Jol1 schreef:Het is heel goed dat jullie allemaal zo goed aan je paard denken, maar in de eerste plaats heb je een paard voor jezelf en in de meeste gevallen om er op te kunnen rijden. Dus als je dan in de wintermaanden nauwelijks kunt rijden door een slechte bak, dan vraag ik mij toch af of dat nu wel zo handig is. De stalling is in de winter niet goedkoper en als je wedstrijden wilt rijden, dan zul je toch regelmatig moeten trainen. Als een paard 's winters op stal staat en elke dag genoeg beweging krijgt of een paar uurtjes buiten kan staan dan is dat toch ook prima? Laten we nu niet allemaal zo dramatisch doen alsof een paard in de winter persé buiten in de wei hoort te staan. In veel gevallen is het zo drassig dat dat sowieso geen optie is. Er zijn ook paarden die mok door al die blubber krijgen, of constant hun ijzers verliezen. Dan heb ik het nog niet over glijpartijen en de eventuele gevolgen daarvan. Persoonlijk vind ik dus een goede buiten- of binnenbak een vereiste. Als ze dan weer in het voorjaar het land op kunnen is het prima. Voor echte fanatieke wedstrijdruiters is een binnenbak helemaal optimaal en er zijn ook gezellige pensionstallen met een binnenbak.
kijk iemand die mij begrijpt
Voeren in de wei is ook niet handig want als ze met een grote groep staan krijgen de lager geplaatste steeds tikken en geen hooi. en bovendien geeft het veel zooi.