Welk lint kan tegen harde wind?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjuutje

Re: Welk lint kan tegen harde wind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:12

Maya schreef:
Het enige met wind wat ik heb, is dat het dunne lint uit de isolatoren waait (heb daar van die ronde, eigenlijk voor prikkeldraad bedoeld, daar hadden we nog bakken van over, dusja Clown ) Wind heeft er redelijk vat op, behalve aan 1 kant, daar ligt een aarden wal langs.

Ik had dat ook en heb met tyrips (schrijf je dat zo?) (van die plastic dingentjes die je als een soort riempje gebruikt) het lint vastgemaakt aan de ronde isalatoren zodat het er niet meer uit kon waaien, misschien een idee!

Gr. Susan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:14

Dat heb ik ook gedaan, maar dan met pakketouwtjes, maar die touwtjes slijten ook weer door... Clown Haha! Kan het idd wel met die dingen proberen ja.

Tyrips schrijf je anders, maar weet ook niet hoe... Bloos Maar weet wel wat je bedoelt

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:42

Wij zitten echt op de vlakte, hebben de palen om de 10 m. staan en alles houdt het prima. We hebben dit lint: http://www.agradi.nl/product?sc=Weide+a ... d+%26+Lint (alleen dan bij Hofman's Lieve besteld, die is een stuk goedkoper), deze isolatoren: http://www.agradi.nl/product?sc=Weide+a ... evestiging en deze op de hoeken en om de 50 m. ook op de palen: http://www.agradi.nl/product?sc=Weide+a ... evestiging

Absoluut niet deze gebruiken als lintspanners: http://www.agradi.nl/product?sc=Weide+a ... evestiging Daar gaat je lint helemaal kapot van.

Hofman's Lieve levert alleen aan de tussenhandel, maar vaak is er wel wat te regelen met de plaatselijke voerboer of welkoop (dat zij dus voor je bestellen bij HL). Als je interesse hebt kan ik het adres wel voor je opzoeken.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 10:45

Craignethan: scheelt dat echt veel dan?
ik wil deze zomer namelijk nieuwe palen aanschaffen dan ook extra lint erbij.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:05

Wij hebben onze omheining met band en isolatoren nu 8 jaar en het zit nog steeds heel netjes.
Behalve op de plaatsen waar de buurman dacht braamstruiken weg te kunnen branden zonder het lint weg te halen dan Tong uitsteken
Wij gebruiken deze isolatorenAfbeelding

Hoe ik deze plaats in link i.p.v foto weet ik niet, sorry Bloos

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:36

loulou schreef:

Wij hebben een weiland van 7000 m2 omheind en alles bij elkaar scheelde dat zeker 300,- euro, de moeite waard dus. Alleen voor een rol lint zou ik het niet doen, maar zo alles bij lekker wel Knipoog

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:46

Craignethan schreef:
loulou schreef:

Wij hebben een weiland van 7000 m2 omheind en alles bij elkaar scheelde dat zeker 300,- euro, de moeite waard dus. Alleen voor een rol lint zou ik het niet doen, maar zo alles bij lekker wel Knipoog

bij ons gaat het waarschijnlijk maar om 2 rollen. dus dan is het denk ik niet de moeite waard.
buitenkant van de wei is namelijk goed omheind, alleen het in stukken delen van de wei moet nodig opnieuw.

toch bedankt voor de tip, 300 euro is zeker de moeite waard op zo'n stuk Ja

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:56

Ben benieuwd wat Gallagher als antwoord geeft RK. Wij hebben het ook zelf geplaatst hoor, moet wel leuk blijven Haha! Achter heb ik ook lint zitten wat van onbekende oorsprong is. Tegelijk geplaatst met het spul van gallagher, nu 7jr geleden. Het verschil mogen duidelijk zijn.

Gallagher test bij ons ook materialen. Momenteel hebben we hier ook een aantal nieuwe isolatoren zitten die het schuiven in de isolatoren minimaliseren. Het is een kwestie van tijd en veel woeiiii wil je dat resultaat weten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:15

De veel woeii, lukt deze week wel Haha!

Ik wil ook wel wat testen Haha!
Ze mogen wel wat rollen lint en isolatoren brengen Tong uitsteken
Hier op de open vlakte woeii genoeg Tong uitsteken