stalling gevonden voor wintermaanden, vreemde man???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: stalling gevonden voor wintermaanden, vreemde man???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:22

en is het geen optie om het paard waar je een bijrijder voor hebt te stallen bij die ene stal, zodat je bijrijder met het paard verder kan, en de andere twee elders een winter op het land te laten lopen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 22:31

nee, dat is te ver voor jhaar, ik heb auto en die meid is afhankelijk van haar moeder en auto. Op land laten lopen wil ik met alle 3 el, maar mijn weiland is te nat in winter en is geen schuilplek. Ik ben op zoek naar ander weiland, en evt stal erbij, heb net weer op 2 plekken gereageerd, 1 van een pensionstal/manege 10 km verderop en 1 advertentie van meid die plek vrij had op haar weiland voor 1 of 2 paarden. stond prijs bij maar weet niet of nu voor alle 2 de plekke was, voor 1, incl voer, exl voer, incl verzorging, excl. dus heb mailtje gestuurd en nu afwachten. heb het er met paar vriendinnen over gehad ( ook paardeneigenaren) en hun vinden ook te duur voor wat ik daar heb. Ook omdat ze van 24/7 bijna hele dag op stal moeten staan nu. Misschien uurtje of zo per dag naar buiten. En met voerkosten erbij en stro, en dan nog alle vervoerskosten en tijd die ik kwijt ben, is het eigenlijk toch niet zo ideaal. Ik wacht nu even de mailtjes af

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 00:43

Sowieso niet langsgaan natuurlijk!

Na negenen langsgaan bij een man die al zo begint is vragen om problemen.
Klop bij je buurman aan en leg het uit, ik denk ook niet dat hij dit zo zal willen en zal dus gebruik maken van zijn aanbod als je niets anders vind.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:47

als iemand in de kroeg dat zegt ... allee .... maar iemand waar je je paard gaat stallen ... nee .. niet daraheen gaan krijg je alleen maar rare dingen van .

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:00

Is er een mogelijkheid om in de wei die je nu hebt een stuk te verhogen, paar vrachtwagens (liefts witte) zand en je kunt misschien een droog gedeelte maken, daar gaan de paarden echt wel staan als de rest van de wei te nat is. Ik heb trouwens geen idee wat dat zou kosten en of dat wel mag in een wei.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 19:22

ja, ik denk dat dat echt veeeel geld gaat kosten, en weet ook niet of de boer waar ik het lans van pacht daar zo blij mee is. Als mijn eigen grond was zou het mss wel een oplossing zijn, was ook al aan matten of iets aan het denken. maar ik heb ook geen plek waar ze uit de wind en regen kunnen gaan staan. Wel fijn dat jullie zo meedenken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 21:08

Ik heb een andere oplossing. Mijn oom heeft mn oude weitje waar vroeger mijn 1e ponny in rondhuppelde nog. Hij is boer en heeft het pas in het voorjaar nodig en ik kan er zolang opstaan met 2 van de 3 paarden. Lynn gaat naar die stalling waar ik vroeger gestaan heb, en Nikita en heidie komen bij mijn oom te staan.
Zijn nu hard op zoek naar weiland wat ik kan kopen, hoop dat dat snel geregeld is allemaal, dat ik van al dat verhuis afben en de paardjes een vaste plek ( incl stallen) krijgen

Moet die man nog afbellen, doe ik morgen, en dan in januari die 2 verhuizen, Lynn gaat 1-12 al weg

Tanja___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:21

nou lijkt me niet echt een goede man!! ik zou maar een ander plekje gaan zoeken

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:24

Ik zou iig meteen iets anders zoeken, want dit zou ik echt niet vertrouwen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 21:31

Ik heb al wat anders gevonden!!!!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:03

waaah, gefeliciteerd!!!
ben ik echt heel blij mee, dat te lezen!! Haha!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:38

altijd fijn dat mensen alleen de eerste reactie lezen en verder nix meer! (helaas lezen ze deze opmerking dus ook niet)

fijn dat je een goede oplossing gevonden hebt!
zou me toch niet zo op m'n gemak voelen als ik elke keer in m'n eentje naar die vent zou moeten.
en weet niet of de moeder van je bijrijder er altijd bij blijft? anders zou ik haar daar ook niet alleen durven laten..

maar goed.. is allemaal niet meer van toepassing. je hebt nu een goede plek gevonden Haha!

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:25

Gefeliciteerd met je nieuwe plekkie!

Tanja___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:44

zoals ik al eerder zei een andere stalling zoeken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 17:12

mensen lees eerst een!!!! Op andere topics ook al, word ik gefeliciteerd omdat in begin stuk staat dat ik mss weiland ga kopen, maar is helemaal niet doorgegaan. mensen die het wel door hebben gelezen, bedankt voor de reacties!!
ben blij dat mn oom het uiteindelijk wel wilde doen. kreeg van oma te horen dat de reden dat jij eerst nietw ilde doen, aan mn biologische vader lag. deze heeft mij incl de hele familie jarenlang gestalkt. Mijn oom is nu bang dat hij weer aat beginnen nu mijn paarden bij hem komen te staan, maar ik heb al jarenlang geen contact met hem en niemand komt verder te weten waar mn paardjes naartoe gaan.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:20

Ik hoop dat je nu een definitieve plek hebt gevonden bij je oom! En dat je biologische vader zich er niet tegenaan zal bemoeien.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 18:29

ja, bij mijn oom is tijdleijk, totdat mijn weiland droog genoeg is om op te laten staan.
Nu heb ik vandaag nog 3 aanbiedingen gekregen!!!! Verdorie, eerst weken stressen en ineens alles in week tijd.
1 weiland is 2,5 hectare, wel leemgrond, in Duitsland, maar al swe hun kinderen elke maand wat zakgeld geven mogen we het gebruiken. Is vriendinnetje van mijn bijrijdster, zo zijn we eraan gekomen. Haar moeder heeft dat stuk bij huis liggen, maar doet er nisk mee. Nu staan er al 3 jaar koeien van een boe rop, maar die heeft 95- betaald in 3 jaar tijd.
Wie weet hoe zit met bouwvergunning in Duitsland??
Deze wei accepteren we al te graag, voor de zomer gaan we die in voorjaar in orde maken. gaat wel weer veel geld kosten, weidepaaltjes, lint, rubber lint. pfff. Wil ook graag stallen op maken, schuilstal denk ik gewoon, en overal erom heen staan van zo`n bouwvalletjes waar ponny`s instaan. mag je in Duitsland gewoon wat bouwen? Of hoe zijn de regels daar?
Mijn biologische vader komt niet te weten dat ik bij mijn oom sta, dus ik verwcaht met hem ook geen problemen, vanaf hij weer een kindje heeft is hij gelukkig ook opgehouden met ons te stalken