Zijn stands in Nederland verboden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re: Zijn stands in Nederland verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 14:27

Ik ken ook een manege hier in de buurt waar de manegepaarden in stands staan..

Zelf moet ik er niet aan denken, geef mij maar een ruime box..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 16:00

RUBYWHITE schreef:
Bij mijn weten, zoals het verteld werd, is het in geheel duitsland ingevoerd miv dit jaar. Er mogen geen nieuwe stands geplaatst worden en bedrijven die het nog wel hebben hebben de tijd ik meende een jaar na dato nog de situatie aan te passen. Heb de papieren ook zo niet bij de hand omdat ik elders achter de pc zit. Maar waar zouden ze dan die info weg hebben?

Ah, miv dit jaar daar zou het verschil in kunnen zitten. Misschien is het nog oude info wat ik heb (moet sowieso weer zoeken waar of van wie ik dat nou heb want ik heb het op het moment zo druk dat ik niet meer weet wat ik doe Clown )

RUBYWHITE schreef:
Andere vraag tanniewannie Haha! hoe kom je zo ineens bij deze stand discussies Bloos

Dit is geen discussie hoor Haha! alleen een vraag of mensen hier info hebben, voor het waarom zie de quote hieronder Knipoog

T@nj@ schreef:
Nou, het is geen actie van mij hoor, ik ben er wel fel op tegen maar ik ben geen actie aan het opzetten of zo, ik wil gewoon weten of het verboden is (en dat is het dus nog niet) en of er iets aan gedaan is en zo ja wat precies.
Dit omdat wij het er op een ander forum over hadden en er werd gezegt dat het in Nederland verboden was maar dat is dus blijkbaar niet zo. Een meisje daar wil graag bereiken dat de stands op haar manege worden afgeschaft dus vandaar dat ik veel info zoek, ook hoe het in andere landen is gedaan bijvoorbeeld. Dan kan zij dat weer als voorbeeld op haar manege gebruiken.
Het gaat om een internationaal forum en er zijn nog meer landen waar stands niet verboden zijn dus vele mensen daar zijn op zoek naar info over hoe ze bijvoorbeeld een actie aan kunnen pakken.

Discussie topic heb ik wel geopend naar aanleiding van dit topic: viewtopic.php?f=13&t=697857

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:53

stands in nederland zijn (nog) niet verboden, ik kan je al 2 manege's vertellen die nog stands gebruiken.
Vind dat ze het eigenlijk wel moeten afschaffen,, dit vind ik namelijke pure mishandeling..
(dat is mijn mening dan over stands)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 11:20

Olympia schreef:
Ik ken ook een manege hier in de buurt waar de manegepaarden in stands staan..

Zelf moet ik er niet aan denken, geef mij maar een ruime box..

hier ook hetzelfde verhaal.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 20:38

Hier hebben we het op school overgehad.
Wat we hadden gevonden is dat een nieuwbedrijf geen stands meer mag bouwen maar gewoon stallen moet laten bouwen.
Maar als een bedrijf al stands heeft, hoeven deze niet "omgebouwt" te worden naar stallen, maar mogen de stands gewoon blijven.
Dus echt verboden zijn stands niet, maar ze mogen niet meer gebouwt worden.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:49

DunDijk schreef:
Hier hebben we het op school overgehad.
Wat we hadden gevonden is dat een nieuwbedrijf geen stands meer mag bouwen maar gewoon stallen moet laten bouwen.
Maar als een bedrijf al stands heeft, hoeven deze niet "omgebouwt" te worden naar stallen, maar mogen de stands gewoon blijven.
Dus echt verboden zijn stands niet, maar ze mogen niet meer gebouwt worden.

Dat is op zich al mooi, nog mooier zou natuurlijk het aanpassen van bestaande stands tot boxen zijn Knipoog

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:54

Klopt dat zou idd nog mooier zijn Ja
Maar goed het is iig al iets toch Lachen
Hier in de buurt zijn al een aantal manege's die hun stands hebben laten ombouwen tot stallen Lachen

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:57

Wat ik wel weet is dat bedrijven die aangesloten zijn bij de FNRS geen stands meer mogen hebben (ik dacht met ingang van 2007, maar daar kan de FNRS je zelf het beste antwoord op geven)

Dit is een regel van de FNRS en dus geen wet die voor heel nederland geld, helaas...

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:48

Hoi, voor zover ik weet zijn stands toegestaan, maar ik heb weleens geruchten gehoord dat ze in de toekomst (= over een paar jaar) verboden gaan worden. I hope so !!! Ja Op de manege waar mijn paard staat, staan grote paarden (het grootste manegepaard notabene, terwijl ze ook boxen hebben... Rolleyes) en wat pony's (Haflingers, Fjorden, Shet en nog een paar kleine paarden) in stands. Knipoog De grote paarden hebben 2 stands voor zichzelf zonder balk ertussen, de meeste pony's niet. Ze staan hier altijd, zo lang er geen les is. Lips are sealed Ik ken nog een aantal maneges waar dit ook zo is, ik vind het maar niks. Ik ben voor het afschaffen van stands !!!! OK dan!