wie vindt dit ook zo zielig en niet kunnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 15:37

Pfffffffffffff okee dan adem ik weer gewoon door *LOL*

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 16:45

benneton schreef:
Ik heb zelf een NF die omg. 2,3 jaar is, en die heb ik deze vakantie ingereden, hij is wel stevig gebouwd enzo.

kijk dat is nou vreselijk zielig !!!
je paard is dan echt nog niet sterk genoeg !!!!
zo'n paard slijt ontzettend snel doordat hij zo vroeg is ingereden
hoezo duidelijk voorbeeld van : "ik verpest mijn paard graag" ??? Boos!:(:(

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 17:35

Tsja ik zie niet veel bijzonders aan die advertentie hoor, zadelmak wil nog niet zeggen ingereden. Mijn fjord had ook met 2 jaar al een zadeltje op gehad, gewoon om te kijken hoe ze reageerde. Pas met 3 jaar zijn we begonnen met rijden en longeren.
Sterk wil niet zeggen dat ze mensen kan dragen maar sterk in de hand, dus paardje met pit en karakter.
De meeste westernaangereden paarden (appies, quarters) lopen helaas met 2 jaar al met een ruiter op hun rug. Dit paardje is pas net gewend aan het zadel.
Nee hoor niks mis mee in mijn ogen.
Viv

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 17:57

Het is idd wel zo, dat vergat ik erbij te zetten, dat er een groot verschil zit tussen zadelmak maken, en echt inrijden.
Maar goed, kan dat zadelmak maken ook niet gewoon even wachten?
Verward
Gewoon, tot ie drie is?

koetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 18:35

inderdaad volgens mij ook ja

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 18:53

ik vind er ook niks erg mee
misschien heeft de dierenarts bij haar ook wel gzegd dast er al een zadel op kan liggen
maar mog niet rijden
en wie zegt er dat ze er al op rijdt
dat hij dun is kan ook zijn dat de foto is gemaakt toen het paard iets heeft gegeten waar hij of zij niet tegen kon
dus j kan hier van internet gewoon geen conclusie trekken
sorry maar dit vind ik ervan

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 19:28

op gevaar af dat ik olie op het vuur giet...ik denk dat je sommige paarden wel rond 2,5 jaar zadelmak kunt maken. En inderdaad zadelmak is iets anders dan beleerd. Ik sta met mijn dressuurpaard (dat overigens pas op 4 jarige leeftijd zadelmak is gemaakt omdat ze het fysiek en mentaal nog niet aankon) op een westernstal en daar worden de paarden van veulen af beleerd. Dat wil zeggen netjes meelopen, voeten geven, stapje opzij e.d. Als ze eraan toe zijn krijgen ze dan weleens een bitje in als ze rond een jaar of 2 zijn. Die bitjes zijn dan gewoon leuk om mee in de mond te spelen. En we nemen ze mee aan het halster naar buiten naast een ander paard. Ze wennen zo aan verkeer, en lopen rechte lijnen waardoor ze hun pezen niet belasten. Zo kun je er ook eens een zadeltje op leggen. Als het paard fysiek sterk genoeg is (en dat kan bij een stevig gebouwde quarter anders liggen dan bij een grote KWPN-er) dan doen we spelletjes: eens aan het paard hangen, er wel eens even opgaan zitten, afglijden i.p.v. afstijgen en een paar pasjes lopen. Dit allemaal zo dat ze het leuk blijven vinden. En dan niet vaker dan 1x per week om de spieren en gewrichten niet te belasten. Langzaamaan breng je het paard dan spelenderwijs allerlei zaken bij, terwijl de momenten waarop je concentratie van het paard vraagd ook steeds langer worden als ze dat mentaal aan kunnen. Voorop blijft staan of dat specifieke paard er wel of niet aan toe is. Hoe dat met dat paardje uit het voorbeeld is gegaan weet ik niet, maar alles over een kam scheren is ook niet goed volgens mij....
Laatst bijgewerkt door Anya op 21-08-02 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 07:53

gwen2002 schreef:
Tevens is het paard ook al verkeersmak!!!!

Wat is er mis mee als paarden ed al op hun tweede verkeersmak zijn????? Sorry vraag ik me ff af

Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:44

Cathelijne schreef:
Hier heb je een link naar de advertentie:

http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=dieren&u=ponys&gz=dieren&uz=alle&ID=12391&tr=appaloosa~&tk=a&pr=alle&bo=e&wp=

Kan idd niet zeggen dat het beestje er erg goed uitziet, maar dat kan ook aan de fotokwaliteit liggen. En een appaloosa is ze zeker niet!

Wij hebben ook paarden met Appaloosa-papieren die niet gestippeld zijn. De hebben de kleur geërfd van de bruine ouder. Dat wil dus niet zeggen dat ze geen Appie is. Qua kleurniet, maar qua afstamming wel.

koetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 11:22

ik heb al verteld adt ik meer over dat paardje wist, ze is NIET bereden, er heeft allen 2 keer een meisje van licht gewicht bovenop gehangen/gezeten om te kijken hoe ze reageerde, maar dat had ook nog wel ff een half jaartje of wat kunnen wachten lijkt mij zo.
wij hebben ook een jaarling, en die is verkeersmak, kent hoeven optillen, meelopen enzo en ze heeft een keer een dekentje omgehad omdat ze wat rillerig was. , dus dat noem je ook al beleerd?