Vergoeding bijrijdster....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vergoeding bijrijdster....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:30

Alsof de eigen paarden allemaal zo geweldig zijn

Ik heb vorig jaar en paard bij willen kopen.
Jee, wat een trekbek knollen zitter erbij en het baasje trots vertellen dat hij zo'n fijn mondje heeft....

Nou daar hoef je het niet voor te doen hoor...

Idd, de eigenaar van het paard wil de bijrijder, om wat voor reden ook.
De bijrijder ligt niet elke dag smekend aan de voeten ik wil je paard, ik wil je paard.

Eigenaar heeft paard en wil hulp
Bijrijder heeft tijd en helpt graag

staan ze toch kiet

Spullen heb je toch al en tuig lijd meer van niet gebruiken dan wel gebruiken
Ook al zo'n vaag excuus...

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:32

SuperRupsje schreef:
Ik krijg de indruk dat veel mensen die gratis willen bijrijden vergeten dat ze alle lusten en niet de lasten van een eigen paard hebben, en alleen maar zien dat ze een dienst aan de eigenaar bewijzen. Maar ze vergeten dan dat de eigenaar ook een stukje van zijn paard "afstaat", je moet als eigenaar maar hopen dat het allemaal goed gaat, voor dat risico mag je best wel een financiele vergoeding vragen.

En weet je hoe duur 'vrije tijd' is? Dat wat een bijrijdster je dus geeft...

Urielle schreef:
Hier in de regio zijn er ook wel mensen die betalen maar dat zijn dan echt manegeruiters in de typische zin van het woord. Degenen die een eigen paard of een vinniger manegepaard niet eens rondgestuurd krijgen bedoel ik ermee.
En dat vanuit het oogpunt dat ze dus idd wat van het paard kunnen leren en anders gewoon geen paard te rijden krijgen Clown

In dat geval vind ik een bijdrage logisch maar deze kinderen zie ik niet als bijrijders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:34

Alle lusten?
Als de eigenaat zegt verkoop hem, heb je pech
Als de eigenaar zegt, wil geen bijrijder meer kun je opzouten

En ja, ik heb zelf 2 paarden, weet wat het kost Ja

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:36

@superrupsje: jeempie, jij betaald echt een hoop geld voor een vz paard hoor

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:37

ach, ik geloof niet dat de voor en tegenstanders van het betalen eens zullen worden. Gelukkig voor sommigen eigenaren zijn er bijrijdsters die willen betalen, en gelukkig voor sommige bijrijdsters dat er eigenaren zijn die er niets voor hoeven. Laat ik het daar maar bij laten Lachen

Wat een nare agressieve toon hebben sommigen trouwens :-/ Niet echt de manier om mensen van je gelijk te overtuigen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:38

kijk ik woon ook in de stad, maar ik vraag niks voor mijn verzorgster, mocht ze hem in de straat zit namelijk iemand die in de zomer les geeft daarvoor willen gebruiken moet ze wel zelf het lesgeld betalen.

Ik kan begrijpen als iemand krap zit met stalgeld per maand en je wilt je paard niet verkopen dat je een vergoeding vraagt zodat je samen het stalgeld kan betalen.

Bloos

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:38

dat zeg ik "aanval"

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:39

Ik vind het niet zo gek als een bijrijder meedeeld in de reguliere kosten, een paard kost geld en als je een manege paard moet huren of een eigen paard hebt ben je ook geld kwijt.
Wel vind ik dat het paard dan wel iets te bieden moet hebben voor de bijrijder, het moet dan wel de moeite waard zijn anders kun je net zo goed op manegepaarden blijven rijden.

Ik ben zelf ruim elf jaar bijrijder geweest, voor de helft van de week kon ik het paard als "mijn paard beschouwen, ik betaalde ook de helft van de stalling. Tuurlijk wilde zij graag een bijrijder maar ik graag een leuk paard en die kon ik niet betalen, op deze manier wel.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:40

ravellie schreef:
@superrupsje: jeempie, jij betaald echt een hoop geld voor een vz paard hoor

ja dat weet ik, maar gezien al het gemak wat er mee gepaard gaat (stal vlakbij huis, fijne stal, fijn paard, fijne eigenaar, vaak gelegenheid om er een dag extra bij te doen) heb ik het er graag voor over!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:44

Ik rijd zelf gratis, maar ik denk dat ik er toch maar voor ga betalen, ik gebruik wel al haar spullen, mest bijna nooit de stal uit ( wil ik ook wel doen, maar tijd enzo.) Nu profiteer ik eigenlijk wel van haar.
Ik vind wel je dat je er iets voor kan betalen. Want het zou toch wat zijn, je rijdt vaker dan op de manege en je kan veel verder komen. En dat krijg je gratis? Dat kan toch ook niet. En een paard kost veel geld.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:48

Ik heb wel betaald voor een bijrijdpaard maar zou dat nu niet meer doen. Ik ga niet meer zo veel geld in andermans paard(en) stoppen, het eerstvolgende paard waar m'n geld naartoe gaat wordt m'n eigen paard.
Ook hier in de randstad kun je paarden vinden om gratis te rijden, je moet alleen even zoeken of geluk hebben.

Ik ben 22 en serieus, dus een bijdrage zegt echt niet alles...
Ik vind dat je over het algemeen elkaar een dienst bewijst, zij zorgt dat jouw paard aandacht en beweging krijgt en zij heeft iets leuks om te rijden.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:51

Bij mn eerste verzorgpaard betaalde ik een klein bedrag. Toen was ik scholier, dus zoveel had ik niet. Verder heb ik al mn verzorgpaarden via via gevonden en daar hoef ik niks voor te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:55

Idd Misser
Je verleent elkaar een dienst
Dus de bijrijder betaald in natura Ja

Het is niet alleen de eigenaar die een dienst verleend
Deze wil dat namelijk graag, om wat voor reden ook Lachen
Anders deed de eigenaar het paard zelf wel Lachen

Ipv dankbaar te zijn dat je iemand hebt, vraag je er geld voor?
Nee, met alle wil van de wereld kan ik dat niet snappen Lachen

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:56

uhm mezelf nagaand zal ik dit dus nooit doen. Ik rijd nu enkele paarden bij. Voor de een krijg IK 50 euro per maand betaald en de andere betaald de eigenaresse die lessen a 25 euro om de week. Ik rijd redelijk goed om maar zo te zeggen en er zijn zat mensen die mij ervoor willen betalen of waar ik in ieder geval op leuke paardjes kan rijden zonder kosten. Ik zou dus blij zijn als je iemand krijgt die altijd wil komen en die netjes en eerlijk rijd. Ik zou eerder zeggen dat je haar/hem dan wat moet betalen of in ieder geval niets.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:02

runningkawa schreef:
Beschouwen als...totdat de eigenaar hem weg doet.
Sta je mooi, helemaal verliefd op het paard wat weg gaat Verdrietig

Weet niet of je dit zegt op mijn bericht maar, het paard waar ik het over heb gaat absoluut niet weg. is al bij de eigenaresse sind 12 jaar!!
En......ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel met die zin!!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:03

Joycie17@ ben het ook wel deels met je eens, maar wel een beetje afhangkelijk van het niveau van de bijrijder.
Maar dat de bijrijder moet betalen vind ik erg vreemd

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:05

runningkawa schreef:
Je verleent elkaar een dienst

Niet altijd zo hoor! Ik heb 2 dagen in de week een bijrijdster, maar moet toch komen voor mijn pony Clown

Anoniem

nee sloeg op niemand
Maar dat zie ik zo vaak voorbij komen, ze mogen hem beschouwen als eigen paard...Bull Haha!

Ik reed vroeger ook een paard dat nooit weg ging, ow wat was ik gehecht aan dat paard..totdat..juist hij wegging...

Ik krijg er nu voortaan ook voor betaald, maar dat is omdat ik niet meer bijrij maar train, paard wordt er beter op.
Dat is iets wat ik van een bijrijder niet direct zou verlangen Lachen

Anoniem

Dan heb je het slecht geregeld Tong uitsteken

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:07

runningkawa schreef:

Ik krijg er nu voortaan ook voor betaald, maar dat is omdat ik niet meer bijrij maar train, paard wordt er beter op.
Dat is iets wat ik van een bijrijder niet direct zou verlangen Lachen

Maar iets wat vaak wel verlangt wordt, althans dat is mijn eigen ervaring Ja

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:07

Ik rij nu een paard 4 keer in de week en betaal 150 euro in de maand. De stalling waar het paard staat kost 322.50.

Ik heb altijd verzorgpaarden gehad die ik gratis mocht rijden. maar helaas zijn verschillende verhuisd naar stallen ver weg.
En 1 paard die ik reed vond ik gevaarlijk die kon zo onwijs bokken met rijden dus met dat paard ben ik gestopt.
Dit paard is super braaf en heeft m2 gelopen.

Ik heb 2 lessen per week gratis.
Ik mag wedstrijden starten maar die kosten komen er dan wel nog bij.
En als ik vaker dan 4 keer per week wil rijden mag dat ook.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:09

Ik vind het een behoorlijk hoog bedrag jepsica, maar ik denk dat jij ook wel veel geluk hebt dat je 2 keer in de week les krijgt.

Wat mij wel opvalt is dat er constant een bedrag wordt genoemd van de stallingskosten, maar mij lijkt het dat de bijrijder niet de stal uitzoekt en dat wat bij betreft buiten beschouwing gelaten mag worden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:10

runningkawa schreef:
Dan heb je het slecht geregeld Tong uitsteken

Hahaha!! Hou er gewoon niet zo van om mijn paarden uit te besteden Clown

Maar Q moet gewoon lopen en ik ben te schijterig. Dus moet je kiezen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:11

Dat valt me ook op
De eigenaar beslist waar het paard komt te staan.
Hoeveel luxe en hoe duur het dus is.
Tuurlijk heeft de bijrijder er profijt van als er een binnebak is. Maar ik ken maar weinig, eigenlijk geen, bijrijders die zeggen, ik ga niet bijrijden als er geen binnenbak en solarium is Haha!

Keuze eigenaar dus Lachen

CPereira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:14

Ik vind het een lastig probleem.
Ik snap de argumenten voor en tegen allemaal.

Maar wat betreft de betrouwbaarheid die toe zou nemen bij het betalen van een bedrag bekijk ik het maar zo: ik word er niet meer of minder betrouwbaar van als ik geld wel of niet heb en ergens aan uit kan geven. Volgens mij zit mijn betrouwbaarheid in mijn persoonlijkheid en niet in mijn bankrekening.

Daarnaast lijkt het me dat het toch voornamelijk af hangt van de prioriteiten die bijrijder en eigenaar hebben. Voor het kleine budget dat ik op dit moment heb, is mijn prioriteit kwalitatief goede les krijgen, zodat ik een eventueel bijrijdpaard ook echt iets te bieden zal hebben. Ik zal dus een eigenaar moeten vinden die deze prioriteit deelt en dit kan begrijpen.

Op alle punten die je tegen komt tijdens het werken met paarden zul je overeenstemming moeten vinden tussen bijrijder en eigenaar. Het omgaan met paarden is zeer persoonlijk en iedereen heeft zo zijn eigen manier. De klik tussen alle drie de partijen is het belangrijkst. En wat mij betreft is het omgaan met de (financiële) middelen die er zijn een onderdeel van de klik waarin overeenstemming gevonden moet worden. Alleen als je enigzins gelijkgestemd bent kun je samen goed voor een paard zorgen.