Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

joyce B schreef:Mijn eerste pak hooi, was daarvandaan, en dat was echt 3,70...
Toen ben ik heel hard op zoek gegaan naar alternatieven en gelukkig heb ik een bokker met pony bij mij in het land met goede contacten met een boer en zij had al hooi geregeld met een heel nette prijs. Maar ik heb echt op marktplaats zitten zoeken naar de prijzen en dan is 2 tot 3 euro bij een boer een heel normale in deze omgeving, en bij een voerhandelaar betaal je dus regelmatig meer. Een buurtgenootje koopt het hooi wel bij die agri-winkel (weet niet of er korting geld als je bijv. 10 pak in 1 keer haalt) en een vriendin haalt bij een hooiproducent met keuze uit verschillende soorten hooi ook heel mooi hooi, maar wel voor ruim 3,50 per pak.
Ik heb hier mensen bij mij in de wei staan voor een heel reëel maandbedrag wat niet uitkan als je alle kosten rekent.
Maar heb er wel voor gekozen dat we de kosten van bijvoorbeeld bijvoeren van ruwvoer verdelen. Dan deel je de risico's van duurder hooi en hoef ik er niet alleen voor op te draaien als we ineens wel die 3,50 euro per pak moeten betalen omdat we voor minder geen goede kwaliteit meer kunnen vinden...