met deze hitte en je paardje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 10:22

Ik heb ook zo'n pony gehad *LOL* Met dit weer liet ik hem staan omdat hij dan echt helemaal gestoord was Haha! Regen en storm was geen probleem, maar warmte...Verward
Mijn paard heeft daar geen last van en die is met dit weer erg braaf(nog steeds wel fanatiek, maar in ieder geval goed controleerbaar *LOL* )

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 19:54

ik draai de heleboel een beetje om, mijn paardjes staan dus nu s'nachts op de wei en overdag op stal vanwege die rottige blinde muggen.
Boos! die niet alleen mijn paardjes prikken maar mij dus ook het is nu net of ik de mazelen heb op mijn benen, ben rood wit gevlekt dus.
rijden doe ik s'morgens.
ik zit om 7.30 uur op mijn eerste paard. en als die klaar is lekker op stal met een hapje en dan rijd ik de volgende. afspuiten doe ik dus niet vanwege de spieren. en ik hou het licht in de stal uit staan ze lekker in het donker zonder muggen en lekker koel.

en ze vinden het heerlijk zo, ze melden zich smorgens al en komen eraan galoperen zo van jaaaa daar is ze, we mogen naar binnen Haha!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 20:10

Rijden gaat hier echt niet. Nicole staat overdag de hele tijd binnen, die komt echt niet buiten, er zitten hier onwijs veel dazen. Echt niet normaal meer. En die zijn hier 's avonds om 10 uur ook nog!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:58

ik had gister ook les maar ik ben niet gegaan omdat ik bij me vriendin was en ik was erg verbrand(iets te lang op het strand gelegen)dus heb eigenlijk niks gedaan morgen maar ff spuiten!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 11:41

missnynke schreef:
ze stonden zaterdag in de volle zon, en ik wou ze in de schaduw hebben, ik had drie verschillende groepn gemaakt van paarden en koeien die bij elkaar konden. de een niet teveel gras en de hengst niet naast de merrie's. eerst wou het niet, de hengst aan een spit onder bomen gezet, maar hij raakte in p[aniek met een sneetje in zijn been als gevolg
[/quote]

Ik laat ze maar een beetje lopen, je snapt het toch niet altijd, onze jonge paarden staan in een wei met veel schaduw, maar 's morgens staan ze in de volle zon, maar net op een plekje waar een beetje wind is (en weinig vliegen), 'smiddags staan ze doodstil onder de bomen in de schaduw en pas 's avonds gaan ze gewoon eten.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 13:28

Hahahaha dit is echt grappig om te lezen voor mij LOL Haha!

Het is hier overdag 47 C in de zon en in de schaduw 37C. Er wordt bij ons op stal van 's ochtends 10 tot 's middags 2 gewerkt met de paarden, dan een siesta en dan weer vanaf 5 u 's middags tot 's avonds half 10 ofzo? Ze worden allemaal afgespoten en staan overdag en 's nachts op stal met schrikdraad voor de deuropening en de deur open. Is veel koeler voor ze dan buiten!

Volgende week kom ik naar Nederland voor 2 weken, ik verheug me er nu al op: lekker in die koelte daar haha Haha!

MirandaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:41

Met dit warme weer heb ik mijn verzorghaffie niet of 's ochtends vroeg gereden. Toen was het tenminste nog vrij koel.
Al zou je met dit warme weer midden op de dag gaan rijden is het bijna niet om uit te houden.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:52

zondag heb ik heel even gelongeerd, daarna afgespoten e weer op stal gezet 9stal was cooler dan buiten) en dinsdag ben ik met hem het bos ingegaan!