Geslachtsdeel schoonmaken? Wie doen het? en hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Re: Geslachtsdeel schoonmaken? Wie doen het? en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 03:16

Bij mijn merrie was ik het gewoon om de zoveel tijd met een spons. Is ook wat minder ingrijpend dan de vellen van een ruin of hengst verwijderen. Dat heb ik wel ooit gedaan, maar is minder standaard voor mij. Ik weet eigenlijk niet precies waarom, maar ik heb gewoon niet het idee dat het echt nodig is ...

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:55

Hmm.. het scheelt weer bij mij, dat wij geen ruin of hengst hebben Tong uitsteken

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 14:38

Ik heb gisteren een baby olie poets dag gehad haha Haha!
Mijn merrie tussen haar uiers wat baby olie gesmeerd.
en toen ik mijn ruintje aan het poetsen was.
ik een plastic handschoen en de baby olie gaan pakken, kom ik terug hangt zijn banketstaaf er uit, dus kon ik mooi even wat olie erop smeren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:45

mijn god zijn jullie blind ofzo? lees eens wat vorige posts! jah sorry hoor maar jullie manier van schoonmaken is Níet goed!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:52

Ik maak de uiers van mijn merrie ook altijd met de hand schoon (ergste prut ertussenuit halen).
En ik kijk standaard even onder haar staart, haal alleen echte veizigheid aan de randen met de hand weg (handen wassen achteraf !!!!) of met een spons gedoopt in warm water.
Babydoekjes vind ik geen goed idee vanwege de zeep die eraan hangt (zeker bij de goedkope merken).
Ik ken trouwens iemand die haar ruin lekker aan het insponzen was, beessie ontspant zich, ging ze ook meteen met de spons (met zeep!) over zijn l-l, trok hij de boel naar binnen voor ze het kon afspuiten!
Resultaat, na 1 week kon de DA komen voor een geheel ontstoken koker!

Niet alleen het schoonmaken is belangrijk, maar gewoon even kijken of voelen moet standaard bij de poetsbeurt zitten. Een vriendin haar merrie heeft een kleine tumor naast haar geslachtsdeel, kan me voorstellen dat als je de staart niet geregeld opzij duwt om de boel te bekijken je daar makkelijk overkijkt met alle gevolgen van dien!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 14:56

Maartje1990 schreef:
mijn god zijn jullie blind ofzo? lees eens wat vorige posts! jah sorry hoor maar jullie manier van schoonmaken is Níet goed!

Baby olie was toch niet erg?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:10

Die van mij weet volgens mij niet dat hij een banketstaaf heeft...
Heb gister wel geprobeerd of ik eraan kon zitten (we hadden het toevallig net over het schoonmaken van Tong uitsteken ) maar denk dat mijn hoofd eraf ligt wanneer ik het ook aanraak...

Ik kijk er ook niet echt naar uit moet ik zeggen.
Ik denk dat ik voor de plantenspuit-optie ga, zorg gewoon dat ik die bij de hand heb, zo vaak hangt hij hem ook niet uit namelijk.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:21

Maartje1990 schreef:

Jeetje rustig aan zeg. Dat jij jouw manier geleerd hebt wil niet zeggen dat dat de enige goede is hoor. Er zijn massa's boekjes en internetsites waar een hele andere manier op wordt beschreven en daaraan heeft mijn paard ook nog nooit iets overgehouden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:51

maar veel mensen doen het op de verkeerde manier, en die manieren kunnen soms zo'n ernstige gevolgen hebben, en dat voorkom ik ook liever, voor het paard dan

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:00

wat is er dan allemaal echt verkeerd volgens jou en waarom? Niet alleen maar zeggen dat iemand iets fout doet graag... maar ook uit leggen waarom dat dan fout is.

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:52

Malenka schreef:
wat is er dan allemaal echt verkeerd volgens jou en waarom? Niet alleen maar zeggen dat iemand iets fout doet graag... maar ook uit leggen waarom dat dan fout is.

Ja

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:55

De paardenwereld staat er zo ongeveer om bekend dat er talloze manieren zijn om 1 ding te doen. Dus niet automatisch, zonder argumenten, iemand afkraken a.u.b.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:39

Paula schreef:
Ik maak het allemaal wel schoon, Niels krijgt anders naar mijn idee behoorlijk last van z'n banketstaaf.
Het smerigste werk wat er is vind ik.. maar het moet ook gebeuren. Als er al die vellen bijhangen vind ik ook geen lekker gezicht.
Ik pak gewoon handschoentjes en handwarm water. Eerst inweken, en dan rustig de velletjes eraf trekken.

Bijv: velletjes eraf trekken? kei fout. waarom? zo kun je bijv door je nagels zijn penis beschadigen, gevolg er zit een wondje, gevolg er komen allemaal bacterien, gevolg het gaat ontsteken, gevolg al het andere gaat ontsteken, gevolg dure medicijnen, of gevolg je paard valt niet meer te redden en moet worden afgemaakt, en zo kan ik nog wel meer gevolgen bedenken omdat 1 ding verkeerd gedaan wordt.

ander voorbeeld: wat óók kan gebeuren door de velletjes er af te trekken, aan je handen zitten andere bacterien dan aan de penis van je paard de bacterien die aan zijn penis zitten zijn niet slecht. maar als jij met je handen aan gaat zitten komen die bacterien erop het gevolg hiervan is dat ook hier weer ontstekingen kunnen ontstaan en met daarvan weer alle gevolgen van dien.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:41

Il0na schreef:
Ik heb water en babyolie heel dun vermengd in een
plantenspuit..
Als hij dan zijn flip eruit heeft hangen kan ik hem insprayen
ermee en dan de volgende dag is het helemaal schoon..

nog een voorbeeld: baby olie líjkt goed maar als je dat niet naar spoelt met water kán het in de koker gaan zitten kan het gaan ontsteken ook weer allemaal medicijnen helpt dat niet paard mag worden afgemaakt.

en alleen omdat er op de foute manier wordt schoongemaakt!

en zoals ik zei het kán het hoeft dus niet persee het gevolg te zijn maar op deze manier is de kans groter dat er iets fout kan gaan.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:42

Ik kan me ook voorstellen dat vellen eraf trekken niet zo goed is.

Ga maar na wanneer je zelf aan het vervellen bent nadat je huid verbrand is. Wanneer je deze velletjes eraf pulkt, heb je ook kans op ontstekingen!! Dat gebeurt misschien vrijwel nooit, maar een dermatoloog zal je er voor waarschuwen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:42

sandr0 schreef:
Mijn ruin staat altijd te relaxen onder t poesten. Ook zijn piep word dan uitgebreid even gelucht. Ik kan dan op t gemakkie vieze dingetjes of velletjes er af halen.

weer hetzelfde verhaal, bacterien ontstekingen etc etc.... met alle gevolgen van dien

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:43

Lilian1991 schreef:
Me vriendin haalt ook altijd de velltjes er af. (Ruin)

Bij me merrie maak ik het tussen de uiers altijd schoon.

weer hetzelfde.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:43

Moet ik nog doorgaan? of weten jullie ondertussen wat er fóut is??

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:10

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:58

Maartje1990 schreef:
sandr0 schreef:
Mijn ruin staat altijd te relaxen onder t poesten. Ook zijn piep word dan uitgebreid even gelucht. Ik kan dan op t gemakkie vieze dingetjes of velletjes er af halen.

weer hetzelfde verhaal, bacterien ontstekingen etc etc.... met alle gevolgen van dien

nee de velletjes zitten los en die kan je er zo af halen. Niettrekken of met geweld t er af halen. Ze maakt dus niets kapot of zo, geen bleod , geen ontstekingen en verdere ellende. Geen Zeep om t mee schoon te maken en ook geen badedas. Als de koker echt schoon gemaakt moet worden dan is er speciaal spul voor te koop via je da . Dan loop je dus geen risico op verder ellende.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:00

*kreun* laat ook maar jullie wíllen gewoon niet luisteren! die velletjes zijn het probleem niet, die mogen er best opzitten! de koker is het probleem en die velletjes moet je er dus ook niet afhalen!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:05

Menn, sorry dat ik het zeg hoor maar stel je niet zo áán! Zoals ik al eerder zei, dat jij het zo geleerd hebt wil niet zeggen dat het de enige niet-dodelijke manier is en daarbij, verwacht vooral niet dat je heel bokt van je gelijk kunt overtuigen want we zitten hier met (bijna) alleen maar paardenmensen en waar staan die om bekend....

Juist

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:06

Je hoeft toch ook niet op IEDER bericht dat volgens jou verkeerd is te reageren.... Pfff

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:01

Maartje1990 schreef:
*kreun* laat ook maar jullie wíllen gewoon niet luisteren! die velletjes zijn het probleem niet, die mogen er best opzitten! de koker is het probleem en die velletjes moet je er dus ook niet afhalen!

gelukkig maar dat jij er wel verstand van hebt

Flames

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:11

Schoonmaken met Sheath Cleaner van Equimins. Dit heeft een hele zachte kokosnoot "shampoo" en speciaal gemaakt om geslachtsdelen schoon te maken. Te verkrijgen bij www.paardenproducten.nl