.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:49

Waar maakt je pensionhouder zich druk om. Tis zijn paard toch niet meer? En de nieuwe eigenaar is wel tevreden? Ik zie t probleem niet zo Bloos

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:58

maat ik kom echt naar u manege als die aan uwe pony zen manen hee geknipt hé en die gaat dr van langst krijgen ! da doet ge niet , dat is strafbaar !!
ik zou da echt tegen uw ouders zeggen ! die gaan echt k geen gelijk geven !! jij bent die hun kind !! die gaan eerst voor u kiezen zene !!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 17:40

Heb het vanochtend verteld, onderweg naar school. Mijn vader is razend op de stalhouder, vanaf het moment dat er iets met zijn manen is, al is het een halve millimeter, zijn we sitopresto weg. Heb iemand undercover naar mijn pony gestuurd, met fotos van de manen, ze zijn nog hetzelfde. Maar ik vrees dat als ze tijd heeft het wel degelijk doet.
@lindsey: ik ben 16 en bazuin nul komma nul rond over de stalhouder. Ik gaf hen enkel een tip, die kon de stalhouder net zo goed geven.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:07

Tsja ik heb gelukkig een iets andere stalhouder. Hij bemoeit zich gelukkig absoluut niet met de omgang en de verzorging van mijn paard (natuurlijk wel letten op het gewicht en bij mishandeling zal hij heus wel ingrijpen).
Ik vind het persoonlijk nogal een puberale actie van deze stalhouder. Het is niet haar paard meer. Jij geeft een tip waar deze mensen gebruik van maken. So What? Clown

Persoonlijk zou ik niet op zo´n stal willen staan. Dus mijn advies, wacht de opzegtermijn af en ga dan weg!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 19:09

Ik denk niet dat ik nog zolang wacht. Ik zie wel hoe ze nog doet deze week. Anders ga ik wat rondbellen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:11

draumpje schreef:
mmm, jij hebt een tip gegeven , mensen hebben hem opgevolgd
stalhouder staat daar helemaal buiten en ik snap niet waar hij zich tegenaan bemoeit
ja het was eerst zijn paard, maar nu niet meer...

toch proberen uit te praten,
de mensen van wie dta paar nu is , zijn die tevreden?
zo ja , niets ana de hand en de stalhouder kaleert wel weer een keer , misschien kun je er dna met haar over praten

als de staleigenaar aan jouw pony haar manen heeft gezeten mag je dit best even melden, met de instructie dta nooit meer te doen
ik zou in ieder geval even flink pissig op haar worden

Ja daar ben ik het mee eens

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 19:14

Mijn ouders zijn nu niet thuis maar gaan morgenvroeg naar stal. Om het uit te praten, lukt dit niet, zoeken we iets anders.