Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Welshcobfan schreef:Ik wou net zeggen apple: dan mogen ze mij gelijk ook maar arresteren wegens dierenmishandeling.
Geen weidegang kan ook andere redenen hebben zoals bv dat ze het land vertrappen waardoor ze in de zomer ook binnen moeten blijven omdat het land niet hersteld.
Mensen denk gewoon even na voordat je wat zegt: geen weide gang is niet per definitie dierenmishandeling. Er zijn ook andere manieren om je paard beweging te geven in bv een bak zetten, mee wandelen oid.
Zou niet te best zijn: dan zou meer dan de helft van bokt zijn/haar paard niet waardig zijn
Als je niet het hele verhaal weet zoals wij, oordeel dan ook niet zo hard.

Oordeel dus niet over mijn situatie als je er niets van af weet
Alleen als het weiland verzopen is dan gaat hij naar binnen, als het land tussendoor droger is: mag hij overdag rustig naar buiten. Helaas is het nog geen winter in Nederland
Dan is het land tenminste bevroren en kunnen ze naar buiten.
Lowara schreef:OMG.. dus jij zet je paard niet in de wei omdat die de wei vertrapt?![]()
leuk leven, minimaal 20 uur per dag in zo'n ruimte van 3.5 bij 3.5 en oew!! jippie! 2 uur per dag mag ik onder strikte regels aan de hand mee lopen of een uur werken
Dus ja.. ik vind dat bijna gelijk aan dierenmishandeling
pmarena schreef:Ja dat is zo , maar dat vind ik geen excuus : ik ga dan zoeken naar een plekje waar ze WEL het hele jaar door naar buiten kunnen.
Het blijft de keuze van de eigenaar , dat je paard niet op het land staat omdat het niet mag dat is gewoon gemiep.
Je paard staat niet op het land omdat dat jouw keuze is , jij zet hem immers op een stal waar dat niet mag.
Prima als je dat zelf okee vindt , maar wees dan ook zo eerlijk dat je je niet gaat verschuilen achter dat het niet mag van de staleigenaar
Arabesk schreef:De eigenaar kan beter overstappen op een andere hobby.... iets met een 'ding' dat je gewoon weg kan zetten
Annelies200 schreef:pmarena schreef:Ja dat is zo , maar dat vind ik geen excuus : ik ga dan zoeken naar een plekje waar ze WEL het hele jaar door naar buiten kunnen.
Het blijft de keuze van de eigenaar , dat je paard niet op het land staat omdat het niet mag dat is gewoon gemiep.
Je paard staat niet op het land omdat dat jouw keuze is , jij zet hem immers op een stal waar dat niet mag.
Prima als je dat zelf okee vindt , maar wees dan ook zo eerlijk dat je je niet gaat verschuilen achter dat het niet mag van de staleigenaar
Ik ben de eigenaar niet dus ik kan moeilijk dat paard gaan verhuizen...ookal zou ik dat best willen, ik wil gewoon een goede oplossing vinden voor dit probleem zonder al te veel gedoe,...
Het positieve benadrukken!

)Lowara schreef:
OMG.. dus jij zet je paard niet in de wei omdat die de wei vertrapt?![]()
leuk leven, minimaal 20 uur per dag in zo'n ruimte van 3.5 bij 3.5 en oew!! jippie! 2 uur per dag mag ik onder strikte regels aan de hand mee lopen of een uur werken
Fitzroy schreef:Persoonlijk zou ik eerst maar eens aan de eigenaresse vragen waarom dit is ipv hier op Bokt een topic te openen.

Sjoert schreef:Lowara schreef:
OMG.. dus jij zet je paard niet in de wei omdat die de wei vertrapt?![]()
Ja.
Wij zetten de paarden op de paddock in de "natte" periode.
Om de simpele reden dat wij niet willen dat er elk jaar weer 1,5 hectare naar de Filistijnen gaat ( + bijkomende blessures bij paarden)

Sjoert schreef:Fitzroy schreef:Persoonlijk zou ik eerst maar eens aan de eigenaresse vragen waarom dit is ipv hier op Bokt een topic te openen.
Fijn, naar deze reactie zat ik ook al te zoeken.
Ik ben het helemaal eens met bovenstaande.
Als ik er als eigenaar achter zou komen, dat je dit op internet plaatst, was het allang toedeledokie en ajuus.