Andere stal of niet (lang verhaal)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valina

Re: Andere stal of niet (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:10

PERENBOOMPIE schreef:
En nee was niet de enige rede TS vond ook dat haar drachtige merrie niet genoeg kon eten omdat ze door de andere paarden weggejaagd werd en omdat het stalgeld verhoogd werd en ze om de beurt de stallen moesten mesten,dus alles lezen voor je commentaar geeft,lijkt mij.

Perenboompie, ik heb ook nergens gezegd dat dit de ENIGE reden was voor TS.
Als JIJ eens goed leest, kun je zien dat ik antwoord geef op de vraag: "is het commentaar op de kinderen 1 van de redenen?"

Ik ga nu even temmen, want TS is al verhuist en geeft zelf verder ook geen reacties meer.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:05

Valina schreef:
PERENBOOMPIE schreef:
En nee was niet de enige rede TS vond ook dat haar drachtige merrie niet genoeg kon eten omdat ze door de andere paarden weggejaagd werd en omdat het stalgeld verhoogd werd en ze om de beurt de stallen moesten mesten,dus alles lezen voor je commentaar geeft,lijkt mij.

Perenboompie, ik heb ook nergens gezegd dat dit de ENIGE reden was voor TS.
Als JIJ eens goed leest, kun je zien dat ik antwoord geef op de vraag: "is het commentaar op de kinderen 1 van de redenen?

Ja en jou antwoord hierop is JA,terwijl dat NIET zo is,dus........wil je het niet snappen of kan je er gewoon niks aandoen dat je het niet snapt.
Blond

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:28

Vjestagirl schreef:
Valina schreef:
Jazeker Peereboompie, ik heb die reclame zeker weleens gezien.
En ik ken ook zat gezinnen waarvan ik weet dat de vader OF nooit thuis is OF als hij thuis is, niets met de kinderen doet.
Maar het is dan niet aan mijn om daar ONGEVRAAGD (!) mijn mening over te geven.

Je reageert zo fel (noemt wederom je kostbare vrije tijd) waardoor het lijkt dat jij een stalgenoot van TS bent.
De vraag van TS was "andere stal of niet", en niet de vraag of er oeverloos over haar kinderen gespuid kan worden.

Verder wil ik het hierbij laten, ik heb mijn punt duidelijk gemaakt. Cool

Kleine opmerking tussendoor, is dat een van de dingen waarom ze zich niet meer goed voelde op die stal, haar kinderen waren die daar niet gewaardeerd werden...

En hier antwoorde ik JA op.
Dat was inderdaad 1 van de meerdere redenen waardoor ze zich niet meer goed voelde op stal.
De andere redenen waren o.a. te weinig hooi, etc. etc.

Wie is hier nou blond Perenboompie?

Begrijpend lezen,.... hmmm. Moeilijk he. Cool
Laat ik het er maar op houden dat jij er gewoon niets aan kunt doen dat je het niet snapt.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:30

Wellicht kan er beter een slotje op dit topic komen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:33

leuk dat je dat voor een ander kan bepalen, je zet zelf een vervelende toon neer en misschien heeft bianca nog wél het één en ander te vertellen??

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:51

Ik zou het heel leuk vinden als Bianca nog zou reageren.
Ik heb haar nl. nog een vraag gesteld hier in dit topic, maar ze heeft daarna helemaal geen reactie gegeven. Niet speciaal op mijn vraag bedoel ik dan, maar gewoon helemaal niet meer.

Jammer, dat als ik partij trek voor TS, (als zij aangevallen wordt op haar partner t.o.v. de opvoeding) dat IK dan aangewezen wordt als degene die een vervelende toon neerzet.
Ik heb gewoon mijn reactie gegeven, zoals volgens mij de bedoeling is in een openbaar topic, maar wordt zelf persoonlijk aangevallen alsof ik zelf kinderen op stal heb rondlopen, wat niet het geval is.

Bizar. Je mening geven is blijkbaar uit den bozen.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:56

verstandig dat je verhuisd bent! En 'niet veel goeds gehoor' ach.. voor iedereen ligt het weer anders toch? Ik hoop dat je er nog jaren met plezier blijft staan!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 00:45

en daar ben ik dus *LOL* Was ook even bezig in andere topics, voornamelijkl over het verhuizen wat dus ook neit goed is gegaan.

Ik vind het zo jammer dat het inderdaad uit moet lopen op een discussies over de kinderen. Dat was niet de voornaamste reden, wel ook 1 van de redenen.

Ik ga nog even kijken naar de vragen hoor, want ik loop dus achter...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 00:59

Degene die er heen zouden verhuizen heb ik niet gezien. Ik weet dus wel dat er nog 4 weggingen, de 1 ging naar duitsland, de ander had een huis in drenthe gekocht, weer een ander ging naar een rusthuis en de laatste weet ik niet meer Lachen

1 van de voornaamste redenen was het voer, daarna de kids en daarna het stalgeld (betaal nu weer meer)

Ik heb op tinkerforum een stukje neergezet wat ergebeurd is bij de nieuwe stal. Ik heb inderdaad iets te snel de knoop doorgehakt, Pellie had gelijk, Noa stond dus samen met een shet, welsh en een ijslander (en nog 2 shets) De shet van de eigenaar is zo doorgedraaid dat ze Noa door het hek heeft laten gaan (dwars erdoor dus he). Hij had noa in een blubberzooi gezet, maar ach voor een dagje geeft dat niet.
Ik heb haar die avond even in een stal gezet aangezien er vuurwerk zou zijn en ik liever had dat ze binnenstond. In die stal lag dus een ontzettende troep met oude mest (Noa was die avond ervoor ook binnen gezet vanwege de storm) Er lag zelfs mest met een laag schimmel erop, dus mijn paard had zelfs die nacht in de schimmel gestaan!
De dag erna ging ik weer naar Noa, ze stond weer in die troep, ik baalde heel erg en ik heb gelijk 4 stallen gebeld om daar te kunnen staan. Ik ben bij alle 4 wezen kijken (had ik uiteraard eerder moeten doen) en daaruit ben ik bij een stal gekomen waar Noa naar buiten kan overdag (lekker in de wei) en 's avonds binnen (omdat ze anders niet genoeg voedingswaarde binnen krijgt). In de zomer gaan ze met zijn allen dag en nacht op de wei. dus ideaal. Ik ben Noa gaan halen en ben weggegaan. toen ik aankwam op mijn nieuwe stal zag een stalgenoot wat opgedroogd bloed bij haar been, ze vroeg of ze een oud wondje had. Ik wist van niks. toen we gingen kijken zat er eengrote rijtwond in haar rechtervoorbeen... Later heb ik de DA gebeld, deze is gekomen en er bleek eenwond van 3 cm breedtje, meer dan 2 cm diepte te zitten en dan onderhuids was de huis losgelaten tot zeker 5 cm!! Dat is dus bij de ovrige stal gebeurd en hij had helemaal niks gezegd! Het moet toch hebben gebloed, want het was zo'n grote wond... Noa heeft zulk dik haar dat je het dus amper zag, totdat de Da het haar wegknipte... Hij heeft dus haar been of schoongemaakt, of het is schoon geregend, maar hij had dus niks verteld over de wond... Zucht, het ging dus nog allemaal niet goed...

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:32

Jemig, wat een gedoe allemaal. Rot voor je.
Hopelijk is deze nieuw(st)e stal wel een fijn adres.
Klinkt wel goed trouwens.
Wanneer is je merrie uitgerekend?
Hebben ze op je nieuwe stal ook een kraamstal?

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:18

Pfff, wat een gedoe zeg! Dat had je vooraf ook niet kunnen voorzien. Nou in ieder geval maar hopen dat alles goed komt met Noa haar been en dat je het op deze stal zeker naar je zin gaat hebben. Ook al kost het dan ietsje meer, 's avonds op stal is wel zo prettig. Paardenwelzijn staat op 1, toch?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 18:28

Ja vind ik ook hoor Lachen Ze staat er nu heel goed bij, een ruime stal en leuke mensen.

Ze is op 24 april uitgerekend. De stal heeft geen kraamstal maar die gaat de eigenaar maken Lachen Er is namelijk een stuk van 6 bij 3m en daar staat nu shet en een ram. Deze gaat hij uitbouwen, en dan heeft ze dus lekker de ruimte Lachen

Vandaag is de DA weer geweest, de wond is wel aardig schoon, ze moet wel 2x daags een anti biotica spuit in haar mond hebben. De staleigenaar begon gelijk dat hij dat dan wel 's morgens zou doen, dan hoef ik maar 1 keer te komen Lachen

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:21

Handig, scheelt weer oppas (dikke knipoog!!) in de ochtend

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:32

he wat vervelend, denk je dat je een goede zet hebt gedaan kom je in zo'n bende terecht, gewoon mensen met paarden en verder niet rekening houden met wat wel en wat niet kan. je zet een beest toch niet in een stal met oude mest. maar goed hopelijk heb je het nu naar je zin en zijn je kinderen ook welkom, uuuuhhh maar heb je nu wel een wc? hihi

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:16

ik heb overigens in het topic "kinderen op een pensionstal?" naar dit topic verwezen, omdat ik het een prima voorbeeld vind waarom IK liever geen kinderen op een pensionstal zie.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:53

wel fijn dat het uiteindelijk toch goed lijkt te komen op je nieuwe nieuwe stal Haha! veel sterkte met de wond van je paardenbeest. Wat heeft ze prachtige blauwe ogen!

ik ben het overigens ook wel met Lielle eens, en ik vind het zó'n ontzettende dooddoener dat mensen dan komen met "je hebt zelf zeker geen kinderen he?" Nee die heb ik niet, die wil ik niet, maar dat betekent niet dat ik daarom minder recht van spreken heb. Ik ben heus geen kinderhater, maar ik zie ook liever geen kinderen op een pensionstal.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:20

hallo,

ik zou naar die oude mensen gaan, die wc maakt niet uit, je kan altijd in de stal nog als je nodig moet Vork je kinderen hebben het naar hun zin, jij hebt het naar je zin, je paardje wordt (misschien) niet meer weggetrapt! Stel je voor, op de stal waar je nu staat wordt je paardje weggetrapt, dat wil je toch zeker niet? dadelijk moet het veulentje komen en dan wordt het moederpaard tegen haar buik getrapt, wie weet wat er allemaal kan gebeuren! ik had het wel geweten Cool dan maar naar die oudere mensen hoor Haha! Cool

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:30

Wat fijn dat je een lekker stalletje hebt gevonden voor Noa!
Hoop dat er aardige pensionklanten zijn, en dat je kinderen lekker kunnen spelen.
Succes! *LOL*

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:36

Stravero schreef:
hallo,

ik zou naar die oude mensen gaan, die wc maakt niet uit, je kan altijd in de stal nog als je nodig moet Vork je kinderen hebben het naar hun zin, jij hebt het naar je zin, je paardje wordt (misschien) niet meer weggetrapt! Stel je voor, op de stal waar je nu staat wordt je paardje weggetrapt, dat wil je toch zeker niet? dadelijk moet het veulentje komen en dan wordt het moederpaard tegen haar buik getrapt, wie weet wat er allemaal kan gebeuren! ik had het wel geweten Cool dan maar naar die oudere mensen hoor Haha! Cool

volgens mij lezen sommige mensen helemaal niets, en reageren maar gewoon,

ze was al naar die andere mensen maar dat was een regelrechte bende, ze is al weer verhuist, en staat nu naar volle tevredenheid Slapen

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:40

Kijk aan, via een omweg alsnog supergoed terecht gekomen!!
Veel plezier daar Haha!

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:47

Prettig dat je uiteindelijk op een stal terecht gekomen bent die goed bevalt.
Maar wat ik me afvroeg is waarom je kwaad bent dat de boer op je vorige stal die wond niet heeft gezien? Je geeft immers zelf aan dat je het ook niet gezien had en dat de wond pas goed zichtbaar was toen de DA het haar wegknipte. Waarom ga je er dan vanuit dat hij het expres voor je verzwegen heeft?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:17

Lielle schreef:
ik heb overigens in het topic "kinderen op een pensionstal?" naar dit topic verwezen, omdat ik het een prima voorbeeld vind waarom IK liever geen kinderen op een pensionstal zie.

Haha! volgens mij is dat topic juist gestart naar aanleiding van dit topic....

ts, fijn dat je nu een goed plekje voor je paard en kinders hebt gevonden. wel balen dat je paardje gewond is geraakt, hoe is het nu met haar.