Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Yvonnelind schreef:Troep; alleen geschikt voor gevangenissen.
Nooit gebruiken bij dieren, je wilt niet weten hoe het eruitziet als er een dier in vastzit!
maar wel overprikkeldraad)
Toen ik die middag (gelukkig maar, anders was mijn moeder alleen geweest) thuiskwam en naar de paarden ging, trof ik Jana dus hevig bloedend aan haar voorbeen aan in een plas bloed. Door de hele weide lagen plassen bloed. Ik kan niet beschrijven wat er op zon moment door je heengaat. Meteen de DA gebeld natuurlijk en een oom van mijn vader die zijn hele leven al in de paarden zat. Condor, het paard van mijn vader, bleek gelukkig maar een oppervlakkige schram op zijn been te hebben. Jana was veel erger gewond (mijn eigenwijze paardje ook
). Zij heeft dus echt vastgezeten in de draad. Haar wond zat direct boven de kroonrand en als hij nog een centimeter dieper was geweest en de pees had geraakt, had Jana nu niet meer geleefd
De DA heeft geprobeerd alles te hechten en te verbinden, maar Jana trok alles af. Wat we daar niet allemaal tegen geprobeerd hadden... Met verplichte stalrust verveelde ze zich dood natuurlijk. Jana bleek echter haar eigen doktor. Na besloten te hebben haar op een afgezet stukje wei (zodat ze niet kon rennen) te zetten zonder verband, ging ze echt vooruit. De wond is uiteindelijk netjes genezen, maar er ontstond wel een horizontale scheur in de hoef die er langzaam uit moest groeien. Helaas is hierdoor wel een verticale scheur ontstaan ongeveer aan het eind van de straalgroeve en die groeit niet meer dicht. We hebben zeker 1- 1,5 jaar onze handen vol gehad aan dit ongeluk. Jana heeft nu een speciaal ijzer onder, dat aan de buitenkant iets korter is en met een dwarsstukje is verbonden onder de hoef door, zodat er geen druk op die barst komt. Hiermee gaat het supergoed en Jana heeft nergens last van en loopt prima!

runningkawa schreef:Wat bedoel je met schrikdraad?
Koord?
Daarvan heb ik ook heel enge dingen gezien.
Glad draad of koord werkt als een kaasschaaf.
Is dus ook niks.
Denk dat het veiligste dan nog lint is, als je iets wilt gebruiken waar je stroom op kan zetten
De dikste die er is. Ik vind lint met zo scherp. Dus wat dat betreft
Met houten hek heb ik ook gezien dat een paard werd gespiest!
runningkawa schreef:Idem wonden heb ik dus met dik koord gezien
echt niet veilig
Dun lint, dat knapt
Dikker lint niet, maar werkt niet als een schaaf
pech kun je met alles hebben, maar koord staat er ook echt om bekend
en lint SOORT POLITIElint zeg maar wat we doen in t begin zodat ze zien waar t eindigd

Citaat:glad draad heel gevaarlijk echt??? nog nooit last van gehad gelukkig

Fjordnina schreef:Het ijzerdraad dat in schrikdraad verwerkt is kan net zoveel schade aanrichten als het zich er omheen wikkelt.