wat hebben jullie je paard betaald ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: wat hebben jullie je paard betaald ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:55

Billy schreef:
x_britjj_x schreef:
ik heb mijn eigen handelstal fokstal en trainingstal en ik verkoop me paatrden door. ik laat ze ook dekken dat is meestal rond de 1500 euro en ik verkoop ze tussen 10.000 en 50.000
het zijn zeer goede sportpaarden dressuur en springpaarden. ze komen vaak hoog en bij profesionele ruiters te recht. ze verschijnen vaak opo grote concourses . maar de kwaliteit is dus echt heelbelangrijk voor de prijs

Whahaha, pennyalarm Haha! Haha!

Inderdaad Clown

Vooral haar onderschrift maakt het érg geloofwaardig!

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:02

heej

ik heb voor mij quarter van 5 jaar 750 euro betaalt was slachtprijs want als ik hem niet mee zou nemen zou hij naar de slacht ging ben de zelfde avond nog opgaan halen maar hij was nog niet ingereden hij is super lief en het 3 dubele waard geworden

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:04

Moderatoropmerking:
SVP vanaf nu weer ontopic graag Lachen

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:41

Ik heb voor mijn toen 7 jarige fjord was drachtig toen had geen papieren, weinig tot niet beleerd en incl. alle toebehoren 1750 euro betaald.. dus een redelijk mooi prijsje.. ze vroegen er 2000 euro voor dus..

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:22

Mistralle schreef:
Hmm... Ik vind het niet zo'n heel interessant topic, want wat maakt het uit wat iemand voor zijn paard betaald heeft? Kun je zien wie er rijk is? Ik begrijp het niet helemaal...
Maargoed, de vraag was wat jullie paard heeft gekost:

Mijn merrie, in 2004, 8000 euro's

De opmerking van x_britjj_x : Haha!

als jij het niet interessant vind, het niet begrijpt, waarom reageer je dan? om toch even te laten zien dat jij wel rijk bent?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:26

x_britjj_x schreef:
ik heb mijn eigen handelstal fokstal en trainingstal en ik verkoop me paatrden door. ik laat ze ook dekken dat is meestal rond de 1500 euro en ik verkoop ze tussen 10.000 en 50.000
het zijn zeer goede sportpaarden dressuur en springpaarden. ze komen vaak hoog en bij profesionele ruiters te recht. ze verschijnen vaak opo grote concourses . maar de kwaliteit is dus echt heelbelangrijk voor de prijs

zozo dat doe je goed Clown , moet je toch even vertellen hoe je dit nu doet, misschien kunnen we wat van jou`n handelswijze leren!
Kun je ook voorbeelden geven van de paarden welke je voor een giga bedrag verkocht hebt, en aan wie?

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:28

ik heb mijn kwpn merrie gekocht in 2005 op 3 jarige leeftijd en heb er 6000 euro voor betaalt.
meer info in mijn profiel.
Laatst bijgewerkt door MyHappyHorse op 14-11-06 12:33, in het totaal 3 keer bewerkt

_Susan_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:28

Ik heb ander half jaar geleden een ruin gekocht.
Hij was toen 3,5 en was goed aangereden, verder kende hij niet veel.
Het is een Holsteiner en zijn afstammeling is Carolus1 x cor de la bryere (zijn papier kun je zien op www.paardenfokken.nl)
Voor Casmir was 1,5 jaar geleden € 5500.
De vraagprijs lag hoger maar dat werd me toch wel een beetje te gek Clown

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:31

Wel leuk om te weten dat er veel mensen zijn die "arm" zijn Tong uitsteken Maakt toch niet uit of je pony/paard 100 of 10000 gekost heeft als je er maar blij mee bent Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:33

ja, maar dit topic geeft wel een realistisch beeld van hoe de prijzen "in het echt" liggen!
dat vind ik het positieve hieraan, het is realistischer dan taxatietopics.
(zei Neonlight ook al, ben het dus met haar eens).

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:33

Mijn fjord kostte 3000 gulden! Was toen 8 jaar en kon weinig!
Mijn shet kostte 75 euro, was toen 4 maanden!
Mijn arabier kostte 3000 euro, en is 4 jaar en nog amper bereden.
Mijn nieuwste shet heb ik gekregen en is 8 jaar oud!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:35

Nou hier komt de mijne jullie zullen me vast gek vinden maar ach.. ik moet 950 euro betalen voor een bijna 21jarige pony die Z gelopen heeft "volgends zeggen" want het knhs kan er niks over vinden.. Het is mn oude pony dus ach Knipoog Het is trouwens een welsh x arabier van 1.45m hij had ooit papieren maar die zijn nu ook spoorloos.. en krijg er geen toebehoren bij

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:38

Mijn paard heeft mij niets gekost (aan aanschaf iig Clown )

Ik heb hem als 8-jarige ruin gekregen Z2 dressuur, L-springen en L-SGW. Hij heeft wel te koop gestaan, maar hij is qua karakter heel moeilijk. Als iemand hem niet aanstaat doet hij ook niets voor diegene. EN dat is niet wat de mensen willen als ze een paard kopen. Vervolgens was hij voor de recreatie te koop gezet, maar daar was hij net weer te heftig voor. Vervolgens heeft zijn toenmalige eigenaar besloten een huis voor hem te zoeken met iemand waar het echt mee klikt. En wonder boven wonder, liepen BJ en ik zo met elkaar weg haha.

Vervolgens heeft hij trouwens heel wat meer geld gekost als een gemiddeld paard aangezien hij een chronisch hoefprobleem heeft, maar ach...........een gegeven paard mag je niet in de bek kijken he Vork

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:39

Rissjuh17 schreef:
Nou hier komt de mijne jullie zullen me vast gek vinden maar ach.. ik moet 950 euro betalen voor een bijna 21jarige pony die Z gelopen heeft "volgends zeggen" want het knhs kan er niks over vinden.. Het is mn oude pony dus ach Knipoog Het is trouwens een welsh x arabier van 1.45m hij had ooit papieren maar die zijn nu ook spoorloos.. en krijg er geen toebehoren bij

Zo.. Dat vind ik echt gek veel teveel! Geen papieren, Z gelopen volgens horen zeggen, 21 jaar en pony van 1m45 zonder toebehoren..

_Susan_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:41

susie1981 schreef:
Ik heb ander half jaar geleden een ruin gekocht.
Hij was toen 3,5 en was goed aangereden, verder kende hij niet veel.
Het is een Holsteiner en zijn afstammeling is Carolus1 x cor de la bryere (zijn papier kun je zien op www.paardenfokken.nl)
Voor Casmir was 1,5 jaar geleden € 5500.
De vraagprijs lag hoger maar dat werd me toch wel een beetje te gek Clown

O ja was ik nog even vergeten, we hebben ook nog een paard ingeruild voor deze kregen we 1500 maar die was ook goed gek Clown
En Casmir heeft een keuringsrapport met wel 30 foto's Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:41

Dito schreef:
Rissjuh17 schreef:

Zo.. Dat vind ik echt gek veel teveel! Geen papieren, Z gelopen volgens horen zeggen, 21 jaar en pony van 1m45 zonder toebehoren..

ja maar is haar oude pony geweest toch, dus emotionele waarde, en dan maakt een keer geld betalen imo niet uit!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:44

Citaat:

Citaat:
ja maar is haar oude pony geweest toch, dus emotionele waarde, en dan maakt een keer geld betalen imo niet uit!

Ja, dat begrijp ik, maar dan vind ik het nog een hoog bedrag. Lachen Achja, zelf heb ik ook zo'n vb. Fjord verkocht en teruggekocht voor het dubbele omdat ik er graag zelf een goede thuis voor zocht.

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:50

ik heb voor mijn ruin 10 jaar (jumperXpilot)
1.85m 4500 euro betaald en hij kan nog geen zak hahahahaha

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:55

Ik heb niks aan mijn paard betaald. Wat moet hij met geld?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:55

Voor mijn aanstaande paard €13.500,-
1.66m, enorm goede afstamming, 4-jarige ruin en erg getalenteerd. Lachen

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:58

somokkele schreef:
Mijn paard heeft mij niets gekost (aan aanschaf iig Clown )

Ik heb hem als 8-jarige ruin gekregen Z2 dressuur, L-springen en L-SGW. Hij heeft wel te koop gestaan, maar hij is qua karakter heel moeilijk. Als iemand hem niet aanstaat doet hij ook niets voor diegene. EN dat is niet wat de mensen willen als ze een paard kopen. Vervolgens was hij voor de recreatie te koop gezet, maar daar was hij net weer te heftig voor. Vervolgens heeft zijn toenmalige eigenaar besloten een huis voor hem te zoeken met iemand waar het echt mee klikt. En wonder boven wonder, liepen BJ en ik zo met elkaar weg haha.

Vervolgens heeft hij trouwens heel wat meer geld gekost als een gemiddeld paard aangezien hij een chronisch hoefprobleem heeft, maar ach...........een gegeven paard mag je niet in de bek kijken he Vork

Ow ja, en hij heeft nog een leuk papier ook (ElcaroxVariant). Heb je een beetje weinig aan aangezien het een ruin is maar ja

DAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:59

Eigenlijk teveel, ze is verkocht aan een fokker voor 500euro minder, ik heb haar dus gekocht voor 500euro meer. Maar ze is het waard.

Groetjes

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:05

Voor mijn kruising van nu 1.25, onbeleerd heb ik 350 euro betaald op de paardenmarkt ze was toen maar 1.19

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:09

Dito schreef:
Rissjuh17 schreef:

Ja, ik versla Risjuhh met gemak denk ik:
Ik ben van plan een bijna 17 jarige te kopen, D-pony, merrie zonder papieren, heeft volgens vorige verkoper Z gelopen in Nederland. Ik weet dat de huidige eigenaar haar heeft gekocht voor 1625 euro 2.5 jaar geleden, en dat die ook 1000 euro heeft gespendeerd aan nieuw zadel en kopstuk en nog wat spulletjes (niet veel). Ik hoop dat ik haar voor 2000 euro met gerei kan hebben.
Maar emotioneel is ze me wel wat waard, ze is doodbraaf maar alle knopjes zitten erop, en ze is nog nooit ziek geweest in de afgelopen 2.5 j.

linetka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:18

die van mij was 4500 euro helemaal groen 3 jaar
veel te duur natuurlijk eigenlijk betaal je dan het papier. of ze nou goede ouders hebben of niet. dan betekent het nog niet dat die van jou goed zal worden.dat blijkt maar weer bij die van mij. in de omgang is het een schatje ga je erop zitten is het een drama heb een jazz*negro