230 € per maand, te duur of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leoonie

Re: 230 € per maand, te duur of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:31

ik zou het al hebben geweten...
ik zou daar per direct weggaan!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:12

mmm dit klinkt als een extreem slechte stal. verhuizen, en gauw een beetje. als je paard zelfs gezondheidsklachten krijgt, en je zover bent dat je je aan al die dingen irriteert(wat logisch is) voor zoveel geld, dan zou ik er werkelijk geen minuut langer willen blijven.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 19:17

Ik heb vandaag nog eens gesproken met twee andere eigenaars die ondertussen goede vrienden zijn geworden.
Blijkbaar heeft iedereen veel klachten en zijn er al veel paarden verhuisd ook... Mijn eerste plan is dus met al die eigenaars eens samen te komen en de problemen te bespreken met de pensionhouder.
M'n pony staat nu sowieso twee maand op rust dus voorlopig heb ik de piste niet nodig maar indien hij er niets aan doet verhuis ik haar na die twee maand...
Ander en beter... Knipoog

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:45

hallo,
Ik sta op eens tal voor 250 euro,
ik kan goedkoper krijgen, maar op dit moment is deze stal heel belangrijk voor mij,
de stal is netjes, ze mesten elke dag je stal uit (vaak help ik, en daarbij mest die van mij in het hoekje, dus die houd het wel netjes :p) en eens in de 2 weken ofzo wordt het echt helemaal uitgemest.
verder worden ze elke dag in bak of wei gezet, er is namelijk een hele goede bijna altijd droge buitenbak.
en het voeren:
smorgens: wortels, pulp en hooi
smiddags: wortels, keuze tussen: brok, muslie, of vier granen (of mengeling, ik brok en muslie) en hooi
s'avonds: hetzelfde als smiddags
Daarnaast zijn de stallen 4 bij 4 meter en heeft de buitenbak een heel goed licht,
en wordt ik geholpen bij het inrijden van mijn pony
groetjes,
Iko

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:23

Ik vind die bedragen richting het zuiden toch al erg prijzig. Ik betaal voor 2 paarden in vol pension 230 euro.
Maar ik zou idd ook als ik jou was een ander plekje zoeken. Overal is wat maar ik vind dat de basisbehoefte toch wel voor elkaar mogen zijn. Als het een keer voorkomt door ziekte of wat dan ook is het tot daar aan toe maar dit vind ik niet kunnen.

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 06:50

een paard of pony koop je voor je zelf ,ik vind niet dat je de verantwoording daar voor bij de stal eigenaar moet leggen.
als je last hebt van chronise vermoeidheid ,wat moet je dan met een pony,dan kan je toch veel beter aan iemand vragenof je die mag helpen verzorgen en rijden.
want als je pijn en vermoeid bent dan kun je je toch ook niet volledig geven.
heb het zelf met mijn rug moest ook nood gedwongen stoppen met rijden ,mijn werk was het verzorgen van paarden op een recreatie park komn ook niet meer.
nu ben ik vrijwillig mensen aan het helpen,als je je goed voelt doe je meer en zo niet dan niet ,je hoeft je dan niet schuldig te voelen ,naar je paard of pony.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 08:38

Das dan pech voor jou maar vergelijk een rugprobleem nu niet met mijn cvs... Ik ben 20 jaar en ik ben niet van plan me zomaar bij die ziekte neer te leggen, pas dan heb je geen hoop meer op beterschap.
Ik ben twee maand geleden begonnen en ik kon maar een half uurtje rijden om de zoveel dagen en ondertussen kan ik bijna dagelijks een uur rijden.
Ik kan niet studeren noch gaan werken, dat paard is het enige wat ik heb en ik spendeer er dagelijks 2 tot 3 uur aan dus ik denk niet dat ze "verwaarloosd" is ofzo.
Inderdaad, een paard of pony koop je zelf maar een staleigenaar heeft ook een grote verantwoordelijkheid naar z'n klanten toe.
230 € voor een slechte piste en vuile stallen... geen verantwoordelijkheid?
Dus als je nog eens je mening wil posten denk dan eerst eens deftig na.

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 08:44

ik wil wel even zeggen, dat als je er zo over denkt,
waarom je er dan niet gewoon weg gaat?
je weet het antwoord nu toch

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 08:46

M'n beslissing staat hierboven gepost... Ik ga er ook weg, als hij binnen dit en twee maanden niets aan z'n piste doet.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 09:17

Maar wat als hij nu zijn bak de komende twee maanden beter gangbaar maakt maar de stallen laat verslonsen? En wat gebeurt er als hij na bv 6 maanden alsnog de afspraken niet nakomt.

De staleigenaar heeft inderdaad verantwoordelijkheden naar zijn pensiongasten. Maar let wel, je bent er te gast en moet je eigenlijk aanpassen aan zijn huisregels. Aangezien volgens mij je verstandhouding met de eigenaar niet op beste voet staat zou ik van dat overleg niet teveel verwachten.

Hoe je het went of keert, merendeel van de pensiongasten heeft er geen maling aan omdat ze toch eigenlijk niet bij hun paard komen. Die pensiongasten zijn voor de eigenaar veel makkelijker en zonder gezeur. De pensioneigenaar zal je niet met open armen ontvangen als jij hem gaat vertellen dat je vindt hij meer werk moet doen voor hetzelfde geld. Het zou mij niet verbazen als de pensioneigenaar je gaat vertellen dat als het je niet bevalt, dat je dan maar wat anders moet zoeken. Jij bent afhankelijker van de pensionstal, dan de pensionstal van jouw inkomsten van dat ene paard.

Succes in ieder geval, mijn ervaring is dat als je eenmaal behoorlijke frustraties heb op een stal. Dan kun je afspraken maken, maar op een gegeven moment zal het escaleren. Ik zou dat liever voorkomen.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 09:25

Als ik zo het verhaal lees en het ook de waarheid is, heb ik toch maar 1 raad net als vele anderen hier. Gewoon een andere stal zoeken

Mijn paard staat ook op een pensionstal. KOst €230 in de maand, heb je alles bij in zitten ook zoveel lessen in de week als je wilt. En je kunt zelf regelen of ze naar buiten gaan, en beschikking tot binnen en buitenbak, 3 paddocks, stapmolen enz. Ook de stallen worden elke dag gedaan

ALs ik het vergelijk met jou vind ik jou stalloing echt te duur

Saskiaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:36

Ik snap alleen een ding niet zo goed, waarom is het zo verschrikkelijk je eigen stal uit te mesten? Ik ga ook 210 betalen voor een stal waar ik ga staan, en daar moet ik ook zelf mesten maar alles word heel goed geregeld, ik verwacht ook niet dat ze voor me gaan uitmesten, of zie ik dit nou verkeerd?

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:52

Het ligt er maar net aan wat voor afspraken jij hebt met de eigenaar van de stal en wat hij je belooft heeft voor je geld. Als je bijvoorbeeld een contract hebt waar alles in staat dan kan je eens rustig met hem praten en het bespreekbaar maken. Heb je geen duidelijke afspraken dan kan je je wensen op een nette manier bespreekbaar maken en kijken of je er samen uit kan komen. Als dat niet lukt kan je op zoek gaan naar een andere stal. Denk er wel aan dat het niet gauw lukt om een stal te vinden waar alles precies zo is zoals jij het wenst. Ik ben zelf verhuist naar een andere stal om een aantal redenen en zeker niet omdat de eigenaar het niet goed deed maar ik wilde het anders. Een kennis van me begon een eigen stal en daar sta ik nu ook. We hebben dezelfde denkwijze en ik heb het er prima naar mijn zin. Ik betaal € 150 per maand, ik mest zelf uit en koop biks. Verder zit alles erbij in en doen ze hem dagelijks in en uit de weide. Als ik op stal ben probeer ik zoveel mogelijk te helpen. Dus ik vind het niet erg om zelf te mesten maar zo heeft ieder zijn voorkeuren. Je zou voor jezelf een lijstje moeten maken wat je belangrijk en minder belangrijk vind en dat vergelijken met andere stallen en je huidige stal. Misschien heb je vriendinnen op andere stallen die je kunnen vertellen hoe het daar gaat. Zelf heb ik ervoor gekozen om verder van huis te gaan staan dan mijn vorige stal, maar dat heb ik er zeker voor over nu ik geen ergernissen meer heb.

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:03

Wel super duur!!! En dan geen goede Kwaliteit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:01

Saskiaah schreef:
Ik snap alleen een ding niet zo goed, waarom is het zo verschrikkelijk je eigen stal uit te mesten? Ik ga ook 210 betalen voor een stal waar ik ga staan, en daar moet ik ook zelf mesten maar alles word heel goed geregeld, ik verwacht ook niet dat ze voor me gaan uitmesten, of zie ik dit nou verkeerd?

Tsja, als je all-in huurt, lijkt het me vanzelfsprekend dat je ook kunt verwachten dat je paard gevoerd wordt en dat zijn stal wordt uitgemest. Daarvoor huur je tenslotte all-in, lijkt me.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 20:49

Inderdaad, dit vond ik toch wel een overbodige opmerking... Het is VOL pension.
Heb ik ooit ergens gezegd dat ik het verschrikkelijk vind om m'n stal zelf uit te mesten?
Ik doe dit alle dagen en met veel plezier. Ondertussen betaal ik de staleigenaar er wel voor dus eigenlijk zou dit mijn werk niet mogen zijn.
Maar soit, ik heb m'n beslissing hierboven al gepost... er is dus niet veel nut om er nog verder over te discussieren ofzo.

ZIPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:58

Bij ons betaal je Euro 235 en ook 1x per week mesten.
Wij halen zelf ierdere dag de mestballen weg en dat is goed
te doen.

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:37

weet ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 05:49

ankyy schreef:
weet ik niet

Lekker nutteloze opmerking zeg. Post eens wat nuttigs.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:19

Ik zou morgen al weggaan, vandaag al melden dat ik vetrek. Ik zou dat als ik jou was niet pikken hoor! Dat vind ik echt niet normaal. Staan je rechten niet in een huurcontract?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:47

Ik zou ook weggaan maar niet na 2 maanden pas. Misschien gaat het de eerste 2 weken goed en doet wat aan de bak en vervalt hij daarna weer in zijn eigen nare gewoontes.
Ben je weer terug bij af. Ik zou een andere stal gaan zoeken en wat je zelf al zij desnoods bij een particulier omdat je de aankomende 2 maanden toch niet mag rijden. In die tussentijd kan je op zoek naar een betere stal. En misschien vinden jij en je paard het daar wel zo leuk dat je daar blijft!
Veder vind ik het geld wat je er voor betaalt voor de voorzieningen als die goed waren niet veel.

Dat over die 3 kruiwagens, dat kan best hoor.

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:54

ik zou het tegen de staleigenaar zeggen en dan een andere stal gaan zoeken! ik vind dit echt geen prijs/kwaliteit verhouding.
maar hebben jullie daar een solarium, binnebak, buitenbak e.d? of niet

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:25

ik zou daar weggaan. ik heb het zelf ook gehad, weliswaar geen volpension, ik messte zelf uit en binnen en buitenzetten e.d. deed ik ook zelf, maar de paarden van de stalhouder stonden er vaak slecht bij, het voer was van slechte kwaliteit, en als er een beschimmeld pak hooi lag dan moest dat maar in de stal bij wijze van bodembedekking. al met al was ik het op een gegeven moment zat, het ging van kwaad to erger. nu sta ik op een leuke stal, met nog drie pensionklanten. we hebben een buitenbak, die nu weliswaar erg nat is maar ik vind het geen probleem om elders te rijden, we hebben een paddock (die ook als longeerbak te gebruiken is) en verschillende stukken land. brok, hooi en stro zitten bij de prijs in, en ik koop er dan nog muesli en haver bij. de stalhouder heeft zelf twee shetjes en een KWPN-er die drachtig is.
wij mesten zelf uit, mogen zoveel stro gebruiken als we willen, en mesten ook de paarden vande pensionhouder. de stallen zijn supernetjes, schoon, droog en van alle gemakken voorzien. de weilanden zijn nu erg nat, dat is wel jammer, maar we hebben een tijdelijk stuk waar de paarden op kunnen, en mijn paard loopt in de paddock, en mijn ponies op een andere wei.
al met al goed voor elkaar, weliswaar geen binnenbak maar om dat nou een prioriteit te noemen... nee. ik heb mijn ene paard al 8 jaar, en nooit stalling gehad met binnenbak, en ook nooit problemen gehad daarmee.

bij ons op stal is alles te overleggen met de stalhouder, zo koopt hij binnenkort een lading zand voor ons om de paddock helemaal droog te krijgen. als we ander hooi of kuil willen, regelt hij het. alleen extra krachtvoer koop ik zelf, daar vraag ik niet eens naar. en vlas, heb ik ook een keer zelf gekocht omdat mijn veulen hoestte, en een paar nachtjes op stal moest wegens omstandigheden.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:49

Een schone stal is toch echt een vereiste voor dat geld.
Is het misschien mogelijk om voor (een pak) minder geld zelf uit te gaan mesten?
Ik heb daar ook voor gekozen, kleine moeite voor mij en ik weet zeker dat m'n paardje schoon staat.
Mocht dit geen optie zijn (sorry, heb niet alles doorgelezen Knipoog ) dan zou ik voor een andere stal gaan....
Deze meneer denkt er wel heel makkelijk van af te komen.
Sterkte!

pamelaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:57

het is mischien wel een duure stal maar wel een goeden denk ik Knipoog