kunnen paarden op een groot weiland staan zonder schuilstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoanneArnhem

Re: kunnen paarden op een groot weiland staan zonder schuils

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:12

De fjorden bij ons lopen ook 24/7 buiten, geen schuilstal of iets dergelijks.
Nog nergens last van gehad, zelfs de oudjes niet....

Tuurlijk willen we ze graag iets aanbieden om te schuilen voor wind/regen en hitte, maar als de gemeente zo onwijs moeilijk doet kun je gewoon niet anders.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:07

de paarden bij mij staan tot nu toe liever met kont in de wind in een hoek van het weiland, dan in de bak/paddock in of bij de schuilstal... Bij de bak/paddock heb ik een stukje bos. Op het oosten langs het weiland heb ik een bomenrij aan het pad naar het weiland. De wind kom meestal uit het westen en ze gaan dus helemaal in de uiterste n-westhoek staan op de open vlakte met zicht over hun weiland...

Misschien dat als ik ze op zou sluiten in de bak en bij zou voeren in de schuilstal dat ze er dan wel vaker in staan. Maar dan is het niet omdat dat hun lekkerste plekje is...
Ze vinden open ruimte prettig omdat ze dan alles goed in de gaten kunnen houden.
De Fjord staat zonder deken en ziet er goed uit. De oude draver heeft wel een deken nodig om afvallen tegen te gaan en Andrew en de arabier zouden best zonder kunnen, maar hebben voor de zekerheid en om praktische redenen wel een deken op.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:34

Lisje staat ook 24/7 buiten. Wij hebben een schuurtje op het weiland, dat is echter niet geschikt om te paarden in te stallen (veiligheid). Wel kunnen ze een heel stuk rond de schuur lopen en staan om toch wat bescherming tegen regen en wind te hebben. Vanmorgen (en wat was het een rotweer) kwam ik echter in het weiland om te voeren en toen stonden ze helemaal achter in, ver weg van de schuur dus, met de kont tegen de regen en wind in. Lisje staat samen met haar kleine vriendje Fons, een hackney. Samen krijgen ze ongeveer 3 kwart plak kuil (van zo'n 300 kg baal) (2 keer per dag) en 1 keer per dag brok, Lisje ongeveer 1,5 kilo en fons ongeveer 0.5 kilo. Lisje staat met deken op (300 grams gevoerde regendeken) Fons niet. Lisje word zo'n 4 a 5 keer per week gereden (of gelongeerd als de weiland conditie het toe laat) Fons word alleen mee getut en op zaterdag loopt ie rustige kinderlesje(s).

Van de zomer (augustus) moesten ze een nachtje op stal (bij de eigenaars van het land achter het huis) omdat het zulk slecht weer was dat het te veel was voor de veulens om buiten te blijven. Lisje stuiterde haar stal uit en was duidelijk Not pleased...