Op hoeveel stallen heb jij gestaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MDWStables

Re: Op hoeveel stallen heb jij gestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:17

Ik heb mijn paard nu 6 jaar ik sta al die tijd al op dezelfde stal. Ik ben wel eens ergens anders gaan kijken maar tot nu toe nog niks beters gevonden of ik vind het te ver van huis.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:36

Ik heb mijn paard nu 6 jaar en sta nog steeds op dezelfde stal. Op deze stal is Troef ook geboren, toen ik haar kocht kon ze er gelukkig blijven staan. Ze is nu 8 jaar en is in haar hele leven dus nog nooit verhuisd. Hopelijk hoeft dit ook nooit, maar dat heb je helaas niet altijd voor het zeggen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:54

4 stallen in 16 jaar tijd.
* 1e stal gestaan totdat zij gingen verbouwen en het stalgeld fors omhoog ging en veel nadelen, kleinere stal, forse uitbreiding van de stallen (van 9 naar een 60) en geen weidegang meer
* 2e stal had een slechte rijbak en uitloop, de 2e winter verhuisd en het zomerseizoen weer terug.
*3e stal bij vorige stal was de 3e winter nog niets aan de voorzieningen gedaan daarom vertrokken.
* 4e stal niet te combineren met klein kind (baby) gezien de eisen die gesteld werden in hulp van klanten, zodat je geen tijd had om je eigen paard te doen.
* nu staan de paarden aan huis.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:17

Ik heb mijn pony 5 jaar thuis gehad. Mijn paard heb ik 6 maanden thuis gehad, toen een jaar op een pensionstal en nu weer een jaartje thuis.
Op 2 dus.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:19

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:27

Wij staan op onze 2e stal. En ik ben er heel erg tevreden over, ik zou niet meer weg willen, overdag veel buiten, s nachts binnen. Alles valt te overleggen. Het is een kleine stal, alleen mijn zus en ik, met nog iemand staat er in pension, verder zijn het allemaal eigen paarden, hij fokt kleinschalig met haflingers. We staan er nu ong. 3 jaar.

Daarvoor stonden we een paar huizen verder, ook heel goed, maar alles werd verkocht, dus moesten we daar weg. Hierdoor vroeg de eigenaar van onze huidige stal, of we niet bij hem wilden komen, hij ging de koeien verkopen, en een kleinschalige pensionstal maken.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:33

mijn pony stond eerst bij mn oom toen heb ik haar gekocht is ze verhuisd naar mn opa en oma. daarna is ze ergens een maand gelogeerd. toen weer terug naar die wei en nu staat ze bij mn andere paard. mn paard heb ik gekocht op 1 jarige leeftijd toen heeft hij nog een maand bij die man gestaan daarna verhuisd naar opfok. daar heeft hij een jaar gestaan en ik ook met tegenzin.(stallen werden gewoon neit gedaan) en daarna ben ik verhuid naar de stal waar ik nu sta sta ik inmiddels ruim een jaar en nu staan ze er allebei. zodra mn stallen klaar zijn gaan ze allebei terug naar de plek waar m pony stond bij mn opa en oma. dus al aardig vaak

Sabinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:33

2stallen

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:39

ik heb mijn paard nu bijna 10 jaar en ben 1 keer verhuisd.

Op de eerste stal was het over het algemeen prima in orde. Het was een super roddel manege, maar goed ik kwam altijd wanneer er niemand anders was, dus dat was echt super. lekker in mijn eentje.
De paarden die daar staan/stonden konden het niet beter treffen. super verzorgd!
Maar mijn paard werd ouder en ik bereed hem steeds minder. Dus ja, dan hoef ik geen binnenbak en buiten bak meer te hebben.

Ook ben ik in de tussentijd verhuisd. Ik ben uiteindelijk bij particulieren terechtgekomen. ik heb een mooie grote stal en een weiland waar Barc iedere dag kan scharrelen!!

DAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:44

Hoe reageerden jullie paarden, toen jullie van stal veranderden?

Morgen verhuis ik m'n paard ook van een pensionstal, waar het niet goed klikte met de eigenaar, naar een andere pensionstal.

Ben benieuwd hoe ze zal reageren.

Groetjes

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:44

bijna 10 jaar paarden en op 2 stallen gestaan!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:45

ik sta thuis met mn paarden, en nooit anders gedaan.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:44

ik vind de TS geen stalhopper, het klinkt als allemaal goede redenen om te vertrekken.

Ik heb mijn paard sinds mei 2005, en we hebben toen de zomer ergens op een wei gestaan, maar van te voren wist ik al dat ik in de herfst naar een andere stal zou verhuizen. Daar sta ik nu zomer en winter. Ik heb het nog steeds naar mijn zin daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:51

Ik heb eerst op de stal gestaan waar ik Kawa ook van heb gekocht.
Maar minderen met andere paarden rijden lukte niet dus was er maar 1 oplossing, vertrekken.

Ik ben toen bij een boertje gekomen, waar Kawa alleen in het land moest staan. Wel naast anderen.
Maar dat vond Kawa niet leuk, dus ging houdini spelen en was steeds uit de wei.
Hij was alleen duidelijk niet gelukkig.
Dus binnen een jaar opzoek naar een andere plek (wel jammer want dit was 2 min van huis)

Ben toen op een plekje gekomen wat me de eerste 3,5 jaar erg goed beviel.
Maar daar kregen ze ineens rare dingen.
Stal werd niet meer gedaan. Ze kwamen niet meer elke dag buiten en daar werd dan over gelogen.
Dus geen zekerheid meer. Toen er ook nog eens pikzwart voordroog werd gevoerd, ben ik direct weg gegaan.

Ben toen voor het eerst op een luxe stal gekomen met binnenbak.
Paarden ook hele dagen in de wei. Goed voer.
En daar ben ik dan alleen maar weg gegaan omdat ik ze aan huis kon zetten.
Anders had ik daar zeker weten nog gestaan Ja

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:17

Sinds ik eigen pony/paard heb sta ik al bij mijn buurman, dat is nu al zo'n 10 jaar!
Nu ik dit jaar Ko er bij heb gekregen 'sta' ik eigenlijk op 2 stallen. Hij staat nog bij zn vorige eigenaar.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:21

ik heb op 2 stallen gestaan, eerst 2 jaar met mijn b ponytje, toen ik mijn d pony kreeg ben ik daar weg gegaan omdat er geen stallen meer vrij waren daar, nou sta ik alweer bijna 6 jaar op dezelfde stal Lachen

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:10

In 8 jaar op 2 stallen Lachen

Eerste stal stond ik prima, maar omdat ik ging verhuizen moest ik wel noodgedwongen naar een nieuwe stal. Daar was het prima, maar omdat ik wel bij mijn oude manege bleef lessen en rijden, het in de winter erg lastig reizen was en er een binnenbak was, zou ik in de winter teruggaan naar mijn oude stal (klein half uur reizen).
Maar daar beviel het zo goed en was het een stuk makkelijker dan dat reizen met de trailer, dat ik op mijn oude stal ben blijven staan.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:56

Dit is de derde, en ik blijf hier ook lekker staan! Eerste stal is de manege waar ik begonnen ben met manege-lessen, maar daar werd na verloop van tijd de sfeer heel ongezellig en ik kon niet goed overweg met de eigenaar. Toen ik mijn pony kreeg ben ik toen verhuisd naar een andere stal, maar aangezien ik toen toch wel heel graag wedstrijden wou gaan starten, en dat daar niet mogelijk was, en onze auto geen trailer kan trekken, ben ik verhuisd naar de huidige stal.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:02

Altijd thuis. Wel in de tussentijd een keer verhuisd, dus dat maakt dan in principe twee.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:06

Heb in tien jaar tijd zes stallen gezien met mijn paard. Daarnaast ben ik één keer terug gegaan naar een stal waar ik eerder al gestaan had. Ik denk dat het heel normaal is dat je een plekje zoekt waar jij en je paard het prettig vindt. De reden waarom ik weg ben gegaan zijn verschillende. Bij de één werd er niet goed voor mijn paard gezorgt, bij de andere werd belooft dat hij op de wei kon, wat uiteindelijk een paddock bleek te zijn van 3 x 3 meter en bij weer een ander was de eigenaar een betweter die niet accepteerde dat jij de eigenaar bent.
Zo zie je maar. In Breda heb ik uiteindelijk een hele fijne stal gevonden, waar ik liever niet weg wilde. Gelukkig heb ik vlak bij Apeldoorn ook een hele fijne stal gevonden Haha!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:07

Sansje schreef:
Altijd thuis. Wel in de tussentijd een keer verhuisd, dus dat maakt dan in principe twee.

Hopelijk kan ik ook ooit mijn paard aan huis zetten....!

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:11

Ik heb op vier verschillende stallen gestaan in vier jaar tijd. Toen ik mijn paard kocht, heb ik in Breda op een manege gestaan omdat ik in Breda op de KMA (Koninklijke Militaire Academie) zat. Toen ben ik van de KMA afgegaan en ben ik verhuisd naar mijn ouders (die wonen in de buurt van Den Bosch), dus heb ik mijn paard bij een manege daar in de buurt gezet. Toen heb ik mijn vriend leren kennen en ben met hem gaan samenwonen in Rotterdam, heb ik mijn paard in Vlaardingen op de manege gezet, dit beviel niet en vervolgens ben ik verhuisd naar een manege in Maasdijk, waar ik nu nog steeds sta.

Dus ik ben vaak verhuisd van manege omdat ik op veel verschillende plaatsen heb gewoond, maar ik ben van plan voorlopig niet meer te verhuizen, hoor, want echt bevorderlijk voor mijn paard is het ook niet, moet ze iedere keer weer wennen aan een nieuwe stal/omgeving!

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:06

Zal maar even alleen Nusca nemen.
1e stal, stal waar ik ook met het paard voor haar stond. Super gezellig, alles gewoon perfect. Alleen maar 7 paarden en 4 eigenaren midden in de polder en ik wilde dat Nusca aan meer dingen zou kunnen wennen. Dus naar de 2e stal verhuisd, een manege waar ik voorheen ook had gestaan met andere paarden. Totaal 7 maanden gestaan.

2e stal, de eerste 2 maanden gingen goed totdat 1 van de eigenaren vertrok en de verzorging in mijn ogen zeer slecht werd. (te weinig kuil, en elke avond stongd ze op een betonnen vloer, praten erover hielp niet dus weggegaan). Totaal 4 maanden gestaan.

3e stal, Hele luxe stalling met alles erop en eraan, binnenbakken, weidegang enz. Ook werd ze heel goed verzorgd, alleen ik kwam erachter dat ik zwaar allergisch ben voor de binnenbakken, en 1 buitenbak. Solarium en stapmolen gebruikte ik niet dus was in verhouding nogal duur geworden. Totaal 9 maanden gestaan.

4e stal, sta ik nu nog. Een jaar al. Erg naar mijn zin. Doe haar zelf mesten en bepaal zelf hoeveel voer ze krijgt. Weidegang en gewoon een ontzettend leuke sfeer.

Dus 4 stallen in 2.5 jaar.
Nou is Nusca gelukkig heel makkelijk en past ze zich ook gelijk super aan op een nieuwe plek.

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:52

Ikke 3 stallen in 2 1/2 jaar.
De eerste had ik het best naar mijn zin maar eigenaardige staleigenaresse. Daar ben ik weggegaan omdat het toch echt te ver weg was. Haar reactie was niet leuk en ik ben weggegaan met ruzie, helaas.
Stal 2 leek op het begin perfect maar bleek dit toch niet te zijn. Wil er niet over uitweiden maar daar moest ik dus hals over kop weg.Ik heb daar een jaar gestaan. Largo had overigens op het begin echt moeite met de verhuizing.
Stal 3 daar kon ik terecht en daar heb ik het prima naar mijn zin gehad. Gewoon no noncense mensen, geen gezeur. Daar had mijn paard het ook direct enorn naar zijn zin. Helaas heb ik hem nu verkocht vanwege tijdgebrek, anders had hij daar nog gestaan.
Ik heb best een nare nasmaak gekregen van deze ervaringen en heb besloten om nooit meer een eigen paard te nemen als ik hem niet aan huis kan stallen!

Loves_Johan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 09:06

In 4 jaar tijd,op 2 stallen.
Volgend jaar moet ik op stage,dus dan zal het wel vaker worden. Lachen