Betaal ik te veel voor deze stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Re: Betaal ik te veel voor deze stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 10:23

Ik heb intresse in www.staldebergen.nl , ik ben toch nu al gewend die 270 per maand kwijt te zijn.
Het probleem is dat ik pas in juli een auto heb en dan eventueel me paard kan verplaatsen i.v.m vervoer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:33

Madeleine16 schreef:
Ik betaal voor deze stalling 270euro in de maand.

WOW! Erg veel. Ik betaal 230 euro voor:
*Twee binnenbakken waarvan één enkel voor pensionklanten (en de ander kun je, wanneer er geen lessen zijn, gebruiken om los te gooien/longeren etc)
*Buitenbak 20x60 die in de 4 jaar dat 'ie er ligt nog NOOIT ook maar IETS drassig is geweest
*Longeerring die altijd goed te gebruiken is
*Paddock (sinds oktober modderbad)
*Stapmolen (en als je wilt dat je paard hier aan komt, regelen ze dit voor je)
*Weidegang (wel zelf doen)
*Bos dat begint op 100 meter afstand
*Zadelkast voor 5 euro in de maand extra
*Alternatieve bodembedekking voor 20 euro in de maand extra
*1 gratis les in de week, te rijden op de vrijdagavond in de speciale lessen voor pensionklanten
*Als je een dagje niet kunt, regelen zij dat je paard er vaak genoeg uit komt, wordt gereden door een andere pensionklant of (als je dat wilt en het kan met je paard) een keer in de lessen mee loopt (les naar keuze)
*6 voermomenten per dag:
2x ruwvoer (sportbrok/haver, evt ook nog slobber)
2x hooi
Tussen de middag wortels (paarden van eigenaresse plus pensionpaarden die daar in de gang staan) of brood (in principe alle paarden die geen wortels krijgen)
's Avonds nog beetje muesli

Dus ja, ik vind 270 euro voor wat jij noemt, ERG veel.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:39

Ik zou op zoek gaan naar een nieuwe stalling, ik denk niet dat je het zo gauw voor elkaar krijgt om de prijs te laten zakken (En al helemaal niet naar een redelijke verhouding, als je nu 270 euo betaald Wow! ). Ik zelf sta op een stal, niet het nieuwste van het nieuwste.. maar alles doet het prima. Paard staat in een redelijk ruime box met vlas, krijgt 2 keer per dag brokken, elke dag hooi, wordt 3x per week uitgemest en krijgt ook vlas erbij. Wortelen moet je zelf kopen maar zijn maar 3 euro voor een megagrote zak. Een (weliswaar kleine) binnenbak voor als het slecht weer is.. en een goede grote buitenbak, deze is vaak goed te doen. Er is een stapmolen en ze worden iedere dag van 10 tot 5 op de wei gezet, mits het lekker weer is. Goede uitrijmogelijkheden, je moet wel een stukje rijden maar je komt vanzelf in bossen en van die weggetjes tussen weilanden door, waar je heerlijk kunt rijden. Aardige mensen ook Lachen .. Er staan ongeveer 60 paarden op stal, en ik betaal 200 euro pm.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:58

Madeleine16 schreef:
Ik heb intresse in www.staldebergen.nl , ik ben toch nu al gewend die 270 per maand kwijt te zijn.
Het probleem is dat ik pas in juli een auto heb en dan eventueel me paard kan verplaatsen i.v.m vervoer!

Dan vraag je eventueel een ander of deze je kan helpen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:03

Sjoert schreef:
Madeleine16 schreef:

Dan vraag je eventueel een ander of deze je kan helpen.

idd! Er zijn zat mensen met een trailer en auto.
Zelf heb ik ook wel eens iemand weggebracht.
Gewoon ff rondvragen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:10

Madeleine16 schreef:

Ik beschik zelf ook niet over vervoer maar toen ik mijn paard kocht heb ik dat kunnen regelen. Degene die mijn paard zou vervoeren had die week geen tijd, maar iemand anders die over een geschikte auto (én E-rijbewijs) beschikte wilde mij best uit de brand helpen tegen benzine kosten als ik maar een trailer regelde. Die heb ik bij een ruitersportzaak gehuurd.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:14

Het ligt ook heel erg aan de plaats waar je paard staat en idd naarden en omgeving is gewoon duur!
Opzich als alle diensten die ze aanbied goed uitgevoerd en onderhouden zoude worden, vind ik 270 euro nog wel veel, meer niet belachelijk.
als de eigenaar dus:
- netjes voert (zet het desnoods zelf klaar, dan weet je zeker dat het goed is!)
- stallen op de goede manier mest
- bak goed onderhouden word en dus vaker droog is
- paddocks ook redelijk droog worden

ter vergelijking: (hilversum)
80 euro incl stro en kuil.
10 euro per 1 maal daags per maand
20 euro gebruik nieuwe buitenbak per maand
20 euro gebruik molen per maand
longeercirkel aanwezig
perfecte uitrijmogelijkheden

succes!

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:18

Jeetje wat veel. Ik woon natuurlijk wel ergens anders waar de prijzen waarschijnlijk lager liggen maar goed. Ik betaal 180 euro voor:
* 2x per dag bix
* 2x per dag kuil
* Buitenbak
* Binnenbak
* Paddock
* Wordt niet uitgemest maar wel elke dag opgestrooid
* Weidegang van maart tot en met september ongeveer, paarden worden buiten gezet en binnen gehaald, dit hoef je dus niet zelf te doen.
* Zadelkast
* Trailer kan daar op het erf staan.
* Afspuit plaats
groetjes
Laatst bijgewerkt door Romantico op 19-01-07 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 11:19

Ik ben nu nog 17 en mei 18, wil mijn rijbewijs zo snel mogelijk halen. Ik heb elke dag vervoer nodig naar stal en met de auto is het 15min en de brommer wordt het echt 30minuten of langer, dat is niet te doen voor mij. Trailer moet niet een probleem zijn hoop ik, desnoods loop ik er heen aan de hand of te paard Vork

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 12:14

SLOTJE a.u.b

Liessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:01

dat jij daar nog staat zeg, ik heb een 2 buitenbakken die echt top zijn, ik heb een binnenbak die ook goed is, er wordt bij ons goed uitgemest en opgestrooid, er word voor ons gevoerd, een maand kaart voor lessen kosten €7,75 en we hebben 7 paddocks die bijna altijd wel goed zijn.. ik betaal hiervoor €250,- in de maand..
dus ja ik vind dat je veel teveel betaald..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:04

Wij hebben ook een slechte buitenbak, maar wel vrije inbreng in mesten cq. voeren. Ze betalen hier ook € 150,00 voor. Vind dus in verhouding wat jij betaalt erg veel.

kaspertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:11

Het is erg veel wat je betaalt voor wat je daarvoor terug krijgt! Bij ons in Leusden is de stalling 305 euro per maand, is veel maar veel goedkoper vindt je t hier niet, en je krijgt er een super verzorging voor terug, paarden ELKE dag een paar uur naar buiten, binnenbak, buitenbak allebei altijd goed te rijden, 3x daags sportbrok (hoeveel jij wilt) 2x daags goed hooi, zomers weide gang, bos op 20 min afstand, kanaal op 5 min afstand, stallen liggen er altijd picobello bij! Als ik jou was zou ik naar een andere stal gaan....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:32

Madeleine16 schreef:
SLOTJE a.u.b

Slotjes worden niet op verzoek geplaatst. Lachen

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:36

Die prijs is echt niet normaal!!!!! Voor dat geld is er vast wel wat beters te krijgen.

Tmroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:40

Jeetje.. Ik schrok echt dat ik die 270 euro zag staan Scheve mond
Ik was er tijdens het lezen van je berichie vanuit gegaan dat je ong. 160 betaalde.
Zonder twijfel jij betaald teveel Tong uitsteken

Stallen bij ons in de buurt die lijken op wat jij hier voorspiegelt vragen 140/160 per maand.
Voor het geld wat jij betaald mag je een geheel verzorgde super de luxe dressuurstal verwachten Nagelbijten / Gniffelen

LiesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:31

Woow ik vind dit echt veel te veel!!!
Je hebt geen binnenbak en de service is ook nog slecht!

nathalie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:59

Madeleine16 schreef:
Het voeren is een zeer groot probleem, mijn paard is erg aan de dunne kant, hij is nu 16 en ik wil hem goed op gewicht houden. Wanneer ik aan de eigenaresse vraag of hij meer kan krijgen (hooi) zegt ze:
Hij is dun gebouwd, hij hoort zo dun. (ondertussen steken de botten eruit) Ik snap dan echt niet waar ik voor betaal. Stiekem pakt de hele stal ondertussen hooi als de eigenaresse weg is.

maar dat is toch niet normaal meer? ik zou toch echt op zoek gaan naar een andere stal. voeren is gewoon heel belangrijk daar kunnen ze toch niet op 'bezuinigen"?

ik betaal 165 er is een prima buitenbak en 2 paddocks, en er wordt 2 x biks gevoerd en de paarden hebben bijna de hele dag wat te knabbelen.

IRISxJOLLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:36

naar mijn menig is het hoog
als de eigenaaresse niet doet wat jy vraag vind ik het gene goed stal

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:46

Voorspoedig (heb nu nog geen paard, maar wel al een stal)
betaal ik 310,- in de maand.
waarvan 150 huur box en 160 verzorging (dus hooi, stro, bix)
- een trainingsmolen, 2 paddocks, weiland, 2 buitenbakken
één binnenbak (binnenkort een tweede) en een stal van 3 bij 3.
in Almere, met hele mooie uitrijmogelijkheden (groot bos, strand)

hophop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:57

als ik dat zo lees was ik allang weg geweest daar. Ongeacht wat het kost. Als jij vind dat je paard er niet goed staat dan is 25 euro nog te veel. Je moet tevreden zijn met waar je staat. dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk. Prijzen hebben vaak te maken met waar je woont. Ik kwam eens ooit in Oud- Beijerland en hoorde daar de prijzen ik viel bijna achterover! Mijn paard staat ik Noord-brabant. ik betaal 185 euro per maand. voor een ponystal. een mega grote stal kost bij ons 240 en dan nog slag kleiner betaal je 230. daarbij zit stalling, uitmesten, voeren inbegrepen. wij hebben een kantine. Een binnenbak van 60x20x20 en dan nog een binnenbak ietsjes groter. Ik kan altijd rijden of wel voor of achter. ik kan binnen longeren en mijn paard losgooien (als daar mogelijkheid toe is maar dat is bijna altijd) dan hebben we nog een buitenbak 60x20x20. en buiten een longeercirkel. Ook hebben we een mega grote springbak waar je kan springen of aangespannen rijden. dan hebben we nog een stuk of 10 weilanden. we zitten aan de rand van het bos. we hebben 6 wasplaatsen. (2 voor de pensionklanten en in hoge nood kunnen we de andere ook gebruiken). een zadelkamer.
Ik kan me echt niet beter wensen! Bij ons is alles prima we hebben geen regels de enige regel is alleen dat we elkaar niet in de weg moeten zitten. en dat gaat allemaal super!

groetjes cindy

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:03

Ik vind dat je er echt te veel voor betaalt ik betaal €165,- in de maand en heb dan : een longeerbak een bak paddock in de winter wiedegang in de zomer stalling +voer behalve biks en wasplaatst ik heb het hier prima naar mijn zin Ja wil er echt niet weg! de bak is soms wel een beetje nat als het geregent heeft maar dat droogt zo weer op mesten wordt 2 keer per dag voor me gedaan en voeren ook! Lachen ik zal iets anders zoeken je hebt er namelijk niet echt veel positiefs over te zeggen Tong uitsteken

Suus_Blik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:30

Je betaalt te veel.
Zoals je uitlegt is de bak niet goed.
Hebben veel paarden daar mok.
Ik zou daar weggaan eerder gezegt.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 09:24

Qua voer bepaal jij als eigenaar wat je paard krijgt. Is dit te weinig of te veel naar de zin van de pensioneigenaar dan kan die naar jou toekomen en dit overleggen. In dit geval vind jij dat je paard te weinig krijgt. Nou naar haar toestappen en zeggen wat je wilt dat je paard moet hebben. Doet zij dit niet (en ook niet door bv extra hiervoor te betalen) dan zou ik zeker naar een andere stal gaan. En wat betreft een slechte bak. Zie jij dat je pensionhouder er iets aan doet en verbeterd er niets? Of wordt er helemaal niets gedaan. In dit laatste geval zou ik zeker weggaan. Het gaat hier tenslotte ook om je paard.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 09:28

145 euro