Hoe duur schatten jullie mijn paard+HET BEDRAG!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 21:29

Vind het altijd maar raar dat mensen zo bedragen waar ze hun paard voor gekocht hebben zomaar open en bloot op het internet zetten. Zou ik zo snel niet doen, of wil je er iets bijzonders mee zeggen?

Wie zegt eigenlijk dat die bok echt 11 jaar oud is? Paarden zonder papier blijven vaak eeuwig 11....

Merel schreef:
het valt me op dat iedereen hier in het begin reageerde dat het paard vet weinig waard was... Haha, als ik vaak een paard kon kopen voor een prijs van 2000 euro zoals hier wordt geroepen, zou ik wel blij zijn... Daar koop ik echt geen paard meer van hoor, nog niet eens een pony! ben benieuwd waar jullie je paarden kopen..

Denk dat jij iets betere paarden hebt........ Knipoog
Laatst bijgewerkt door Jan_324 op 28-07-02 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

pebblientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 21:33

nou ja!hoezo dat nu weer?een paard van 2000 euro kan beter zijn dan een bok van 20000 euro hoor!dat vind ik zo'n onzin heh?ik heb mijn 2,5 jarige voor 1500 euro gekocht,en qua karakter EN qua lopen echt een hele goede!(geen krack natuurlijk...maar dat zijn er zoooooooo weinig)

pebblientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 21:35

trouwens,wij kopen AL onze paarden ver onder de 2000 euro,en elk dier heeft m of z gelopen(zelfs een paard van de markt,die voor leerpaard naar amerika is verkocht!)dus geen commentaar over de prijs!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 21:46

Ik zeg ook helemaal niet dat een goedkoop paard per definitie een slecht paard is maar voor kwaliteit betaal je over het algemeen!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 21:57

4000 euro heb echt geen idee, maar het is maar net wat de gek er voor geeft.

maar idd 1500 is niet te veel *LOL*

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 22:42

pebblientje schreef:
trouwens,wij kopen AL onze paarden ver onder de 2000 euro,en elk dier heeft m of z gelopen(zelfs een paard van de markt,die voor leerpaard naar amerika is verkocht!)dus geen commentaar over de prijs!

Tja,
maar wij hebben misschien heel andere opvattingen over kwaliteit...

Ik las eerder dat jij op een zwaarder paard graag bijv. Patijn zou zetten en in de context was op te maken dat het je dus ging om een dressuurpaard.

Kijk, en dan vraag Ik me af of je graag brandhout fokt Verward

Dan kan jij er nog zo gelukkig mee zijn en er een M proef mee lopen, voor mij is dat dier net de slachtprijs waard en dan ook alleen als je het zadel er bij doet.

Ik denk tropuwens dat Tinne hier een verschrikkelijk leuk dier aan heeft, hij si weliswaar niet zo gespierd als wat je bij een Z paard zou verwachten, maar hij heeft ook geen verkeerde bespiering!
Dat is nog veel belangrijker! Hoeveel paarden lopen er wel niet in het Z met een klein kontje en een vette onderhals!?

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 23:36

wat een gedoe over geld. als je een duur paard hebt betekent echt niet altijd dat je er meer aan hebt of perse meer waard is.
als ze een goed karakter hebben vind ik veel belangrijker Lovers

en Steef als hij nou 11 of 12 is, een veearts(hijs klinisch gekeurd) ziet echt wel het verschil met een 11 jarig en een 15 jarig paard.

en wat D2002 zegt slaat echt op puin maar dat weet hij/zij zelf ook wel Lachen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 08:24

Vanaf een jaar of 12 is het (heel) moeilijk om de leeftijd te schatten, dat kan alleen een heel deskundig paardenarts en dara hebben we er niet zoveel van.

Maar wat dan nog als het diertje 15 blijkt te zijn?
Tinne heeft er veel schik mee en kan er wat van leren, dat is die 1500 meer dan waard.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:03

En dan nog, veel paarden kunnen in het Z lopen.
En daarbij, is het zoals Sjuim zegt, heel moeilijk om de leeftijd in te schatten dat ze wat ouder zijn, dus vandaag dat ik er niet zo heel raar van op zou kijken als die een heel stukje ouder is. Maar maakt het uit, als je er maar lol mee hebt toch? En dat heeft ieder op zijn eigen nivo!

Tattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:22

€ 4000-, of wat meer ze heeft Z gelopen en ook al heeft ze geen papieren ze is goedgekeurd en ziete r uitstekend uit en zo oud is ze niet ( ze is ervaren) want je kan er nog langf mee doen ( dat denk ik ) xxTatjana

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:38

dat vind ik best een koopje hoor! mijn pony was 6 jaar en nog onbeleerd, en die was 4000 GULDEN! eigenlijk 5000 maar omdat er een veulen bij zat en wij dat niet wouden kregen we korting( in verband met kosten) als hij het veulen dan zou krijgen.
Jamy werd dan wel licht ingereden voor ons dat was dan gratis, maar ik vind jou paard dus best goedkoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:44

Ik zou me toch eens afvragen wat er met dat paard is, want een dier wat Z loopt, en 11 ( ???") is en zo weinig kost????

En kwaliteit is een rekbaar begrip, ik ben het volledig eens met sjuimpje en steef.

En pebllientje, goede paarden koop je niet onder de 2000 euro, alleen als ze medisch niet in orde zijn, dus hiermee, bewijs je weer in hoeverre je er werkelijk verstand van hebt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:54

Sorry pipo dat ben ik niet met je eens mijn beide paarden lagen allebei onder de 2000 euro.
maar wat is een goed paard medisch zijn ze beide in orde al was de ruin dat bij aankoop niet een half jaar later gekeurd en toen wel.
Voor mij zijn het beide erg goede paarden een jaarling merrie die de jaarling rubriek heeft gewonnen en een 6 jarige ruin met 4 winstpunten in de M2.
Mocht ik 'm ooit verkopen dan gaat hij niet onder de 2000 euro weg hoor maar ik heb 'm zeker voor veel minder gekocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:20

Voor jou zijn het goede paarden, en dat is het allerbelangrijkste!!!!
maar kwaliteit is een rekbaar begrip!

Pietekegeorge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:32

nou tinne zeg het pleas k ben wel nieuwschierig Haha!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:45

tjonge, dat staat hier een paar paginas terug met grote letters!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 17:58

Sjuimpje schreef:
Ik denk tropuwens dat Tinne hier een verschrikkelijk leuk dier aan heeft, hij si weliswaar niet zo gespierd als wat je bij een Z paard zou verwachten, maar hij heeft ook geen verkeerde bespiering!
Dat is nog veel belangrijker!

Idd Knipoog Dank je Sjuimpje Lachen

Sommige hier denken geloof ik dat ze niet helemaal gezond is omdat ik haar voor dit bedrag heb gekocht, maar ik zal de woorden van de DA herhalen toen hij haar net had gekeurd: "Een gezonder paard kun je niet hebben, hier heb je een goede aan". Nou... ik denk dat een DA daar wel verstand van heeft, denk je ook niet?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 20:11

Nimber schreef:
Sorry pipo dat ben ik niet met je eens mijn beide paarden lagen allebei onder de 2000 euro.
maar wat is een goed paard medisch zijn ze beide in orde al was de ruin dat bij aankoop niet een half jaar later gekeurd en toen wel.
Voor mij zijn het beide erg goede paarden een jaarling merrie die de jaarling rubriek heeft gewonnen en een 6 jarige ruin met 4 winstpunten in de M2.
Mocht ik 'm ooit verkopen dan gaat hij niet onder de 2000 euro weg hoor maar ik heb 'm zeker voor veel minder gekocht

Pipo zei toch dat kwaliteit een rekbaar begrip is?
Kijk, feit is gewoon dat je een goed sportpaard niet voor dat geld kan krijgen, voor jou zijn het daarentegen wel toppers, mooi toch?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 20:31

Sjuimpje"]
[quote="Nimber schreef:

Pipo zei toch dat kwaliteit een rekbaar begrip is?
Kijk, feit is gewoon dat je een goed sportpaard niet voor dat geld kan krijgen, voor jou zijn het daarentegen wel toppers, mooi toch?
[/quote]

Uhm...heb je het nou tegen mij of tegen Nimber? Verward Haha!

Als je het tegen mij hebt; voor mij is Ivanka een toppertje idd *LOL*

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 20:38

Voornamelijk tegen Nimber, maar ik denk dat het voor jou ook wel opgaat.

Ik denk niet dat jou merrie geschikt is voor een ambitieuze M ruiter die graag verder wil komen. Desalnietemin is ze het voor het jou een perfect paard.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 21:27

Wat maakt het ons uit wat jouw paard gekost heeft? Ik vind dat zo'n onzin. Alsof je ermee gaat lopen pronken hoeveel hij gekost heeft ofzo!
En dat gaat toch niet iedereen aan of ligt dat aan mij?
En vind je onze mening over de prijs van jouw paard zo belangrijk?

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 21:44

Wat ie gekost heeft maakt niet uit, maar het gaat er uiteindelijk mee wat je wilt. En om verder te komen heb je een paard met kwaliteit nodig en kwaliteit kost geld..

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:20

Ja ok, maar als iedereen zo'n topic gaat maken van: wat is mijn paard waard?:S
Wat maakt dat uit? je koopt hem neem ik aan omdat ie voor jou goud waard is!?! of niet?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:44

ja dat is ook wel zo,maar dat doet niet iedereen, en lekker boeient als iemand dat een keer vraagt........ mij boeit het iig niet zo

Cleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:44

Ik vind de gangbare (recreatieve) paardenprijzen juist erg interessant. Ik ben zelf niet op zoek maar het is mij opgevallen dat juist deze prijzen behoorlijk zijn gestegen t.ov. ca. 2,5 jaar geleden. Als iemand dan een paard heeft gekocht á 1500 euro en die aan de verwachtingen voldoet...daar neem ik mijn petje voor af en wens hier iemand alleen maar heel veel sterkte en succes mee.
Wat is er mis met het plaatsen van de prijs van je paard ? Op deze manier kunnen we eventueel vergelijken.
Het lijkt net alsof je naar iemand's inkomen vraagt in deze topic.