mest afvoeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: mest afvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:16

Shanna schreef:
waarom willen boeren eigenlijk geen vlasmest? is toch juist beter tot compost te worden?

Boeren wil wel graag de vlasmest hebben maar degenen die het ophalen voor de champignonteelt niet, dat moet stromest zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:18

o, ok Lachen

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 19:21

Zoals op de vorige pagina werd geopperd heb ik de afgelopen week 2x een kruiwagen mest in het kippenhok geleegd, maar dit heeft weinig effect gehad. Misschien dat het komt omdat de kippen er ook uit kunnen, maar ze zitten ook veel in het hok.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:43

Het probleem is ook dat hier niet veel boeren in de omgeving zitten, hoogstens boeren die ook paarden hebben en die rijden hun eigen mest al uit over hun land en zitten dus niet te wachten op nog extra mest.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 08:55

Tinka schreef:
Het probleem is ook dat hier niet veel boeren in de omgeving zitten, hoogstens boeren die ook paarden hebben en die rijden hun eigen mest al uit over hun land en zitten dus niet te wachten op nog extra mest.

Zijn zat bedrijven in die omgeving die het op willen halen hoor. Maar idd niet voor niks, zij hebben ook hun kosten voor transport enzo.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:06

Bij ons gaat de mest meteen het land op ,

en als de tijd is word het uitgevaren.

Groetjes

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:26

hoeveel mest produceert 1 pony die 24/7 op land staat eigenlijk? als je de mest zo'n 2x per week van het land haalt? want ik zoek ook nog een oplossing daarvoor voor ik een eigen ponykoop Knipoog